09-08-2022 20:41
10-08-2022 20:49
Przykro mi, że pojawił się kłopot podczas aktualizacji dowodu. W tym miejscu ciężko mi się odnieść do opisanej przez Ciebie sytuacji.
Nie mam tutaj podglądu do Twoich danych.
Jeśli nie zaktualizowałaś dokumentu do określonego czasu, mogliśmy ograniczyć możliwość korzystania z konta czy bankowości internetowej.
Wcześniej powinnaś otrzymać też od nas wiadomość z informacją z prośbą o aktualizację dokumentu czy innych danych, do określonego terminu.
W komunikacie piszemy wtedy co się dzieje, gdy nie przedstawisz nam potrzebnych dokumentów w wyznaczonym czasie.
By wyjaśnić tę sytuację, skontaktuj się proszę raz jeszcze z naszą infolinią 32 357 00 69 lub przez Moje ING.
05-09-2022 20:21
No to chyba się rozstaniemy jak mój dowód przyjdzie aktualizować... Wysyłanie zdjęcia dowodu (gdziekolwiek), z punktu widzenia bezpieczeństwa, jest niezalecane. Osobiście nigdy tego nie robię. Sprawa jest poważna bo nawet UODO walczy z tym od pewnego czasu i są pewne zmiany prawne w tym zakresie: https://uodo.gov.pl/pl/138/1097.
Cytat z tego linka: "[...]
Kopie naszych dokumentów często są wykonywane przez banki. W ocenie Prezesa UODO taka praktyka jest dopuszczalna tylko w określonych sytuacjach. Nie powinna być stosowana np. w przypadku zakładania konta, sprawdzania zdolności kredytowej czy zawierania umowy kredytowej.
Banki powołują się przy tym na art. 112b ustawy Prawo bankowe. Jednak przepis ten uprawnia je do przetwarzania danych zawartych w dokumentach tożsamości. Nic nie stanowi o sporządzaniu kopii tych dokumentów.
Warto jednak wiedzieć, że na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (art. 34 ust. 4), część podmiotów może sporządzać kopie dokumentów tożsamości klienta (np. dowodu osobistego) na potrzeby stosowania przez nie środków bezpieczeństwa finansowego. Wśród podmiotów, które na podstawie tej ustawy są uprawnione do kopiowania dokumentów tożsamości, są m.in.: banki,, firmy ubezpieczeniowe, kantory, czy nawet notariusze. A tak może być, gdy miały podejrzenie co do legalności wykonywanych transakcji, czy operacji finansowych. W przypadku okazjonalnego transferu pieniędzy wystarczająca może być już kwota o równowartości 1 tys. euro.
O ile ustawa ta pozwala kopiować dokumenty w celu, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego, to wymienione w tych regulacjach podmioty, nie mogą robić np. kserokopii dokumentów tożsamości w innych celach."
Dlaczego więc zakładacie z góry że każdy Wasz klient, nawet ten który nie wykonuje przelewów na takie kwoty o jakich mówi ustawa "o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu" wymaga stosowania "środków bezpieczeństwa finansowego"?
Jaka jest inna procedura aktualizacji numeru dokumentu, bez wysyłania zdjęcia?
06-09-2022 20:39
Obecnie dowód możesz dodać w swojej bankowości internetowej- bez dołączania skanu dokumentu. Możesz również dodać jego dane dzwoniąc na naszą infolinię pod numerem 32 357 00 69 albo poprosić o taką aktualizację w naszym oddziale.
Dzień dobry,
Czy w aplikacji da się w jakiś sposób podejrzeć, czy dodatkowe warunki do otrzymania oprocentowania premiowego zostały spełnione?
Pytam, ponieważ mam w aplikacji dwa konta OKO Bonus, jedneg
... 26-11-2024Dzień dobry.
Chciałem uruchomić transze kredytu ale strona się nie ładuje.
Sprawdzałem w Chrome/Firefox i wersje mobilne też.
Problem jest z tym, że m.in przeglądarka nie ładuje strony z powodu Content S
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
19 | |
12 | |
6 | |
5 | |
4 |