Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

Podepnę się i ja pod wątek długiego oczekiwania. Może ktoś miał podobną sytuację. Wniosek złożony 2.12.2020, ze świadomością że będzie około miesiąca oczekiwania, z kompletem dokumentów. Cierpliwie czekałam do początku stycznia, minął tydzień nowego roku, dalej cisza, zaczęłam nieco się niepokoić, ale po poczytaniu forum i dowiedzeniu się jakie są czasy oczekiwania w poszczególnych etapach, myślę ok, więc jeszcze trochę zejdzie, spokojnie sprawdzam sobie codziennie status wniosku. W poniedziałek 11.01. po południu już widzę, że w końcu przeskoczyło na 3 etap iż zakończono analizę i mam czekać aż mój specjalista się ze mną skontaktuje, więc myślę - do końca tygodnia powinnam już wiedzieć co i jak. Niestety cały tydzień cisza, a w piątek nagle status wniosku cofnął się do pkt 2 analiza dokumentów. Ktoś miał podobną sytuację albo wie o co tu może chodzić? Dodam, że nie jest to pierwszy wniosek, wcześniej decyzja pozytywna, a nowy wniosek złożony z uwagi na nową ofertę z korzystniejszym oprocentowaniem i to, że mam jeszcze na spokojnie kilka tygodni do potrzeby uruchomienia kredytu.
Odpowiedz
0 Lajków
neta
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
35
4
16-01-2021
Wiadomość 11 z 18 (8 378 wyświetleń)

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

@neta, nie wiem czy to jest Twój przypadek, ale na ten moment w jednym czasie ING bank może analizować/analizuje tylko jeden kredyt i wydaje jedną decyzję kredytową  Nie można w jednym czasie mieć dwóch wniosków kredytowych w ING więc jeśli pierwszy miałeś wydany z decyzją pozytywną, ale drugi trafił do rozpatrzenia na nowych zasadach to z automatu ten pierwszy się anuluje/cofnie/zawiesi. Gdyby było inaczej to każdy mając już jedną decyzję kredytową mógł zmienić na korzystniejszą ofertę w ING na co z jakiś względów bank nie pozwala.

Odpowiedz
0 Lajków
m365
Zaprawiony analityk III
Zaprawiony analityk III icon
185
84
18-04-2020
Wiadomość 12 z 18 (8 359 wyświetleń)

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

Tak wiem, chodziło właśnie mi o to, że razem z moim specjalistą z ing złożyliśmy nowy wniosek, rezygnując tym samym z podpisania umowy z tej wcześniejszej decyzji. Jedyna niedogodność teraz to ten czas oczekiwania, ale jak wspomniałam, mam jeszcze trochę czasu, więc tym akurat tak mocno się nie martwię. Najbardziej mnie zaniepokoiło to cofnięcie w statusie wniosku - przez 4 dni wisiało już o zakończeniu analizy, a tu masz - z powrotem analiza dokumentów. A nowy wniosek identyczny był jak poprzedni i komplet dokumentów.
Odpowiedz
0 Lajków
neta
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
35
4
16-01-2021
Wiadomość 13 z 18 (8 343 wyświetleń)

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

[ Edytowane ]

@neta, właśnie zmiana oferty podczas analizy wniosku na nowszą/korzystaniejszą ofertą przy zachowaniu tych samych wytycznych (nie zmienianie okresu kredytu, rat stałych na zmienne i vice versa) moim zdaniem powinna być możliwa dla wnioskodawcy (a nie jest Emotikon: Smutny) nawet gdy została już wydana decyzja, bowiem wszystkie dane dotyczące naszej sytuacji finansowej jak i nieruchomości zostały przeanalizowane więc fajnie by było gdyby bank umożliwił taką zmianę oferty.

 

Naturalnie zdaje sobie sprawę, że do wniosku była załączona inna oferta, jednak to sprawiłoby, że klient miał by więcej pola do manewru oczywiście zachowują czas na podpisanie umowy kredytowej 30 dni od wydania decyzji.

 

W ankiecie po udzieleniu kredytu warto dopisywać swoje wnioski i spostrzeżenia takie jak ten, aby bank wiedział jak może poprawić swoją ofertę jeszcze bardziej - byłby to fajny wyróżnik, bez konieczności zaczynania całego procesu od nowa.

Odpowiedz
0 Lajków
m365
Zaprawiony analityk III
Zaprawiony analityk III icon
185
84
18-04-2020
Wiadomość 14 z 18 (8 340 wyświetleń)

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

Jak się okazało, nie było czym się martwić, dziś po południu otrzymałam ostateczną decyzję pozytywną (w końcu!) Emotikon: Szczęśliwy Pojęcia nie mam skąd było to cofnięcie do analizy w statusie wniosku, ale najważniejsze, że skończyło się tak, jak miało być Emotikon: Szczęśliwy
neta
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
35
4
16-01-2021
Wiadomość 15 z 18 (8 160 wyświetleń)

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

[ Edytowane ]

W sobotę 16.01.2021 r. w ING zmienił się status na "wygląda na to, że mamy wszystko, podejmujemy decyzję". Niestety od soboty dalej cisza. 

To już 49 dzień roboczy od momentu złożenia wniosku kredytowego. Dokumenty, o które poprosił bank nie były na liście dokumentów do złożenia razem z wnioskiem, gdyby tak było, złożylibyśmy je od razu. Z praktyki doradcy również nie wynikało, że w przypadku innych klientów były potrzebne. 

 

Odpowiedz
0 Lajków
bluenancy
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
1
10-01-2021
Wiadomość 16 z 18 (8 052 wyświetleń)

Re: Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

@bluenancy Tutaj nie mamy dostępu do Twojego wniosku, żeby cokolwiek sprawdzić. Zapewniam jednak, że decyzję kredytową podejmiemy jak najszybciej będzie to możliwe. Po więcej szczegółów zapraszam Cię do specjalisty, u którego kompletowaliście dokumenty. 

 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
439
82
18-01-2021
Wiadomość 17 z 18 (7 865 wyświetleń)

Re.: brak decyzji kredytowej od 5.11.2020

[ Edytowane ]

Dzisiaj (21.01.2021 r.) udało nam się otrzymać pozytywną decyzję kredytową na warunkach, na jakich chcieliśmy. Jutro podpisujemy umowę kredytową.

 

@m365 - dziękuję za cenne wskazówki i zainteresowanie tematem.

Tym, którzy będą starać się o przyznanie kredytu w ING mogę poradzić, żeby uzbroili się w ogromne pokłady cierpliwości i ustalili odpowiednio długi termin na przystąpienie do aktu notarialnego - w naszym przypadku czas oczekiwania na decyzję kredytową wyniósł 51 dni roboczych. 

 

bluenancy
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
1
10-01-2021
Wiadomość 18 z 18 (7 726 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?

24-11-2024
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Witam,

mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p

...

24-11-2024
Re.: Inne dane przelewu niż właściciela konta

I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?

23-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy