08-06-2021 12:57 | Edytowano: 08-06-2021 13:06
Dnia 21.05.2021 złożyłem u Państwa dyspozycję wypłaty transferowej z mojego rachunku IKZE. Mimo upływy ustawowego terminu 14 dni kalendarzowych ING wciąż przetrzymuje moje pieniądze.
Gdy spytałem co się dzieje konsultantka sama od razu zaproponowała przyjęcie reklamacji, ale na prośbę by mi pomogła, tj. żeby po prostu wykonała przelew lub poprosiła o to osobę, która ma takie uprawnienia, okazało się że proszę o zbyt wiele.
Dlaczego łamią zapis ustawy polskiego prawa (podałem konkretny ustęp)? - "bo regulamin banku jest niejasny i ING interpretuje go jak mu się podoba."
Co stoi na przeszkodzie, by przelew wykonać natychmiast (przecież to kilka kliknięć, a ustawowy termin i tak już minął)? - "bo sprawa została przekazana dalej i trzeba czekać na odpowiedź."
Nie wiem, czy Bareja by się z Was uśmiał, czy może załamał ręce, że po tylu latach wciąż można usłyszeć "nie oddamy pańskiego płaszcza (oszczędności emerytalnych) i co nam pan zrobi"?
08-06-2021 15:47
Wypłata transferowa z IKZE powinna być do 14 dni, mogą być to dni robocze. Na infolinii nie możemy przyjmować i zlecać przelewów, dlatego specjalistka zaproponowała Panu zgłoszenie reklamacji. Na jej podstawie możemy sprawdzić i wyjaśnić Pana sytuację. Proszę Pana o numer zgłoszenia, przekażemy prośbę o przyspieszenie reklamacji.
08-06-2021 16:15
Pani Moniko, przykro mi, ale zgodnie z przepisami polskiego prawa nie mogą to być dni robocze. Jeśli wyraża Pani oficjalne stanowisko Banku ING w tej sprawie, to chętnie przekażę je odpowiedniemu organowi sprawującemu kontrolę nad sektorem finansowym.
09-06-2021 10:37
Nie wiem, czy to wina publicznego upominania się o swoją własność, ale z rachunku IKZE pieniądze wyparowały, a transfer wciąż nie został zrealizowany.
09-06-2021 12:55
Ustawa a zarazem regulamin rzeczywiście mówi o 14 dniach, bez wskazania na dni kalendarzowe czy robocze.
Faktycznie są to dni kalendarzowe. Przepraszam za błędną odpowiedź w poprzednim wpisie oraz za czas oczekiwania na transfer.
Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl
... 06-12-2025Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025