09-07-2022 22:19
1. czy mozna skorzystac z wakacji kredytowych beda jeszcze w okresie karencji?
2. czy wyplata ostatniej transzy bedzie po wakacjach czy mozna bedzie w czasie wakacji uruchomic ostatnia transze?
11-07-2022 09:24
11-07-2022 13:53
Bzdura! Bank wypłacając transze musi zmieścić się w okresie karencji , jeśli nie to kredytobiorca podpisuje aneks i płaci za aneks. Zawieszeniu podczas wakacji ulega spłata raty, a nie wypłacanie transz. Proszę nie nadinterpretować bo wprowadza się ludzi w błąd takim pisaniem. To mają byc wakacje od spłaty raty a nie od wypłaty transzy.
11-07-2022 14:27 | Edytowano: 11-07-2022 14:34
Wg ustawy zawieszeniu ulega wykonanie umowy, a nie sama spłata - proszę sobie poczytać dokument źródłowy. To zapisy ustawy, a nie interpretacja. Kolokwializm "wakacje", jakkolwiek by pan chciał, nie jest zapisany w ustawie - tu się liczy przepis, a nie pańskie potoczne jego rozumienie.
Proszę się zapoznać z warunkami "wakacji covidowych", też zawieszeniu ulegało wykonanie umowy - a to oznacza, że tak jak pan nie realizuje umowy, tak samo bank tego nie robi.
11-07-2022 15:50
Jeśli już tak sypiemy cytatami z umowy to proszę dokładniej to robić.
"Okresu zawieszenia spłaty kredytu nie wlicza się do okresu kredytowania. Okres
kredytowania oraz terminy przewidziane w umowie ulegają przedłużeniu o okres
zawieszenia spłaty kredytu" <- spłata kredytu , Art 73 pkt 11 ustawy.
Dziękuję za uwagę.
11-07-2022 18:15
Proszę przytoczyć przepis ustawy w całości, a nie to co panu odpowiada do argumentacji. Bank nie będzie czytał przepisów zawężająco do jednego artykułu, jak pan, szczególnie, że wypłacając kolejną transzę w trakcie zawieszenia umowy zwiększałby kwotę kapitału za którą okresowo nie otrzyma wynagrodzenia - stąd w ustawie zawieszenie wykonywania umowy, a nie samodzielne odroczenie spłaty kredytu. Tak to funkcjonowało za tarczy z 2020, tak zapewne zadziała i teraz.
11-07-2022 19:50 | Edytowano: 11-07-2022 19:52
11-07-2022 20:15
Ustawa nie została jeszcze podpisana i nie posiadamy jeszcze żadnych wytycznych. Jak tylko będziemy mieć szczegółowe informacje, będziemy informować na naszej stronie.
11-07-2022 20:26 | Edytowano: 11-07-2022 20:26
13-07-2022 11:15
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024