Odpowiedz

Kilka słów o standardach ING

Witam

Chciałbym się podzielić niemiłym doświadczeniem które zapewnił mi bank ING. Nie ma tu mowy o żadnych pomówieniach bo to co napiszę jest zgodne z prawdą. Reklamacja jest w toku jednak moim zdaniem sprawa trwa za długo a ponadto chciałbym żeby w internecie został ślad braku profesjonalizmu tego banku.

Więc od początku. Od ponad 10 lat posiadam konto firmowe w banku ING. Dotychczasowa współpraca układała się pomyślnie i byłem bardzo zadowolony. W przeszłości korzystałem z produktów kredytowych banku, nigdy nie miałem zaległości w spłacaniu. Obecnie również mam kredyt firmowy który spłacam terminowo.

Można powiedzieć że wszystkie problemy zaczęły się od tzw. monitoringu finansowego firm którym to bank objął mnie w lipcu tego roku. Zgodnie z żądaniem banku, wysłałem wszystkie dokumenty finansowe w terminie. Właściwie zapomniałem o całej sprawie aż do listopada kiedy to odebrałem niepokojący telefon.

Pani która zadzwoniła z ING poinformowała mnie że mam przeterminowaną zaległość na kwotę ponad 7500 PLN w związku z wypowiedzeniem karty kredytowej. Domyśliłem się że została ona wypowiedziana, ponieważ na podstawie monitoringu bank uznał że moja zdolność kredytowa się zmniejszyła. W porządku, bank ma do tego prawo i nie to jest powodem mojej irytacji. Problem polega na tym że bank w żaden sposób nie poinformował mnie o tym że umowa została wypowiedziana: ani pocztą, ani mailowo, ani telefonicznie ani przez żaden inny kanał. Później doczytałem w którymś z regulaminów że bank wysyła taką korespondencję zwykłym (!) listem, więc po prostu mógł on gdzieś zaginąć. Niezbyt słuszne to oszczędności ale również nie to mnie najbardziej zirytowało.

Zaraz po telefonie przelałem całą należną kwotę przelewem ekspresowym i myślałem że sprawa jest zamknięta... jak bardzo się myliłem.

Tutaj mała uwaga - choć pani na infolini zapewniała że to całkowita kwota do spłaty to po kilku dniach odebrałem telefon z informacją że jednak należy dopłacić 8 groszy.

Po kilku dniach pojechałem do innego banku żeby przenieść kredyt firmowy z ING. Stwierdziłem że dalsza współpraca z tak mało kontaktowym bankiem nie ma sensu. Niestety odbiłem się od ściany bo po sprawdzeniu mojego firmowego biku okazało się że świeci się on na czerwono. Po wygenerowaniu raportu zobaczyłem że liczba dni opóźnienia w spłacie wynosi nie 4 dni (po takim czasie ING do mnie zadzwonił) ale aż 684 dni! Choć liczba wydaje się absurdalna, łatwo policzyłem że jest to ilość dni jaka upłynęła od zawarcia umowy o kartę kredytową (na początku z niej nie korzystałem, póżniej co miesiąc spłacałem kwotę minimalną więc nie może być mowy o tak długim opóźnieniu w spłacie).

Oczywiście bankowi nie spieszy się z reklamacją choć moim zdaniem sprawa powinna zostać załatwiona od ręki. Kto wie, może bank po prostu blokuje mi ucieczkę z kredytem do innego banku?

Na domiar złego dzisiaj dostałem smsa z propozycją zmiany warunków spłaty - pytam się czego? Dodam że ta nieszczęsna karta to jedyny czerwony element w całym moim biku.

Mam nadzieję że bank zachowa resztki honoru i szybko załatwi sprawę bo zamierzam uciekać od niego jak najdalej.

Szkoda bo ceniłem sobie przejrzystość umów i korzystne warunki kredytowania. Okazuje się jednak że bank jest bardzo nieprzychylny klientowi przy pierwszym napotkanym problemie, nawet jeśli powstał on nie z winy klienta. Na pewno będę odradzał ten bank wszystkim znajomym.
Jednym słowem - nie polecam, szkoda nerwów.

Jeszcze jedno - zamiast pisać żebym skontaktował się z infolinią - proszę po prostu "kopnąć" sprawę do przodu. Nr reklamacji: 027143/112021

Sławek




https://polskatimes.pl/splacili-kredyt-we-frankach-po-ponad-2-latach-dostali-wezwanie-do-zaplaty/ar/c3-15994335
https://businessinsider.com.pl/finanse/pralnia-pieniedzy-w-ing-banku-slaskim/vjnj5q3
https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-nalozyla-na-ING-BSK-kary-w-lacznej-wysokosci-4-3-mln-zl-8257159.html
https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/jak-zamknac-konto-w-banku
Odpowiedz
0 Lajków
slawek2
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
14
1
01-12-2021
Wiadomość 1 z 19 (2 033 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

slawek2 Czy otrzymałeś już odpowiedź w swojej sprawie? 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
860
176
07-06-2017
Wiadomość 2 z 19 (1 805 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Tak, bank przyznał się do błędu i skorygował ilość dni w spłacie na 19. Nie usunął jednak informacji z historii BIK tak jak wnioskowałem, choć jest do tego zobowiązany jeśli opóźnienie w spłacie nie przekroczyło 60 dni. Tak więc zabawa zaczyna się od początku.




https://polskatimes.pl/splacili-kredyt-we-frankach-po-ponad-2-latach-dostali-wezwanie-do-zaplaty/ar/c3-15994335
https://businessinsider.com.pl/finanse/pralnia-pieniedzy-w-ing-banku-slaskim/vjnj5q3
https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-nalozyla-na-ING-BSK-kary-w-lacznej-wysokosci-4-3-mln-zl-8257159.html
https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/jak-zamknac-konto-w-banku
Odpowiedz
0 Lajków
slawek2
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
14
1
01-12-2021
Wiadomość 3 z 19 (1 714 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Czy kontaktowałeś się z nami w tej sprawie i zanotowaliśmy nowy numer zgłoszenia?

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
223
48
04-09-2015
Wiadomość 4 z 19 (1 710 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Jeszcze nie bo dopiero odczytałem odpowiedź. Zadzwonię jutro.




https://polskatimes.pl/splacili-kredyt-we-frankach-po-ponad-2-latach-dostali-wezwanie-do-zaplaty/ar/c3-15994335
https://businessinsider.com.pl/finanse/pralnia-pieniedzy-w-ing-banku-slaskim/vjnj5q3
https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-nalozyla-na-ING-BSK-kary-w-lacznej-wysokosci-4-3-mln-zl-8257159.html
https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/jak-zamknac-konto-w-banku
Odpowiedz
0 Lajków
slawek2
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
14
1
01-12-2021
Wiadomość 5 z 19 (1 709 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Zapraszamy zatem do zgłoszenia nam tego na całodobowej infolinii 32 357 00 69 lub na czacie w Moje ING. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 24:00 oraz w soboty w godzinach 8:00 -22:00. Jeszcze raz przyjrzymy się sprawie 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
223
48
04-09-2015
Wiadomość 6 z 19 (1 707 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Zgłoszone. Kolejne tygodnie czekania przede mną... Nadal nie rozumiem jak to jest że ING potrafi zadzwonić dopiero kiedy już odsetki urosną (tzw. hodowanie długu?), nękać błędnymi smsami o restrukturyzacji nieistniejącego już zadłużenia albo spamować o jakichś webinarach a nie potrafi skutecznie poinformować o tak ważnej sprawie jak wypowiedzenie umowy. Nie potrafi też załatwić sprawy w jednej reklamacji tylko ze wszystkim trzeba prowadzić za rączkę. Himalaje niekompetencji.




https://polskatimes.pl/splacili-kredyt-we-frankach-po-ponad-2-latach-dostali-wezwanie-do-zaplaty/ar/c3-15994335
https://businessinsider.com.pl/finanse/pralnia-pieniedzy-w-ing-banku-slaskim/vjnj5q3
https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-nalozyla-na-ING-BSK-kary-w-lacznej-wysokosci-4-3-mln-zl-8257159.html
https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/jak-zamknac-konto-w-banku
Odpowiedz
0 Lajków
slawek2
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
14
1
01-12-2021
Wiadomość 7 z 19 (1 638 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Przykro mi, że masz taką opinię o nas Emotikon: Smutny Zależy mi, aby Twoja sprawa została jak najszybciej wyjaśniona. Proszę podaj numer reklamacji. Przekażę ją do odpowiednich osób, aby przyśpieszyć jej rozwiązanie. 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
129
26
11-02-2020
Wiadomość 8 z 19 (1 544 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Nr reklamacji: 020241/122021

Będę wdzięczny za przyspieszenie. Jak to mówią - nothing personal, po prostu straciłem zaufanie do ING jako instytucji.




https://polskatimes.pl/splacili-kredyt-we-frankach-po-ponad-2-latach-dostali-wezwanie-do-zaplaty/ar/c3-15994335
https://businessinsider.com.pl/finanse/pralnia-pieniedzy-w-ing-banku-slaskim/vjnj5q3
https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-nalozyla-na-ING-BSK-kary-w-lacznej-wysokosci-4-3-mln-zl-8257159.html
https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/jak-zamknac-konto-w-banku
Odpowiedz
0 Lajków
slawek2
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
14
1
01-12-2021
Wiadomość 9 z 19 (1 447 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Dziękujemy za przekazanie numeru reklamacji.

Przekazaliśmy prośbę o jej przyśpieszenie.

Na reklamację odpowiemy tak szybko jak będzie to możliwe.

 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!

Odpowiedz
0 Lajków
DamianB
Moderator
Moderator icon
81
16
14-12-2020
Wiadomość 10 z 19 (1 423 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: ile mogą wyniesc mnie maksymalnie raty za kredyt hipoteczny

Jak będzie podniesiona stopa referencyjna to rosną też odsetki maksymalne. Kwota z umowy jest tylko przykładem - jest to wyliczenie według stóp NBP z czasu podpisania umowy.

28-01-2022
Re.: Brak uprawnień do obciążania rachunku

Witam

Przy próbie wykonania transakcji wyskakuje mi informacja Brak uprawnień do obciążania rachunku. Nie mogę również płacić kartą. Pieniądze na koncie mam. O co chodzi

28-01-2022
Bilety komunikacji miejskiej w ING mobile.

Witam, kiedy bank wprowadzi możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji ING? Od lat ciężko Wam idzie wprowadzanie nowych funkcji.

 

28-01-2022
Najbardziej pomocni użytkownicy