Odpowiedz

decyzji ostateczna

Złożyłem wniosek 15 marca o kredyt hipoteczny jest cały komplet dokumentów, 17 maja była podejmowana decyzja ale okazało się że trzeba dostarczyć dokument obrazu został dostarczony do specjalisty i do dziś cisza, 30 MAJA wygasa mi umowa przedwstępna w której mogę starć zaliczkę bo się nie wywiąże z umowy jak długo to wszystko może trwać, pisze teraz że podejmują decyzję tylko ze ta decyzja to już długo trwa
Szczepan
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
1
26-04-2021
Wiadomość 1 z 5 (2 879 wyświetleń)

Re.: decyzji ostateczna

U mnie podobnie.
16 marca złożony wniosek.
31 maja kończy się termin umowy przedwstępnej.
Dzisiaj, po bodajże 72 dniach, dowiaduję się, że muszę dosłać dokumenty, bo się przeterminowały.

Z mojego punktu widzenia najgorsza jest niepewność terminów: czasy procesowe podawane przez Bank można zignorować.
Odpowiedz
0 Lajków
mlewand3
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
1
27-05-2021
Wiadomość 2 z 5 (2 796 wyświetleń)

Re: decyzji ostateczna

Staramy się jak najszybciej rozpatrzyć każdy wniosek, niestety w ostatnim czasie mamy ich wiele. Tutaj niestety nie mam dostępu do danych w systemie, jednak zależy mi na tym, żebyś miał kompletne informacje. Dlatego proszę, skontaktuj się w tej sprawie ze specjalistą, u którego kompletowałeś dokumenty.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
251
47
11-02-2020
Wiadomość 3 z 5 (2 793 wyświetleń)

Re: decyzji ostateczna

Ja to rozumie że jest pełno wniosków i jest ciężko wszystko sprawdzić ale też trzeba barc pod uwagę klientów którzy czekaj tyle czasu w dodatku tak jak w moim przypadku kaczy się umowa przedwstępna i strace zaliczkę w kwocie 40 000 zł na rzecz sprzedających bo nie jestem w stanie się wywiązać z umowy a co jeszcze do tego wszystkiego czytając forum to też składali inni wnioski 15 marca i już dawno mają decyje ostateczne to jest jedno z forum ing ( ‎18-05-2021 17:24
ja składałam wniosek 15.03 decyzja ostateczna 30.04 w międzyczasie były uzupełnienia ) , więc według mnie cos jest nie tak a szkoda bo zaufałem bankowi ing i tylko u was byl skaldnay wniosek o kredyt , teraz tylko liczyć że do soboty będzie podjęta decyzja ostateczna i z umowy się wywiąże
Odpowiedz
0 Lajków
Szczepan
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
1
26-04-2021
Wiadomość 4 z 5 (2 757 wyświetleń)

Re: decyzji ostateczna

Ja bym nie liczył na tak sprawne załatwienie sprawy i spokojny sen. Z wielu przyczyn:
1. Decyzja kredytowa to jedno, a podpisanie umowy z bankiem, a później umówienie się na termin u notariusza to kolejne sprawy.
2. Monitorowałem status swojego wniosku i orientacyjne informacje procesowe ( https://www.ing.pl/partner/indywidualni/hipoteka/proces-kredytowy ) ale to i tak nie jest zgodne z prawdą. Mój wniosek, po perturbacjach, był na etapie w stylu "mamy wszystko, podejmujemy decyzję". Po czym wrócił do "czekamy na dodatkowe dokumenty".
3. Przez natłok wniosków pracownicy ING nie są w stanie rzetelnie i na czas wykonywać swojej pracy. W moim przypadku np. zostały zagubione dokumenty i bank poprosił o nie jeszcze raz. A czas leci.
4. To nie jest tak, ze specjalistą pracuje nad naszym wnioskiem. To nie jest tak, że sprawa posuwa się cały czas do przodu. To system. To proces. Dokumenty lądują w kolejce, czekają wiele dni, aż ktoś spojrzy na nie. Specjalista spojrzy, przeanalizuje, zweryfikuje i przekaże dalej do systemu. Do kolejnej kolejki. Mój wniosek był raz w stanie limbo: po złożeniu wszystkich dokumentów w jednym tygodniu, po czekaniu wielu dni, aż coś się ruszy, system (zakładam, że system, bo coś koło 2 w nocy) zdecydował, że dokumenty są przeterminowane i zamknął wniosek. Dokumenty które były aktualne przeterminowały się w systemie, bo Bank nie był w stanie ich przetworzyć.
5. Specjalista, u którego kompletowaliśmy dokumenty też nie ma mocy sprawczej, aby coś przyspieszyć. Dowie się, że nasz wniosek leży w kolejce. Bo przecież merytoryczne i formalne aspekty załatwiamy niezwłocznie i szybko.
6. Myślę, że możemy, po prostu, wyrzucić na forum swoje smutki i żale; poklepać się wirtualnie po ramieniu. Nic więcej. Moderatorzy tutaj nie są w stanie sprawić, że nasze wniosku przeskoczą nad innymi w kolejkach.

Ja mam swój wniosek: nie wierzyć orientacyjnym szacunkom i zakładać sobie nie x1.5, nie x2, tylko co najmniej trzy razy więcej czasu na załatwienie sprawy w banku. Tylko trudno przekonać sprzedającego nieruchomość, że trzeba wpisać 4 miesiące w umowę p-wstępną, bo 2 miesiące na pozyskanie kredytu hipotecznego to mało.

Stwierdziłem, że albo należy pogodzić się z utratą kilkudziesięciu tysięcy PLN lub wynająć prawnika aby motywował, że stan faktyczny nie jest spowodowany Twoją wolą. Albo namówić sprzedającego do zmiany warunków umowy (z popularnym i uniwersalnym uzasadnieniem "bo covid").
Ale to znowu trzeba z sufitu wymyślić termin, bo przecież bank Ci nie powie, ile jeszcze czasu będzie (przepraszam, jeśli to zabrzmi zbyt kolokwialnie) grał z Tobą w ping-pong i prosił o kolejne dokumenty lub żonglował statusem wniosku.

mlewand3
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
1
27-05-2021
Wiadomość 5 z 5 (2 708 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: import przelewów split payment (MPP)

Czy coś się może zmieniło w tej kwestii?

24-12-2024
Re.: import przelewów split payment (MPP)

No właśnie nie jest to takie proste, bo ING Business nie jest dostępne dla JDG. Więc nawet jeśli ktośzdecyduje się płacić więcej, to nie musiałby najpierw się przekształcić w spółkę.

24-12-2024
Re.: Limit zadłużenia

Skontaktuj się z nami przez czat w Moim ING. Specjaliści z tego zakresu są dostępni w dni robocze od 8:00 do 16:00. Dostępne opcje w tej sytuacji możemy sprawdzić również pod numerem 32 357 00 77 w dn

...

24-12-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy