03-07-2018 13:16
03-07-2018 13:20
Słuchajcie, nie ma potrzeby robienia wycieczek personalnych bo nie o to tu chodzi. Wypowiadajmy się i odpowiadajmy na posty innych merytorycznie Skoro dla Niego ważniejsze są inne rzeczy niż dla Nas to trzeba tu uszanować i z drugiej strony liczymy na to samo. Póki co nie zapominajmy, że trzeba cisnąć ING Bank Śląski, żeby jak najszybciej wprowadzili Apple Pay i dali Nam znać kiedy w końcu będzie
03-07-2018 13:49
03-07-2018 19:58 | Edytowano: 03-07-2018 20:05
@Tomek1980ma rację. Ludzie jak dzieci skaczą za nowinkami. Jak kot za zabawką albo pies za piłką.
Nikt nie zwraca uwagi na wartości dodane. ING ma dobrą obsługę klienta. Ma jedną z lepszych aplikacji mobilnych. Ma ciekawe produkty a przede wszystkim - to jedna z najbardziej stabilnych instytucji finansowych. Zarówno w Polsce jak i w Europie.
Promocje i przyciąganie klientów robią instytucje słabsze stabilnie, bo potrzebują naszą kasę do obracania nią. Stąd zawsze nowy bank lub bank który potrzebuje hajs ma wyższe oprocentowanie w róznych pakietach oszczędnościowych.
Ludzie zwracają uwagę na nowinki, reklamy i inne bzdury. Pamiętam jak jedna sieć komórkowa o kolorze fioletowych tak się reklamowała, że nawet z bankomatu ich ulotka z kasą wyskakiwała. Człowiek się bał lodówkę otwierać. Technicznie był najsłabszy i jest najsłabszy a nadal ludzie do tej sieci lecą jak miś do miodu (moim znajomi już w sumie odchodzą do innych sieci ale trend jest cały czas dla nich dodatni - najwięcej obecnie tracą ale nadal najwięcej do nich leci)
Moim zdaniem dla samego AP to trzeba mieć naprawdę zachowanie nierozsądnego młodzieńca. Dla mnie jest ważny AP ale nie najważniejszy. Obecnie sobie od wielu lat radzę z kartą i nadal sobie poradzę. Google Pay nie korzystałem nawet jak miałem możliwość. Poczekam te pół roku na ING. Nie spieszy mi się. A miałem w życiu konta w wielu bankach i mimo swoich wad uważam ING za najlepszą. Stąd jestem w tym banku już ponad 4 lata.
Tylko, że @Tomek1980 trochę przegina, bo każdy ma prawo do swojego zdania i swojej decyzji. Jak ktos z tego powodu odszedł do innego banku to odszedł. Ma takie prawo. Nie powinno byc z tego powodu szydzenia
03-07-2018 21:05
AP to nie jest już nowinka (ma prawie 4 lata), to funkcjonalność o wygodzie porównywalnej do karty zbliżeniowej vs klasyczna karta, to również zintegrowane płatności internetowe, itp. AW mam zawsze, telefon prawie też, ale portfela chętnie bym się pozbył.
Aplikacja ING to wzór, tu chyba nie ma konkurencji (patrząc na opinie i oceny). Co do stabilności i wyników finansowych, to nie wiem, ale znalazłem równie stabilną instytucję zarówno w Polsce jak i w Europie. Co do obsługi, to miła, ale niedoinformowana, albo niekompetentna. Ogólnie raczej standard.
Lokaty i tak mam poza ING, bo tu jest dobrze, ale nie najlepiej.
Ta analogia z telekomem niby ok, ale... wszystkie telefony mam u magentowych ( ), ale internet domowy mam u fioletowych ze względu na zasięg. Bardzo chętnie zmieniłbym, ale nie bardzo jest (w mojej lokalizacji) na co.
Z czekaniem nie ma problemu, ale jak pisałem wcześniej, ING wykazuje się na prawdę solidną dozą ignorancji w temacie traktowania setek pytających klientów. Oficjalnie dalej nic, zero i pomijam to co ktoś „chlapnął” do cashless.pl, bo to dalej niczym nie potwierdzone info.
I tak de facto, za tę ignorancję zmieniam bank. Ze zmianą baku nie mam problemu, zwłaszcza jeśli trafię na podobną ofertę i nowy bank ogarnia za mnie pełne przeniesienie konta.
Szanuję każdą opinię, pod warunkiem, że jest merytoryczna (odnosi się do głównego tematu) i odpowiednio uargumentowana. Sorry, ale teksty Tomek1980 traktuję w kategoriach bezsensownego spamu.
03-07-2018 23:05 | Edytowano: 03-07-2018 23:08
No dzień dobry,
Przyglądam się temu wątkowi z ukrycia od 18 czerwca, a także całej sytuacji wokół AP w mediach i internecie... oraz konkretnym odpowiedziom ING i ich zachęcanie do BLIK'a aż w końcu jak kilku innym forumowiczom tutaj skłoniło mnie to założenia konta by coś napisać tak po prostu w tym temacie. Po pierwsze cieszę się, że dziś mogłem spróbować AP ponieważ w końcu przyszła karta z mBanku od dwóch tygodni byłem poddany intensywnemu kuszeniu reklamami na telefonie przez konkurencyjne banki (o dziwo wszystkie związane z płatnościami AP) ponadto reklamy całe te w TV i outdoor... wszystko emanowało AP, duża liczba komentarzy, opinii, testów. Te i inne czynniki sprawiły, że zdecydowałem się to zrobić dla AP, chociaż miałem zamiar usunąć konto/rachunki w ING lecz jak inni przedmówcy miałem ten sam dylemat.. rodzina w jednym banku. To czy jest się w banku 5 lat czy więcej nie oznacza związania się z danym bankiem do końca życia, a samo skakanie od operatora do operatora sieci komórkowej praktycznie co 1,5 roku dało mi nie raz dużo zaoszczędzić. Konkurencja wzrasta to i ceny tych samych usług maleją. Akurat skończyła mi się lokata w ING i chciałem przenieść wszystkie oszczędności do mBanku lecz w trakcie przenoszenia skusili mnie lepszą ofertą niż tam, więc można powiedzieć, że wzięli mnie na litość, ale dam im jeszcze czas do tego pierwszego kwartału '19 bo w sumie nie mam nic do zarzucenia, ale jedno jest pewne... zdecydowanie opłaca się posiadać kartę w mBanku niż w ING, opłata 4 zł zamiast 7 zł, a ponadto nie trzeba w miesiącu wykonywać transakcji na kwotę 300 zł / 200 zł w moim przypadku ta niższa, lecz wystarczą minimum 5 transakcji / msc (transakcje kartą poprzez AP również się wliczają). Więc pozbyłem się karty ING w niszczarce oddziału mBanku podczas umowy. Z kolei konto oszczędnościowe w ING jest lepsze ponieważ bez żadnych kosztów możemy wykonywać wewnętrzne przelewy pomiędzy rachunkami... w mBanku tylko jeden taki przelew (z oszczędnościowego na główny) w miesiącu jest darmowy. Raz w miesiącu można za darmo BLIK'iem wypłacić z ING pieniądze bez karty to też coś zawsze, a w mBanku wypłaty powyżej 50 zł są bez prowizji, ale że już nauczyłem się żyć bez fizycznej gotówki to myślę, że to żadne utrapienie, chociaż zdarzało mi się wypłacać dwie dyszki z ING (bez prowizji). Tak więc podsumowując zrobienie konta w mBanku obok konta w ING i pozbycie się karty to dobry pomysł, tylko sobie trzeba pieniądze ewentualnie przelewać z banku do banku zawczasu przed sesjami wychodzącymi. Niech każdy zrobi jak uważa, ale jak będzie dobrze w mBanku to kto wie czy na serio nie rozważę przejścia. Tak zachęcają w mediach do płatności mobilnych i ta "Polska bezgotówkowa" dla przedsiębiorców... to dlaczego ja jako klient mam być wycofany z możliwości korzystania z tych dobrodziejstw elektroniki? Te i inne pytania nasuwają mi się w tym temacie dlatego też i ja uważam, że brak AP w ING "teraz" jest trochę nie na miejscu... dziś to jest już co najmniej standard. I to na ten temat chciałem powiedzieć... taki bełkot.
Dziś wyszła aktualizacja aplikacji mobilnej ING, która dodaje klawiaturę ING, myślałem że będzie to działało jak AP między użytkownikami tego samego systemu, tj. iOS, a tu oczywiście kod BLIK i przelew na telefon... SŁABE screen.
Pozdrawiam.
04-07-2018 00:32 | Edytowano: 04-07-2018 00:36
AP to nowinka w Polsce. AP to nowinka w wielu krajach.
"ale znalazłem równie stabilną instytucję zarówno w Polsce jak i w Europie. Co do obsługi, to miła, ale niedoinformowana, albo niekompetentna. Ogólnie raczej standard."
Sorry ale nie znalazłeś. Nie należy do niego Santander czy Commerzbak. Jak równiez wiele innych banków : Paribas, Agricole, DB, City itd. Jedynym zachodnim na naszym rynku poza ING jest bank Banco z Portugalli, który ma większość udziałów w Millenium. A ten bank na razie AP nie ma.
Jeśli chodzi o niekompetencje to chyba w mBanku nie miałeś, To jest dopiero jazda bez trzymanki.
Jeśli chodzi o zasięg sieci komórkowych to są sieci radiowe i żadna sieć nie będzie miała 100% pokrycia kraju. Ale każda inwestuje, zwłaszcza jeśli chodzi o LTE800 lub LTE900 (Plus). Mieszkam w dużym mieście i fioletowa sieć jest tak zapchana, że nie da się jej używać. Już nie wspomnę o roamingu i ich magiczne przycięcie prędkości.
Ale to nie temat o telefonii komórkowej.
Chciałem tylko zwrócić uwagę, że ludzie często wybierają pod wpływem impulsu albo ceny. A obecnie, gdy ceny sa podobne to zwracają uwagę na jakość (kiedyś przy niższych rachunkach akceptowali tą niższą jakość) i dlatego z fioletowej odchodzą. Analogia do banków - gdy ceny są podobne, liczą się wartości dodane czyli jakość.
Pozdrawiam
04-07-2018 08:16
10-07-2018 13:57
ING, czekamy na info w sprawie Apple Pay. Byłem przekonany, że taki bank będzie jednym z pierwszych... Poczekam parę miesięcy i chyba z bólem się przeniosę. Nie ma inne opcji, chcę płacić telefonem z iOS.
Pozdrawiam,
misz
11-07-2018 14:32
misz86 Na ten moment nie możemy podać więcej szczegółów w temacie Apple Pay. Gdy podejmiemy oficjalną decyzję o wprowadzeniu usługi, na pewno udostępnimy te informacje.
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024