Aplikacja mobilna

Odpowiedz
Highlighted

Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Dzień dobry,

może ktoś wie czemu bank ING poszedł na łatwiznę i zamiast zrobić porządną aplikację mobilną, zrobił tylko ekran startowy. Po zalogowaniu to nie jest żadna aplikacja, tylko strona mobilna.

Żaden, żaden bank nie odwalił czegoś takiego. Mam apki BNP, Milennium, Santander. Wszystko tam działa niezwykle płynnie. Wczytywanie historii bez żadnych lagow. To co się dzieje w w historii Moje ING jest niedopuszczalne - opóźnione przewijanie, ciągle doczytywanie, czekanie na zmianę konta itd. Ponadto brak gestów, klawiatury numerycznej w polu kwota, nr konta, żadna animacja nie jest płynna, niestetyczne przewijanie ekranów lewo prawo.
Odpowiedz
0 Lajków
iooo3000
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
7
0
21-05-2017
Wiadomość 1 z 8 (2 753 wyświetleń)

Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Nic podobnego. Bank nie poszedł na łatwiznę tylko wybrał technologię. PWA jest często wybieranym rozwiązaniem jeśli chcemy napisać aplikacje wieloplatformową. Nie ma to wpływu na animacje czy szybkość działania aplikacji. Tu głównie odgrywa rolę transmisja danych. Ich ilość i sposób przesyłania.
Oczywiście, nie mówię że ING Mobile jest wydajne - istotnie, mają sporo do nadrobienia.
Odpowiedz
0 Lajków
unsupported
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
1
0
13-09-2019
Wiadomość 2 z 8 (2 738 wyświetleń)

Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Dobrze, rozumiem. Aplikacje, które wymieniłem (Millennium, BNP, Santander) działają znaczenie lepiej i nie korzystają z tego rozwiązania. Mogę natychmiastowo wczytać wszystkie przelewy i super płynnie je przewijać, przelew wyświetla się w nowym oknie, a nie rozwija na liście przelewów.
Proces od włączenia np. apki BNP do możliwości wykonania przelewu trwa maks. 7 sekund, w ING każda ***oła musi się doczytać i trwa to znaczenie dłużej. Historia w ING to jest inny wymiar indolencji i nie wiem jak można na takie coś pozwolić. Po wczytaniu przelewów z 2 miesięcy system zaczyna zwalniać, przewijanie jest opóźnione, wszystko działa z 2-3 sekundowym opóźnieniem.
Ten sposób powoduje, że bank ogranicza sobie pole wprowadzania innowacji. Bo nie wiem czy przy tym rozwiązaniu kiedykolwiek doczekamy się:
- wyciągania ustawień gestem przeciągania od krawędzi, taka innowacja
- modyfikowania ekranu startowego po zalogowaniu przeciągając panele
- klawiatury numerycznej w polach kwota, nr konta
- brak podświetlenia przycisków na szaro jak w normalnej aplikacji jak np. w Allegro, przez co można się zastanawiać, czy się kliknęło, czy nie
Uważam, że jest to pójście na łatwiznę, bo nie trzeba tworzyć apki dla wielu systemów mobilnych, tylko zoptymalizowaną stronę internetową, która i tak działa niesamowicie wolno.
Odpowiedz
0 Lajków
iooo3000
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
7
0
21-05-2017
Wiadomość 3 z 8 (2 722 wyświetleń)

Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Osobiście używam Mojego ING od momentu gdy raczkował t.j. od pierwszej bety. Używam wersji webowej oraz mobilnej na iOS i działa mi ona płynnie. 

 

Modulowanie obu systemów osobno jest drogie i czasochłonne. W dodatku różnorodność sprzętowa, dostępna obecnie na rynku nie pomaga i zawsze będzie problem z tym aby dostarczyć usługę dla wszystkich wszędzie w wysokiej jakości. Żadna instytucja nie chce być oceniana negatywnie, pozwolić sobie na odpływ klienta czy zły P.R. 

 

Niebawem mBank wyda swój system bankowości w aplikacji RWD, zanim to zrobi spójrzmy jak wyglądał rozwój bankowości do tej chwili;

 

system www, -> wersja lajt -> nowa bankowość -> nowa aplikacja mobilna -> obecna nowa aplikacja mobilna, budowa nowej bankowości w RWD  + aplikacja mobilna 

 

Pragnę zaznaczyć, że obecna ich aplikacja mobilna, nie ma super możliwości = brak pełnej funkcjonalności z  webowego systemu bankowości.

 

a próbował kolega robić np przelew zagraniczny, przez www w telefonie korzystając z panelu m bankowości? ( tak wiem że teraz można je robić w apce) , wystawiać w ten sposób fakturę, to nie są łatwe tematy.

 

W ING bardzo podoba mi się fakt, że co jakiś czas nie muszę uczyć się interfejsu systemu bankowości na nowo, a gdy pojawi się w nim nowa funkcjonalność, mam ją również odrazu w aplikacji mobilnej. Chwale sobie fakt posiadania aplikacji mobilnej, którą wykorzystuje na iPhonie jak i iPadzie, 

 

Są też minusy nad którymi ubolewam; 

 

- brak możliwości trzymania polis ubezpieczeniowych w jednym miejscu ( niektóre pozostają po stronie PZU czy NN)

- brak potwierdzeń pdf po zapłaceniu z karty kredytowej ( trzeba iść do placówki, gdy jest potrzebne) 

 

 Znalazł bym kilka takich kwiatków 😋

 

Odpowiedz
0 Lajków
Stolarski
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
24
6
23-05-2018
Wiadomość 4 z 8 (2 570 wyświetleń)

Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Bank Millenium potrafił przenieść prawie całą funkcjonalność strony internetowej do aplikacji mobilnej, która jest natywna. Właśnie to co Pan napisał, że jest to czasochłonne i drogie potwierdza, że ING ma wywalone i im się nie chcę zrobić porządnie zoptymalizowanej natywnej aplikacji. Każda operacja (przelewy, logowanie, wczytywanie historii) trwa znacznie szybciej w apce Millennium, BNP, Santander, iKO, z których korzystałem. Naprawdę wystarczy odpalić którąś z tych apkek i nie da się bronić rozwiązania ING. ING może robić co chcę z apką, ale ma ona funkcjonować tak samo sprawnie, jak u konkurencji lub lepiej. 

Cały czas się zastanawiam jak przy rozwiązaniu RWD zostaną wprowadzone gesty wyciągania ustawień na przykład.

Odpowiedz
0 Lajków
iooo3000
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
7
0
21-05-2017
Wiadomość 5 z 8 (2 562 wyświetleń)

Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Drogi ING
Proszę ogarnijcie aplikacje mobilna bo działa tragicznie. Chcąc się zalogować klikam ikonę i potem się patrzę na lwa przez około 7sekund. Potem jakiekolwiek kliknięcie to jest 3-4 sekundy czekania, w tych czasach to jest niedopuszczalne np. Wybranie odbiorców, kliknięcie w kartę kredytową, historia transakcji po prostu wszystko. Pytałem kilku innych posiadaczy jak im działa aplikacja ING, potwierdzili że podobnie więc to nie jest tylko moje spostrzeżenie więc drogie ING proszę mocno pomyśleć o tym aby klienci byli zadowoleni a to podobno priorytet w tych czasach, pzdr
Odpowiedz
0 Lajków
Lukand8881
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
3
0
26-05-2019
Wiadomość 6 z 8 (1 715 wyświetleń)

Re: Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

@Lukand8881 rozumiem Twoje sugestie. Cały czas pracujemy nad aplikacją, nie tylko nad jej rozbudowaniem, ale również optymalizacją. Na rynku jest wiele modeli telefonów, systemów operacyjnych. A każdy użytkownik oczekuje idealnej pracy aplikacji. Staramy się, aby użytkownicy aplikacji (których mamy ponad milion) byli zadowolenie na równi i mogli się cieszyć mobilnym bankowaniem. Obiecuję Ci, że przekaże Twoje sugestie do zespołu roboczego.

*****
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.

Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MirosławP
Moderator
Moderator icon
326
100
25-03-2016
Wiadomość 7 z 8 (1 619 wyświetleń)

Re: Re.: Dlaczego ING nie chce zrobić aplikacji mobilnej

Na rynku jest wiele modeli telefonów, systemów operacyjnych. A każdy użytkownik oczekuje idealnej pracy aplikacji.

Inne banki mają takie same problemy do rozwiązania co tu opisujesz, a ich aplikacje mobilne działają lepiej, płynniej, bez zamulania, więc jednak można sobie z tym poradzic
Odpowiedz
0 Lajków
Lukand8881
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
3
0
26-05-2019
Wiadomość 8 z 8 (1 514 wyświetleń)
Najbardziej pomocni użytkownicy