23-07-2022 19:21
A czy data zmiany oprocentowania ma wpływ na to, czy ING sporządzi aneks po nadpłacie i skróci okres spłaty?
przykład:
- nadpłata 20 lipca
- planowana zmiana oprocentowania 25 lipca
- zgłoszona prośba o aneks 21 lipca
25-07-2022 11:19
@as91 An1 System bierze pod uwagę saldo kapitału jaki pozostał do spłaty, a nie konkretne nadpłaty.
@AdaAdzinska w przypadku bezpłatnego aneksu, możemy dokonać zmiany tylko do najwyższej już zapłaconej raty. A taką masz dopiero widoczną w harmonogramie, jednak jeszcze jej nie zapłaciłaś.
20-09-2022 20:34
21-09-2022 20:39
Taka interpretacja wynika bezpośrednio z naszej Tabeli Opłat i Prowizji:
"Bank nie pobiera tej opłaty (200zł) wprowadzając do umowy zmiany w przypadku:
- skrócenia okresu kredytowania w wypadku nadpłaty pod warunkiem, że od nadpłaty minęło nie więcej niż 3 m-ce a rata po nadpłacie będzie nie wyższa niż wynikająca z pierwotnego harmonogramu spłaty lub nie wyższa od najwyższej zapłaconej raty wynikającej z harmonogramów spłat, w tym aktualnie obowiązującego"
22-09-2022 16:51
23-09-2022 22:27 | Edytowano: 23-09-2022 22:30
Część informacji znajduje się w załącznikach do umowy. Tabela Opłat i Prowizji stanowi integralny załącznik do umowy.
Jeżeli zmienia się Tabela Opłat i Prowizji to zawsze obowiązuje ta aktualna tabela.
25-09-2022 00:30
26-09-2022 12:30
Zapis do którego się tutaj odwołujesz związany jest z wysokością opłat i prowizji dla Twojego kredytu. A nie ze zmianą/uzupełnieniem zapisów Tabeli Opłat i Prowizji naszego banku.
W przypadku np. opłat za nadpłatę kredytu, w tabeli opłat znajdują się odpowiednie odnośniki, dla umów zawieranych w konkretnych okresach czasu, tak aby obejmowały wszystkie umowy zgodnie z tym zapisem.
28-09-2022 16:06
11-10-2022 14:42
Dokładnie tak, skracanie nie ma sensu.
Nadpłacając co miesiąc [czyli coraz więcej, bo rata maleje] do wysokości jaką miała nasza rata na początku spłacimy kredyt dokładnie w tym samym momencie co jakbyśmy skrócili okres i zapłacimy sumarycznie tyle samo.
Plus w sytuacji awaryjnej zawsze możemy NIE nadpłacić, obowiązkowa rata jest niższa.
Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025Cieszymy się, że już wszystko jest w porządku
Gdybyś potrzebował pomocy zawsze możesz do nas napisać na czacie, po zalogowaniu w Moim ING - chętnie pomożemy.
| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 5 | |
| 4 | |
| 2 | |
| 2 | |
| 2 |