27-04-2020 17:59
Witam
Jesteśmy z Żoną w trakcie "brania kredytu hipotecznego". Brakuje Nam ok. 130 tys. zł. Doradca hipoteczny doradził Nam w trosce o kontrolę ze strony Skarbówki (podobno się czepiają) oraz lepsze warunki kredytu wsiąść kredyt w kwocie 150 tys. zł. Jest to mieszkanie od dewelopera, które dopiero teraz się buduje. Do zapłaty jest 6 transz.
Podaje przykładowe kwoty:
1 transza 80 tys. zł
2 transza 80 tys. zł
3 transza 59 tys. zł
4 transza 50 tys. zł (do zapłaty w listopadzie)
5 transza 50 tys. zł (do zapłaty w styczniu)
Zapłaciliśmy 2 transze. Warunkiem kredytu jest, abyśmy do konkretnego dnia wpłacili taką kwotę, aby kredyt wynosił 150 tys. zł. Po prostu do 3 transzy musimy dopłacić 9 tys. zł, a bank wpłaci resztę kwoty. Ostatniej transzy nie chcemy brać, mamy na to gotówkę. Doradca radził wpłacić te pieniądze 3 tygodnie przed rozpoczęciem transzy przez bank i skierowaniem do nich pisma o nie potrzebowaniu ostatniej transzy. Ostatnia transza jest do zapłaty w styczniu, ale jej nie chcemy. Chcemy zgłosić się do banku o skrócenie okresu karencji z 15 miesięcy do okresu czerwiec-listopad i potem płacić pełne raty, a grudniu nadpłacić kilka tysięcy złotych.
Moje pytania:
28-04-2020 18:01
Miło mi czytać, że nasza oferta Was zainteresowała Poniżej odpowiadam na Twoje pytania:
1. Tak, możecie zrezygnować z uruchomienia ostatniej transzy kredytu.
2. Jeśli uruchomimy w całości kredyt będziesz mógł zrezygnować z okresu karencji. Taka możliwość jest w bankowości internetowej. Wniosek składasz bezpłatnie. Czyli najpierw rezygnujesz z ostatniej transzy, a później z okresu karencji.
3. Zabezpieczenie kredytu to zawsze 150% kwoty udzielonego kredytu. Wynika to z aktualnych przepisów.
4. Faktycznie, trzeba skorzystać z ubezpieczenia. To Ty decydujesz, która oferta okaże się dla Ciebie lepsza W przypadku utraty pracy ubezpieczyciel może spłacić za Ciebie nie więcej niż 12 kolejnych rat, nie więcej niż 48 przez cały okres ubezpieczenia
Patrzymy na to co robi konkurencja i dostrzegamy zainteresowanie IKE i rynkami zagranicznymi. Analizujemy możliwość wprowadzenia tych usług u nas. Rozumiemy, że chcielibyście skorzystać z nich już ter
... 19-11-2024
@DominikaW:Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
To chyba będz
... 18-11-2024Dzień dobry, jestem tutaj nowa i nieco pogubiona Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,
... 18-11-2024