26-05-2020 14:01
Planuję w ING na początku lipca złożyć wniosek kredytowy.
Prowadzę działalność(ryczałt ewidencjonowany, e-handel) oraz umowa na czas nieokreślony jednocześnie(pracuję od 3 lat w jednej firmie)
Jak Państwo wyliczacie zdolność od przychodu przy ryczałcie 3%?
I z jakiego okresu jest zaświadczenie o zarobkach z 12 czy 3 miesięcy ? I jak Państwo traktujecie premie roczne?
Mam również rozdzielność majątkową, cy to nie jest przeszkodą?
Będę wdzięczna za odpowiedź.
27-05-2020 12:21 | Edytowano: 27-05-2020 12:22
Cieszę się, że zainteresowała Cię nasza oferta 😊
Obecnie, będziemy mogli wziąć pod uwagę jedynie dochód z umowy o pracę. W związku z sytuacją w kraju i na świecie, ograniczyliśmy naszą politykę kredytową i do zdolności nie wliczamy dochodów z prowadzonej działalności gospodarczej. Ciężko powiedzieć, kiedy to się zmieni.
Zaświadczenie o zarobkach może być za ostatnie 3, 6 lub 12 miesięcy - tutaj decydujesz sama. Do średniej kwoty dochodu uwzględniamy dodatki (premie, nagrody i nadgodziny). Sumujemy je z miesięcznym dochodem netto, proporcjonalnie do okresu, za jaki zostały wypłacone, np. 1/12 w przypadku premii rocznej, 1/3 w przypadki premii kwartalnej. Nie uwzględniamy wypłacanych przed pracodawcę środków przeznaczonych na pokrycie określonych kosztów, np. ryczałt za samochód, dodatek za ubranie robocze, delegacje, diety itp. oraz zaliczek z tyt. dochodu, dodatków lub premii.
Rozdzielność majątkowa pozwoli zawnioskować jednemu z małżonków, ale nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli chcesz wnioskować razem z małżonkiem
28-05-2020 15:39
Jeszcze mam trochę czasu, nie mam jeszcze pozwolenia na budowę.
Wniosek chcę składać ok.10 lipca więc może coś się zmieni.
Ale mam obawy, że na niekorzyść przedsiębiorców.
Podobno wcześniej liczyliście 20% przychodu?Ciekawe czy będzie później podobnie?
Czy z działalności uśrednialiście przychód z 12 mc np. z 2019 z pita+ewidencje 2019+2020?
Jak było przed Covidem?