13-03-2021 14:21
21 dni
To sobie poczekacie, ja złożyłem wniosek 02.12.2020 i procedura kredytu dalej się ciągnie, czyli już prawie 3 i pół miesiąca.
02.12.2020 - roku złożyłem wniosek.
21.12.2020 - wniosek wpadł do kolejki analityka, co robił przez ten czas nie wiem.
05.02.2021 - (piątek) dostałem decyzję
08.02.2021 - (poniedziałek) byłem w oddziale na podpisanie umowy
10.02.2021 - podpisanie umowy przyrzeczonej u notariusza ze sprzedającymi.
11.02.2021 - podpisanie dyspozycji wypłaty pierwszej transzy na spłatę hipoteki sprzedającego, tego samego dnia te pieniądze dotarły na wskazany rachunek, również tego samego dnia sprzedający wystąpił o zaświadczenie o spłacie, niezbędnę do uruchomienia 2 transzy.
08.03.2021 - zaświadczenie w końcu dotarło, mimo iż bank sprzedającego ma na to 14 dni, wniosek został wysłany po jakiś 20 dniach litem który idzie 5 dni roboczych. Mnie ing ponaglał do dostarczenia tego dokumentu a bank sprzedającego nie kwapił się do wysyłki. A bo nie napisałem bank sprzedającego to również ING.
10.03.2021 - opłaciłem formalności do sądu i wysłałem odpowiednie wnioski
11.03.2021 - wizyta w oddziale banku do podpisania dyspozycji 2 transzy oraz dostarczenie kopi dokumentów wysłanych do sądu, kopi zaświadczenia o spłacie hipoteki i potwierdzenia nadania listu do sądu.
No i teraz muszę czekać podobno kilka dni (w co nie wierzę) na drugą transze, jeśli poprawnie zweryfikują moje dokumenty. Także pozdro.
Ogólnie poza niesamowicie wolna procedurą, mój opiekun kredytu jest absolutnie pozbawiony jakichkolwiek kompentencji, już cięzko się z nią rozmawia najlepiej o nic nie pytać bo wprowadzi w błąd co się stało z wysokością pierwszej transzy. Nie ma żadnych umiejętności miekkich oraz pojęcia co robi. Dodatkowo nie sprawia zbyt dobrego wrażenia, nawet drzwi do pokoju nie umie zamknąć. Ale to już piszę na marginesie.
Pierwszy raz w życiu w ogole biorę jakikolwiek kredyt i nie spodziewałem się ze to będzie wymagało tyle zachodu i tyle cierpliwości.
Dodam na koniec, że jestem idealnym klientem dla banku pod względem rozpatrywania mojego wniosku, nie mam żadnych komplikacji biurokratycznych żeby sprawdzać nie wiadomo co. Wszystkie dokumnety dostarczyłem w terminie i nie bylo nic dosyłane.
Co do tej strony gdzie się sprawdza z jakiego dnia rozpatrują wnioski to dodajcie sobie z tydzień do tego. Mój wniosek został rozpatrzony chyba 27.12.2020 zmienił status na 3 i tak sobie leżał tydzień, zawieszony w przestrzeni mięzdywymiarowej, dopiero potem zmienił status na 4. Także bank może dowolnie sobie wydłużać każdy termin który sam ustala.
13-03-2021 14:38
19 luty był wysłany wniosek
24 luty został zarejestrowany
8 marca zyskał status "analiza dokumentów"
...
więc biorąc pod uwagę, że czeka się 25 - 26 dni roboczych, to decyzje otrzymam po świętach wielkanocnych.
Przez infolinię nie można się dowiedzieć czy nawalił pośrednik, czy po prostu tak pracuje ten bank.
A jak to się ma z umową rezerwacyjną ? Umowa jest na m-c. A później to już od dewelopera zależy czy poczeka z podpisaniem umowy czy nie... a jak między czasie wyjdzie jakiś błąd na którymś druku... to już można sobie szukać nowe mieszkanie i załatwiać wszystko od nowa.
13-03-2021 17:03
13-03-2021 21:36
Coś czuje, że z tym ING trzeba sobie będzie dać spokój... widać jak szanują klientów. Na przyszłość wszystkim radze nie korzystać z doradców... nigdzie nie można sprawdzić czy czegoś nie nawalili
17-03-2021 07:06
Nowe informację o moim kredycie.
Mój opiekun nie przeklikał wniosku o wypłatę 2 transzy do końca, więc ten od czwartku 11 nawet nie wpadł do kolejki, gdyby nie mój telefon na infolinie to bym nawet o tym nie wiedział tylko czekał.
Tak niekompletnego człowieka to ja chyba nigdy nie spotkałem, wręcz sabotuję mój wniosek. I założę się że nawet sama dzisiaj do mnie nie zadzwoni, przecież to jest jakaś kpina.
Nie polecam banku i wszystkim znajomym również będę odradzał bo moja cierpliwość się wyczerpała.
18-03-2021 06:10
Witaj,
przykro mi, że masz takie zdanie Rozumiem, że opisana sytuacja miała wpływ na Twoją opinie. Decyzje staramy się wydawać jak najszybciej, jednak mamy dużą ilość wniosków. Wydajemy je do 21 dni kalendarzowych, jeżeli z wnioskiem zostały złożone wszystkie dokumenty. Jeżeli dokumenty były dosyłane po złożeniu wniosku, lub bez np. operatu szacunkowego lub umowy deweloperskiej to zgodnie z ustawą do 21 dni od otrzymania wszystkich wymaganych dokumentów. Każdy doradca przyjmujący wniosek powinien poinformować klienta o czasie na rozpatrzenie wniosku. Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące wniosku, zawsze możesz się sam skontaktować z opiekunem. Odpowie na wszystkie Twoje pytania.
***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
18-03-2021 10:43
Z jednej strony podajesz, że do 21 dni kalendarzowych staracie się wydawać decyzje, a wg strony sama analiza wniosku trwa 24-26 dni roboczych. Co gorsza od momentu złożenia mojego wniosku ten czas wydłużył się (bo był krótszy).
Operat dosłany został później, ale czy obowiązkowe jest składanie wniosku z operatem ? (mój pośrednik powiedział, że nie). Jeśli operat jest dosłany później to nie powinno to wpływać na czas rozpoczęcia analizy - tak jak mówiłem w moim przypadku analiza została rozpoczęta bardzo późno.
18-03-2021 12:13
18-03-2021 12:37
Dlatego ja naprawdę rozważam, skorzystanie z innej oferty. Bo jeśli współpraca z bankom ma się przez 30 lat tak układać jak podczas oczekiwania - to szkoda nerwów.
19-03-2021 12:14
@Karolina_028 – jeżeli Twój wniosek rozpatrujemy tak długo i nie otrzymałaś żadnych informacji, skontaktuj się z opiekunem wniosku, żeby dopytać co się dzieje. Może potrzebujemy dodatkowych dokumentów. Jeśli kontakt z opiekunem nie będzie możliwy złóż reklamację, sprawdzimy to dla Ciebie.
Ze względu na to, że sytuacje są różne, przedstawiamy dostępne rozwiązania, z których można skorzystać. Zgodnie z regulacjami informacji możemy udzielić tylko właścicielowi konta. Jeśli właściciel nie
... 19-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
5 | |
5 | |
4 | |
2 |