Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokumentów

Dzień dobry, 

 

chciałabym ostrzec potencjalnych klientów przed absurdalnymi praktykami banku.

 

Pod koniec 07.2023 nasz wniosek kredytowy trafił do analizy. W 2 połowie 08.2023 otrzymaliśmy wstępną pozytywną decyzję kredytową, następnie przekazaliśmy niezwłocznie operat szacunkowy. Następnie zostaliśmy zapewnieni przez doradcę kredytowego oraz bank, że bank posiada wszystkie niezbędne dokumenty do wydania decyzji kredytowej. Decyzja kredytowa miała zostać ostatecznie wydana w najpóźniej 05.09. Do tego dnia bank zapewniał, że niezwłocznie przekaże nam decyzję wraz z projektem umowy. Wobec zapewnień banku wyznaczyliśmy termin przeniesienia własności nieruchomości oraz rozpoczęcie prac remontowych. 

 

Pomimo powyższego, w dniu, kiedy mieliśmy otrzymać projekt umowy, skontaktował się z nami przedstawiciel banku, że w wyniku analizy analityka, bank żąda dodatkowego dokumentu. Jakkolwiek rozumiemy i akceptujemy prawo do żądania przez bank dodatkowych niezbędnych i istniejących do uzyskania (!) dokumentów. Od tego dnia nie możemy od banku uzyskać informacji, dlaczego analityk zażądał dokumentu, który nie istnieje i który nie może zostać wydany przez organy administracji publicznej, ponieważ nie istnieje podstawa prawna do wydania takiego dokumentu, co potwierdziliśmy zarówno u prawników, organów administracji, jak i w biurze Rzecznika Finansowego.

 

Żadne informacje nie docierają do przedstawicieli banku, którzy się z nami kontaktują, nie możemy złożyć reklamacji, ani odwołania od takiego żądania, bo przedstawiciel banku odmawia wskazania właściwej ścieżki postępowania.

 

Lektura wątków na tym forum potwierdza nasze przypuszczenia, że bank nie był w stanie dotrzymać ustawowego terminu na wydanie decyzji kredytowej, w konsekwencji czego zażądał dodatkowego nieistniejącego w obrocie prawnym dokumentu, aby termin 21 roboczych zaczął biec od nowa.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 1 z 4 (5 497 wyświetleń)

Re: Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokume...

Proszę, skontaktuj się z naszymi specjalistami hipotecznymi w placówce bankowej lub telefonicznie pod numerem 32 357 00 57 (doradcy są dostępni od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00, w soboty od 8:00 do 16:00).

Bardzo zależy nam na wyjaśnieniu dla Ciebie tej sytuacji, ponieważ opisane praktyki nie są naszym standardowym działaniem.


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 2 z 4 (5 383 wyświetleń)

Re: Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokume...

Niestety ale w ostatnim czasie to chyba jednak są standardowe praktyki ING.

W naszym przypadku wniosek jest analizowany już trzeci miesiąc. Za każdym razem kiedy nadchodzi termin wydania decyzji, zamiast decyzji jest prośba o dosłanie kolejnego brakującego dokumentu, za każdym razem jednego i obowiązkowo dosłanie kurierem wersji papierowej choć są to tylko wydrukowane kopię a nie oryginały więc jest to poprostu tylko granie na czas. Ostatnio chyba skończyły się pomysły na brakujące dokumenty to wymyślono, że nasze zaświadczenia o zatrudnieniu są już  nie ważne i trzeba dosłać nowe.  Dosyłamy, ale z końcem miesiąca, czyli za parę dni kończy nam się rezerwacja na nieruchomość i będzie po temacie. Nadzieję, że coś z tego będzie już praktycznie stracilismy. Jesteśmy w trakcie pisania skargi do UOKiK bo tyle nam pozostało a potem szukanie nowej nieruchomości i innego banku.

Odpowiedz
0 Lajków
AndrzejH
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
26-11-2021
Wiadomość 3 z 4 (3 473 wyświetleń)

Re: Wniosek o kredyt hipoteczny - wprowadzenie konsumenta w błąd i żądanie nieistniejących dokume...

Pracujemy zgodnie ze standardami i w zgodzie z Ustawą o kredycie hipotecznym. Każda sprawa klienta jest indywidualna, dlatego zapraszamy do kontaktu ze specjalista prowadzącym wniosek. Jesteśmy przekonani, że sprawa jest do wyjaśnienia.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
SebastianM
Moderator
Moderator icon
102
16
03-03-2023
Wiadomość 4 z 4 (3 394 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Kółeczko się kręci

Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s

...

25-11-2024
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.

25-11-2024
Re.: Zbieg egzekucji

Tutaj to chyba nie rozumiem. Skoro środki ,które zostały zablokowane i nieprzekazane do komornika z powodu zbiegu egzekucji...nie są już własnością klienta banku tylko podlegają egzekucji to dlaczego ...

25-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy