23-11-2020 09:44
Jak już wszyscy zauważyli - Bank wydłuża swoje czasy procesowe.
Pytanie więc, jaki czas procesowy mnie dotyczy? Ten który był kiedy moje dokumenty weszły w etap "Analiza dokumentów" (czyli 8-10 dni roboczych) czy ten który aktualnie się zmienił na prawie 16 dni roboczych??
Póki co - mija 15 dni..
Jeśli został złożony wniosek z operatem to od razu powinnam liczyć 21 dni? Czy mimo wszystko po 16 dniach powinnam przynajmniej dostać jakieś info, że czekam na decyzję ostateczną?
23-11-2020 11:40 | Edytowano: 23-11-2020 11:51
@Anita3, strona banku: https://www.ing.pl/partner/hipoteka/proces-kredytowy to strona orientacyjna, która jest stworzona dla Partnerów/Pośredników banku (na co wskazuje sam link ing.pl/partner) więc nie należy podawanych tam czasów traktować jako prawne zobowiązanie banku do przeprocesowania złożonych wniosków. Są to czasy szacunkowe, aby Partner banku mógł klientowi np: w chwili składania wniosku udzielić informacji jak długo zajmie proces rozpatrywania wniosku kredytowego.
Tych szacunkowych czasów nie należy odnosić do ustawowych 21 dni w jakich kompletny wniosek na zostać rozpatrzony, gdyż w zależności od indywidualnej sytuacji kredytobiorcy, komplet dokumentów może się nieznacznie różnić od początkowo złożonych dokumentów i tak na prawdę 21 dni na przyznanie kredytu będzie liczone od momentu, kiedy bank otrzyma wszystkie dokumenty od klienta (jeśli we wniosku nie dodajemy operatu to nie składamy wszystkich dokumentów dlatego możemy dostać jedynie wstępną decyzję kredytową - a gdy ktoś dołączy operat to jest szansa, że przy decyzji wstępnej od razu wskoczy na etap wydawania decyzji ostatecznej).
Dodam, że nie jest łatwo ocenić przez osobę przyjmującą/składającą wniosek kredytowy, czy analityk kredytowy podczas analizy wniosku będzie mógł podjąć decyzję kredytową czy może czasem poprosi o wyciąg bankowy pokazujący aktualne wpływy (część osób w obecnej sytuacji może zaciągać kredyt tuż przez wypowiedzeniem stąd bank zapewne weryfikuje czy sytuacja klienta sprzed np: 1.5 miesiąca jest taka jak na dzień kiedy wniosek trafił do analityka itp). Oczywiście ktoś powie, że bank może dopytywać specjalnie o dodatkowe dokumenty, by przedłużać sobie czas na wydanie decyzji, niemniej cała procedura kredytowa w banku jest ścisłym procesem i kombinacji alpejskich odbiegających od innych banków w ING się nie uprawia.
Można oczywiście jako alternatywę poszukać innego banku i nie mieć pretensji do procesu kredytowego w ING, ale według mnie warto poczekać.
Co do samej decyzji kredytowej to możesz śledzić status swojego wniosku na stronie banku: https://forms.ingbank.pl/statuswniosku/ , a o ewentualne szczegóły należy podpytywać osobę u której składałaś wniosek kredytowy lub kontaktować się z infolinią jeśli nie korzystałaś z pośrednika.
23-11-2020 12:27 | Edytowano: 23-11-2020 12:28
Jeśli już liczyć te dni to ja bym liczył ile dni roboczych jest pomiędzy aktualnie wydawanymi decyzjami (dziś 29 października, chyba że zmieni się na 30) a datą Twojej zmiany statusu. Ale już zostało wyżej napisane, to wszystko jest szacunkowe i orientacyjne i nie daje Ci konkretnej odpoweidzi kiedy będzie decyzja.
23-11-2020 13:15
23-11-2020 13:28
23-11-2020 13:29
@S_k, szacunkowe czasy dla poszczególnych etapów wniosku są podawane pod tym linkiem:
23-11-2020 13:47 | Edytowano: 23-11-2020 13:48
23-11-2020 14:01 | Edytowano: 23-11-2020 14:02
Twój wniosek przechodzi przez określone etapy. Na początek jest Witamy, Potem jest "Analiza Dokumentów" (niestety sam musisz pilnować kiedy nastąpiła zmiana). Jeśli dziś wydają decyzje dla wniosków w których status na "analiza dokumentów" zmienił się 30.10 i 2.11, to oznacza że (jeśli będą szli dzień po dniu bo czasami są obsuwy), na przykład w czwartek 26.11 powinni dostawać wstępne decyzje ludzie których status zmienił się na analiza dokumentów 5.11. Oczywiście to są czasy orientacyjne i może się to trochę jeszcze wydłużyć, zależy od tego ile wniosków i jak skomplikowane wnioski danego dnia zmieniły status na "Analiza Dokumentów"
23-11-2020 15:08 | Edytowano: 23-11-2020 15:11
@S_k, wszystkie daty dla każdego etapu są widoczne dla Twojego pośrednika więc możesz się z nim skontaktować i poprosić o ich podanie - następnie możesz sam sprawdzać status swojego wniosku (chociaż czasem lepiej tego nie robić, bo będziesz się niecierpliwić). Jeśli nie masz czasu, aby sprawdzać czasy to zdaj się na pośrednika, gdyż on otrzymuje powiadomienia na maila z systemu ING kiedy tylko Twój wniosek zmieni status na kolejny etap. Oczywiście Twój pośrednik ma również dostęp do bezpośredniego kontaktu z analitykiem więc może w razie potrzeby odpowiednio zareagować zwłaszcza, gdy będą wymagane od Ciebie jakieś dodatkowe dokumenty.
Dzień dobry,
proszę, sprawdź czy w ustawieniach programu antywirusowego nie masz wprowadzonych ograniczeń dla naszej strony logowania. Proszę, spróbuj też skorzystać z innej przeglądarki lub innego urz
Dziękuję za zainteresowanie naszą propozycją. Ofertą kredytów hipotecznych zajmują się nasi eksperci hipoteczni w placówkach banku.
Na kontakt z naszym specjalistą możesz umówić się w Moim ING. Po zal
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
5 | |
5 | |
4 | |
2 |