Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokumentów

Dzień dobry, 

 

chciałabym ostrzec potencjalnych klientów przed absurdalnymi praktykami banku.

 

Pod koniec 07.2023 nasz wniosek kredytowy trafił do analizy. W 2 połowie 08.2023 otrzymaliśmy wstępną pozytywną decyzję kredytową, następnie przekazaliśmy niezwłocznie operat szacunkowy. Następnie zostaliśmy zapewnieni przez doradcę kredytowego oraz bank, że bank posiada wszystkie niezbędne dokumenty do wydania decyzji kredytowej. Decyzja kredytowa miała zostać ostatecznie wydana w najpóźniej 05.09. Do tego dnia bank zapewniał, że niezwłocznie przekaże nam decyzję wraz z projektem umowy. Wobec zapewnień banku wyznaczyliśmy termin przeniesienia własności nieruchomości oraz rozpoczęcie prac remontowych. 

 

Pomimo powyższego, w dniu, kiedy mieliśmy otrzymać projekt umowy, skontaktował się z nami przedstawiciel banku, że w wyniku analizy analityka, bank żąda dodatkowego dokumentu. Jakkolwiek rozumiemy i akceptujemy prawo do żądania przez bank dodatkowych niezbędnych i istniejących do uzyskania (!) dokumentów. Od tego dnia nie możemy od banku uzyskać informacji, dlaczego analityk zażądał dokumentu, który nie istnieje i który nie może zostać wydany przez organy administracji publicznej, ponieważ nie istnieje podstawa prawna do wydania takiego dokumentu, co potwierdziliśmy zarówno u prawników, organów administracji, jak i w biurze Rzecznika Finansowego.

 

Żadne informacje nie docierają do przedstawicieli banku, którzy się z nami kontaktują, nie możemy złożyć reklamacji, ani odwołania od takiego żądania, bo przedstawiciel banku odmawia wskazania właściwej ścieżki postępowania.

 

Lektura wątków na tym forum potwierdza nasze przypuszczenia, że bank nie był w stanie dotrzymać ustawowego terminu na wydanie decyzji kredytowej, w konsekwencji czego zażądał dodatkowego nieistniejącego w obrocie prawnym dokumentu, aby termin 21 roboczych zaczął biec od nowa.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 1 z 4 (5 488 wyświetleń)

Re: Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokume...

Proszę, skontaktuj się z naszymi specjalistami hipotecznymi w placówce bankowej lub telefonicznie pod numerem 32 357 00 57 (doradcy są dostępni od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00, w soboty od 8:00 do 16:00).

Bardzo zależy nam na wyjaśnieniu dla Ciebie tej sytuacji, ponieważ opisane praktyki nie są naszym standardowym działaniem.


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 2 z 4 (5 374 wyświetleń)

Re: Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokume...

Niestety ale w ostatnim czasie to chyba jednak są standardowe praktyki ING.

W naszym przypadku wniosek jest analizowany już trzeci miesiąc. Za każdym razem kiedy nadchodzi termin wydania decyzji, zamiast decyzji jest prośba o dosłanie kolejnego brakującego dokumentu, za każdym razem jednego i obowiązkowo dosłanie kurierem wersji papierowej choć są to tylko wydrukowane kopię a nie oryginały więc jest to poprostu tylko granie na czas. Ostatnio chyba skończyły się pomysły na brakujące dokumenty to wymyślono, że nasze zaświadczenia o zatrudnieniu są już  nie ważne i trzeba dosłać nowe.  Dosyłamy, ale z końcem miesiąca, czyli za parę dni kończy nam się rezerwacja na nieruchomość i będzie po temacie. Nadzieję, że coś z tego będzie już praktycznie stracilismy. Jesteśmy w trakcie pisania skargi do UOKiK bo tyle nam pozostało a potem szukanie nowej nieruchomości i innego banku.

Odpowiedz
0 Lajków
AndrzejH
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
26-11-2021
Wiadomość 3 z 4 (3 464 wyświetleń)

Re: Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokume...

Pracujemy zgodnie ze standardami i w zgodzie z Ustawą o kredycie hipotecznym. Każda sprawa klienta jest indywidualna, dlatego zapraszamy do kontaktu ze specjalista prowadzącym wniosek. Jesteśmy przekonani, że sprawa jest do wyjaśnienia.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
SebastianM
Moderator
Moderator icon
100
16
03-03-2023
Wiadomość 4 z 4 (3 385 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Problem z założeniem konta.

Zależy mi na wyjaśnieniu sytuacji, jednak w tym miejscu nie mamy podglądu do danych w systemie i danych naszych klientów.
Przykro mi, że syn ma kłopot z kontem. Jeśli było zapisane zgłoszenie w tej spr...

22-11-2024
Inne dane przelewu niż właściciela konta

Hej, korzystając z Vinted, olx czy innych portali w ramach bezpieczeństwa swoich danych nie podaje swoich prawdziwych danych, pojawił się problem pierwszy raz dopiero gdy założyłem konto w ING, przysz

...

22-11-2024
Re: Re.: Kredyt na oprocentowanie stałe a wakacje kredytowe

A ja dostałem odmowę przedłużenia oprocentowania stałego. Czy ktoś ma już wydłużony termin po interwencji rzecznika?

22-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy