Mówimy „Po prostu”

Odpowiedz

Kilka słów o standardach ING

Witam

Chciałbym się podzielić niemiłym doświadczeniem które zapewnił mi bank ING. Nie ma tu mowy o żadnych pomówieniach bo to co napiszę jest zgodne z prawdą. Reklamacja jest w toku jednak moim zdaniem sprawa trwa za długo a ponadto chciałbym żeby w internecie został ślad braku profesjonalizmu tego banku.

Więc od początku. Od ponad 10 lat posiadam konto firmowe w banku ING. Dotychczasowa współpraca układała się pomyślnie i byłem bardzo zadowolony. W przeszłości korzystałem z produktów kredytowych banku, nigdy nie miałem zaległości w spłacaniu. Obecnie również mam kredyt firmowy który spłacam terminowo.

Można powiedzieć że wszystkie problemy zaczęły się od tzw. monitoringu finansowego firm którym to bank objął mnie w lipcu tego roku. Zgodnie z żądaniem banku, wysłałem wszystkie dokumenty finansowe w terminie. Właściwie zapomniałem o całej sprawie aż do listopada kiedy to odebrałem niepokojący telefon.

Pani która zadzwoniła z ING poinformowała mnie że mam przeterminowaną zaległość na kwotę ponad 7500 PLN w związku z wypowiedzeniem karty kredytowej. Domyśliłem się że została ona wypowiedziana, ponieważ na podstawie monitoringu bank uznał że moja zdolność kredytowa się zmniejszyła. W porządku, bank ma do tego prawo i nie to jest powodem mojej irytacji. Problem polega na tym że bank w żaden sposób nie poinformował mnie o tym że umowa została wypowiedziana: ani pocztą, ani mailowo, ani telefonicznie ani przez żaden inny kanał. Później doczytałem w którymś z regulaminów że bank wysyła taką korespondencję zwykłym (!) listem, więc po prostu mógł on gdzieś zaginąć. Niezbyt słuszne to oszczędności ale również nie to mnie najbardziej zirytowało.

Zaraz po telefonie przelałem całą należną kwotę przelewem ekspresowym i myślałem że sprawa jest zamknięta... jak bardzo się myliłem.

Tutaj mała uwaga - choć pani na infolini zapewniała że to całkowita kwota do spłaty to po kilku dniach odebrałem telefon z informacją że jednak należy dopłacić 8 groszy.

Po kilku dniach pojechałem do innego banku żeby przenieść kredyt firmowy z ING. Stwierdziłem że dalsza współpraca z tak mało kontaktowym bankiem nie ma sensu. Niestety odbiłem się od ściany bo po sprawdzeniu mojego firmowego biku okazało się że świeci się on na czerwono. Po wygenerowaniu raportu zobaczyłem że liczba dni opóźnienia w spłacie wynosi nie 4 dni (po takim czasie ING do mnie zadzwonił) ale aż 684 dni! Choć liczba wydaje się absurdalna, łatwo policzyłem że jest to ilość dni jaka upłynęła od zawarcia umowy o kartę kredytową (na początku z niej nie korzystałem, póżniej co miesiąc spłacałem kwotę minimalną więc nie może być mowy o tak długim opóźnieniu w spłacie).

Oczywiście bankowi nie spieszy się z reklamacją choć moim zdaniem sprawa powinna zostać załatwiona od ręki. Kto wie, może bank po prostu blokuje mi ucieczkę z kredytem do innego banku?

Na domiar złego dzisiaj dostałem smsa z propozycją zmiany warunków spłaty - pytam się czego? Dodam że ta nieszczęsna karta to jedyny czerwony element w całym moim biku.

Mam nadzieję że bank zachowa resztki honoru i szybko załatwi sprawę bo zamierzam uciekać od niego jak najdalej.

Szkoda bo ceniłem sobie przejrzystość umów i korzystne warunki kredytowania. Okazuje się jednak że bank jest bardzo nieprzychylny klientowi przy pierwszym napotkanym problemie, nawet jeśli powstał on nie z winy klienta. Na pewno będę odradzał ten bank wszystkim znajomym.
Jednym słowem - nie polecam, szkoda nerwów.

Jeszcze jedno - zamiast pisać żebym skontaktował się z infolinią - proszę po prostu "kopnąć" sprawę do przodu. Nr reklamacji: 027143/112021

Sławek

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 1 z 22 (6 767 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

slawek2 Czy otrzymałeś już odpowiedź w swojej sprawie? 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1074
215
07-06-2017
Wiadomość 2 z 22 (6 539 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Tak, bank przyznał się do błędu i skorygował ilość dni w spłacie na 19. Nie usunął jednak informacji z historii BIK tak jak wnioskowałem, choć jest do tego zobowiązany jeśli opóźnienie w spłacie nie przekroczyło 60 dni. Tak więc zabawa zaczyna się od początku.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 22 (6 448 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Czy kontaktowałeś się z nami w tej sprawie i zanotowaliśmy nowy numer zgłoszenia?

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
318
62
04-09-2015
Wiadomość 4 z 22 (6 444 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Jeszcze nie bo dopiero odczytałem odpowiedź. Zadzwonię jutro.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 5 z 22 (6 443 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Zapraszamy zatem do zgłoszenia nam tego na całodobowej infolinii 32 357 00 69 lub na czacie w Moje ING. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 24:00 oraz w soboty w godzinach 8:00 -22:00. Jeszcze raz przyjrzymy się sprawie 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
318
62
04-09-2015
Wiadomość 6 z 22 (6 441 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Zgłoszone. Kolejne tygodnie czekania przede mną... Nadal nie rozumiem jak to jest że ING potrafi zadzwonić dopiero kiedy już odsetki urosną (tzw. hodowanie długu?), nękać błędnymi smsami o restrukturyzacji nieistniejącego już zadłużenia albo spamować o jakichś webinarach a nie potrafi skutecznie poinformować o tak ważnej sprawie jak wypowiedzenie umowy. Nie potrafi też załatwić sprawy w jednej reklamacji tylko ze wszystkim trzeba prowadzić za rączkę. Himalaje niekompetencji.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 7 z 22 (6 372 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Przykro mi, że masz taką opinię o nas Emotikon: Smutny Zależy mi, aby Twoja sprawa została jak najszybciej wyjaśniona. Proszę podaj numer reklamacji. Przekażę ją do odpowiednich osób, aby przyśpieszyć jej rozwiązanie. 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
233
45
11-02-2020
Wiadomość 8 z 22 (6 278 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Nr reklamacji: 020241/122021

Będę wdzięczny za przyspieszenie. Jak to mówią - nothing personal, po prostu straciłem zaufanie do ING jako instytucji.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 9 z 22 (6 181 wyświetleń)

Re: Kilka słów o standardach ING

Dziękujemy za przekazanie numeru reklamacji.

Przekazaliśmy prośbę o jej przyśpieszenie.

Na reklamację odpowiemy tak szybko jak będzie to możliwe.

 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!

Odpowiedz
0 Lajków
DamianB
Były moderator
Były moderator icon
108
21
14-12-2020
Wiadomość 10 z 22 (6 157 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Pełnomocnictwo aktualizacja dokumentu tożsamości - zagranica

Pełnomocnictwo musi być sporządzone w formie pisemnej z podpisem mocodawcy potwierdzonym przez notariusza albo w formie aktu notarialnego. W przypadku, gdy dokument pełnomocnictwa sporządzony jest za

...

23-04-2024
Re: Re.: Koszt przelewu z ING na konto karty REVOULT

Jeśli doładowujesz konto w PLN, korzystając z karty, to nie pobierzemy prowizji. Jednak w przypadku, gdy robisz przelew w PLN, na konto w banku zagranicznym, pobierzemy 40 zł. Tylko przelewy w euro, d

...

22-04-2024
Re: Analiza wniosku kredyt hipoteczny

My pierwsze zaświadczenia mieliśmy z lutego i jak tylko wiedzieliśmy, że nie zmieścimy się w 2 miesiącach, wzięliśmy nowe. Wydaje mi się, że osoby które składają wniosek bezpośrednio do banku szybciej...

22-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy