25-03-2020 20:42 | Edytowano: 25-03-2020 20:54
formularz zawieszenia kredytu hipotecznego w związku z covid19 pojawił się u mnie niestety tylko na chwilę. Był we wnioskach, w części szczegółowej mojego kredytu hipotecznego. Zniknął w trakcie rozmowy z infolinią, gdy próbowałem się dowiedzieć, jaki będzie koszt zawieszenia. We wniosku były do zaakceptowania formułki, które sugerowały jakieś odsetki. W czasie mojej rozmowy, w wyniku bezczynności, zostałem wylogowany z systemu banku. Po ponownym zalogowaniu, po wniosku nie ma śladu :/
Zgłosiłem reklamację. Mają ją rozpatrzyć 3 kwietnia. Jeee
25-03-2020 21:18
Fakt był taki okres gdy reklama o "kredytach 0%" wprowadzała w błąd, gdyż konieczne = obowiązkowe było posiadanie ubezpieczenia, które kwotowo było wymagane w całości, kredytowane i niezwracane w przypadku wcześniejszej spłaty. Klient kupując pralkę za 1k miał dołożone 200 pan kosztów ubezpieczenia - więc rozumiem.
Wszystko jednak się zmienia. Powstają nowe regulacje i programy ochrony konsumentów.
Warto mieć taki produkt ubezpieczeniowy zwłaszcza, gdy jesteśmy chorzy, mamy niestabilne zatrudnienie, nie mamy oszczędności.
26-03-2020 09:59 | Edytowano: 26-03-2020 10:06
@s0828- ciekawe, ja monitoruję praktycznie co godzinę sytuację i nic mi się nie pojawiało. Czekam spokojnie.
Co do sformułowania o odsetkach - jasne jest, że Bank musi Cię poinformować o skutkach takiego działania:
1) Zawieszenie spłaty nie oznacza odpuszczenie należności, a jedynie przesunięcie w czasie i rozłożenie na pozostały okres kredytowania. A przynajmniej na razie żaden znany mi Bank nie wprowadził rozwiązania zupełnie likwidującego należności. Praktycznie oznacza to, że jeśli masz teraz kredyt na 20 lat (360 miesięcy) i powinieneś przez najbliższe 6 miesięcy płacić po 1000 zł co miesiąc, to wstrzymanie spłaty na 6 miesięcy powoduje rozłożenie tych 6 tysięcy złotych na 360 miesięcy, czyli Twoja rata potem będzie wynosić 1016,67 zł.
2) ING zakłada wstrzymanie biegu czasu spłaty i wydłużenie okresu kredytowania o ten okres, na który zawiesisz spłatę - gdyby tego nie zrobili, to te 6 tysięcy rozłożyłoby się na 354 raty, czyli rata wynosiłaby 1016,95. Na małych kwotach różnice są niewielkie, ale przy większych kredytach brak wydłużenia okresu mógłby zaboleć po kieszeni.
3) Jeśli Bank wydłuża Ci czas spłaty, to zmianie ulega wartość kredytu do spłaty, a Prawo Bankowe wymaga poinformowania Klienta o skutkach zmiany parametrów produktu kredytowego,
Polecam lekturę artykułu https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zawieszenie-splaty-kredytow-przez-koronawirus-Jak-dziala-7841495.ht...
26-03-2020 10:40
Czy jest juz możliwość złożenia wniosku o wakacje dla klientów nie korzystających z bankowości internetowej. Na stronie banku jest podany link ale niestety on nie .
26-03-2020 10:45
Wniosek można bez problemu otworzyć w Internet Explorerze - Chrome faktycznie błędnie go otwiera. Podobny przypadek miałem z wnioskiem kredytowym. Jest to na razie jednak wyłącznie wniosek dla Firm, a nie dla osób fizycznych.
26-03-2020 14:14
Ten wniosek nie dotyczy ani przedsiębiorców ani osób prywatnych- znajduje się w punkcie 4 "Ważna informacja dla pozostałych firm" "(...)które prowadzą pełną księgowość".
Reszta (klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą) cały czas czeka. Na infolinii we wtorek wieczór zostałam poinformowana, że wniosek pojawi się w bankowości internetowej w środę, mamy czwartek wniosku jak nie było tak nie ma, a złożenie to jedno, bo przecież jeszcze trzeba będzie czekać na decyzję. Sprawa jest ciężka, no ale uzbrajam się w cierpliwość...
26-03-2020 17:22
I dalej dla indywidulanych NIE MA !!!!!!!!
26-03-2020 17:24
Wniosek udostępnimy już wkrótce, w Moim ING oraz na naszej stronie - pracujemy nad nim. Wiemy, że na niego czekacie, robimy wszystko żeby był dostępny. Zachęcamy do śledzenia naszych aktualności: https://www.ing.pl/o-banku/jak-dzialamy
26-03-2020 21:41
W mojej aplikacji sam wniosek się pojawił, ale pokazuje komunikat, że dla tego produktu nie można skorzystać. Ale wyjaśnieniem jest strona, na której jest informacja, że udostępniono to już dla pożyczek gotówkowych, a wkrótce wdrożą i dla klientów hipotecznych. Zapewne gdzieś procesy się nakładają i już widać opcję, ale jeszcze dla klientów hipotecznych nie spełnia ona swojej funkcji docelowej.
27-03-2020 14:21
Na stronie https://www.ing.pl/kontakt/zawieszenie-splaty-rat?fbclid=IwAR2un3S1orjMeM0a_l1WIHy2wB0DnJPhkWe8ozDxB... pojawiła się następująca informacja:
"Spłatę rat kredytu hipotecznego będziesz mógł zawiesić na 3 lub 6 miesięcy. Oferta będzie dostępna dla klientów, którzy uruchomili pierwszą transzę lub całość kredytu do 31 grudnia 2019 r. (włącznie)".
Jest tam również już bardziej dokładny opis obu wariantów, które zostaną udostępnione klientom hipotecznym przez ING.
Także przybliżamy się do końca oczekiwania ...
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024