08-04-2020 12:51 | Edytowano: 08-04-2020 12:57
Odpowiadając na pytania to:
- Tak dokładnie zostałem poinformowany o ile wzrosną koszty kredytu (dokładna kwota)
- nie musiałem akceptować jakieś dodatkowe zobowiązania, oświadczenia, zgody itd
- wyrażenie zgody podczas rozmowy telefonicznej na skorzystanie z zawieszenia spłaty oznacza tylko wyrażenie zgody. Bank ma jeszcze 5 dni roboczych na akceptacje wniosku. Po akceptacji przez bank otrzymasz nowy harmonogram spłat. Ale tego dokładnie nie wiem bo jestem dopiero po rozmowie telefonicznej z konsultantem.
08-04-2020 12:55
Jest zaraz jak zaznaczysz na jaki okres chcesz odroczyć raty i czy sam kapitał lub czy kapitał i odsetki.
08-04-2020 13:40 | Edytowano: 08-04-2020 13:41
Znalazł ktoś może informację do kiedy trzeba podjąć decyzję odnośnie skorzystania z "wakacji" (jak długo funkcjonalność złożenia wniosku będzie dostępna)?
08-04-2020 15:15
08-04-2020 16:35
Wszystkie informacje znajdziesz tutaj: https://www.ing.pl/kontakt/zawieszenie-splaty-rat#zawieszenie=2
Jeśli masz bardziej szczegółowe pytania w zakresie swojego kredytu, skontaktuj się z nami na czacie lub telefonicznie (32 357 00 57).
09-04-2020 07:04
Pani Agnieszko,
Dla jakiej marży wyliczony jest koszt kredytu z przykładów dotyczących zawieszenia? Wyliczenia, których tu wcześniej dokonaliśmy wskazywały, że biorąc pod uwagę realny WIBOR sprzed wybuchu epidemii w Polsce (1,79%), marża na kalkulacji założona została na poziomie 1,30% co raczej nie zdarzało się w ostatnim czasie. W okolicach września przy podpisywaniu umów marże promocyjne oscylowały w okolicach 1,70 - 1,90%.
09-04-2020 09:04
Witam,
Teraz RPP obniżyła stopy procentowe. Czy będę miał nowy harmonogram po 15 czerwca kiedy mam przeliczany wibor6??
09-04-2020 12:28
po kliknięciu "składam dyspozycje" w kolejnym, drugim kroku, system jednak wyświetla ile będzie dokładnie będzie kosztowało zawieszenie dla wybranej opcji (zał. screen). Jest tam też symulacja nowego harmonogramu. Można też się cofnąć i wybrać inne opcje.
09-04-2020 18:16
09-04-2020 19:38
Kwota się bierze stąd, że najpierw nie płacisz odsetek od kredytu przez 6 miesięcy. Następnie musisz je oddać spłacając dalej odsetki, więc włączają Ci karencje i część kapitałową zastępują odsetkami. W takim razie jeśli np. twój kapitał jest połowy wartości odsetek, to potem by spłacić wakacje, musisz oddawać przez 2-5 razy tyle, a cały czas płacisz nowe odsetki. I stąd nagle magicznie i pięknie płacisz horrendalne pieniądze.
Jeszcze jak by to rozłożyli na cały okres kredytowania, czy zwiększyli wartość kredytu i dali Ci szanse zmniejszyć późniejszy koszt odsetek dodatkowych. Lecz zaproponowane rozwiązanie nie ma nic wspólnego z pomocą, jest zwykłym wykorzystaniem sytuacji, i tego, że jakiemuś kredytobiorcy wyciągniemy jeszcze więcej z kieszeni. Bo karencja w czasie spłacania odsetek z wakacji kredytowych, to jak dla mnie najgorsze co może zrobić bank dla klienta.
Już bym wolał zwiększenie kwoty kredytu o odsetki za ten okres. I tak by człowiek zapłacił, a ekstra odsetki zminimalizował.
Ech.
Dzień dobry,
czy za zamknięcie IKZE przed upływem 12 miesięcy na które nie zostały dokonane żadne wpłaty zostanie pobrana prowizja za zwrot?
Dziękujemy za opinię. Przekazałem ją do zespołu odpowiedzialnego za naszą bankowość.
12-12-2025Witam,
Proszę o powiększenie pola tekstowego "Tytuł" oraz "Nazwa i adres odbiorcy", tak jak to było w starej wersji, a najlepiej umożliwienie opcji powrotu do starego interfejsu. Ten jest nieintuicyjny
... 12-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 5 | |
| 4 | |
| 2 | |
| 2 | |
| 2 |