09-07-2022 22:19
1. czy mozna skorzystac z wakacji kredytowych beda jeszcze w okresie karencji?
2. czy wyplata ostatniej transzy bedzie po wakacjach czy mozna bedzie w czasie wakacji uruchomic ostatnia transze?
11-07-2022 09:24
11-07-2022 13:53
Bzdura! Bank wypłacając transze musi zmieścić się w okresie karencji , jeśli nie to kredytobiorca podpisuje aneks i płaci za aneks. Zawieszeniu podczas wakacji ulega spłata raty, a nie wypłacanie transz. Proszę nie nadinterpretować bo wprowadza się ludzi w błąd takim pisaniem. To mają byc wakacje od spłaty raty a nie od wypłaty transzy.
11-07-2022 14:27 | Edytowano: 11-07-2022 14:34
Wg ustawy zawieszeniu ulega wykonanie umowy, a nie sama spłata - proszę sobie poczytać dokument źródłowy. To zapisy ustawy, a nie interpretacja. Kolokwializm "wakacje", jakkolwiek by pan chciał, nie jest zapisany w ustawie - tu się liczy przepis, a nie pańskie potoczne jego rozumienie.
Proszę się zapoznać z warunkami "wakacji covidowych", też zawieszeniu ulegało wykonanie umowy - a to oznacza, że tak jak pan nie realizuje umowy, tak samo bank tego nie robi.
11-07-2022 15:50
Jeśli już tak sypiemy cytatami z umowy to proszę dokładniej to robić.
"Okresu zawieszenia spłaty kredytu nie wlicza się do okresu kredytowania. Okres
kredytowania oraz terminy przewidziane w umowie ulegają przedłużeniu o okres
zawieszenia spłaty kredytu" <- spłata kredytu , Art 73 pkt 11 ustawy.
Dziękuję za uwagę.
11-07-2022 18:15
Proszę przytoczyć przepis ustawy w całości, a nie to co panu odpowiada do argumentacji. Bank nie będzie czytał przepisów zawężająco do jednego artykułu, jak pan, szczególnie, że wypłacając kolejną transzę w trakcie zawieszenia umowy zwiększałby kwotę kapitału za którą okresowo nie otrzyma wynagrodzenia - stąd w ustawie zawieszenie wykonywania umowy, a nie samodzielne odroczenie spłaty kredytu. Tak to funkcjonowało za tarczy z 2020, tak zapewne zadziała i teraz.
11-07-2022 19:50 | Edytowano: 11-07-2022 19:52
11-07-2022 20:15
Ustawa nie została jeszcze podpisana i nie posiadamy jeszcze żadnych wytycznych. Jak tylko będziemy mieć szczegółowe informacje, będziemy informować na naszej stronie.
11-07-2022 20:26 | Edytowano: 11-07-2022 20:26
13-07-2022 11:15
Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024