Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Zablokowanie konta ponieważ nie zaktualizowany został dowod

Witam wszystkich., mocno zawiedzionych ING też!
Po kilkunastu lat raczej udanej współpracy z ING stwierdziłam w ostatnich dniach że bank ma gdzieś dobro klientów i mam wrażenie że wrecz na złość nie chcą pomoc.
28 lipca zablokowane zostało moje konto z powodu nie wysłania zdjęcia dokumentu tożsamości. Zwlekalam z tym z różnych powodów, bardziej z bezpieczeństwa. Ale przyszedł dzień że musiałam to zrobić. Od tamtego dnia nie mogę wypłacić pieniądze z bankomatu, robić przelewy itd. Okazało się że zwykła sprawa odblokowania konta po tym jak dokument został prawidłowo wysłany, co potwierdzają konsultanci na czacie, jest sprawą bardzo skomplikowaną, wymagającej chyba podpisu Prezesa ING!! Codziennie na czacie mowia"juz wysyłają pilnie ponaglenie do odpowiedniej osoby". Czym? Poczta gołębia?? Malo tego, cztery dni temu Pan na infolinii(po 15 min konsultacji znów z "odpowiednia osoba") stwierdził że w ciągu 24 godzin konto zostanie odblokowane. Uwierzyłam...blad!!! Rachunki nie zapłacone, pieniądze na jedzenie i paliwo pozyczylam, wyjazd na weekend pod znakiem zapytania..Traktuja klienta jak przestępcę!
Akodirka
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
1
09-08-2022
Wiadomość 1 z 4 (4 208 wyświetleń)

Re: Zablokowanie konta ponieważ nie zaktualizowany został dowod

Przykro mi, że pojawił się kłopot podczas aktualizacji dowodu. W tym miejscu ciężko mi się odnieść do opisanej przez Ciebie sytuacji. 
Nie mam tutaj podglądu do Twoich danych.
Jeśli nie zaktualizowałaś dokumentu do określonego czasu, mogliśmy ograniczyć możliwość korzystania z konta czy bankowości internetowej.
Wcześniej powinnaś otrzymać też od nas wiadomość z informacją z prośbą o aktualizację dokumentu czy innych danych, do określonego terminu.
W komunikacie piszemy wtedy co się dzieje, gdy nie przedstawisz nam potrzebnych dokumentów w wyznaczonym czasie.

By wyjaśnić tę sytuację, skontaktuj się proszę raz jeszcze z naszą infolinią 32 357 00 69 lub przez Moje ING. 

 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
541
122
04-09-2015
Wiadomość 2 z 4 (4 150 wyświetleń)

Re: Zablokowanie konta ponieważ nie zaktualizowany został dowod

No to chyba się rozstaniemy jak mój dowód przyjdzie aktualizować... Wysyłanie zdjęcia dowodu (gdziekolwiek), z punktu widzenia bezpieczeństwa, jest niezalecane. Osobiście nigdy tego nie robię. Sprawa jest poważna bo nawet UODO walczy z tym od pewnego czasu i są pewne zmiany prawne w tym zakresie: https://uodo.gov.pl/pl/138/1097.

 

Cytat z tego linka: "[...] 

Kopie naszych dokumentów często są wykonywane przez banki. W ocenie Prezesa UODO taka praktyka jest dopuszczalna tylko w określonych sytuacjach. Nie powinna być stosowana np. w przypadku zakładania konta, sprawdzania zdolności kredytowej czy zawierania umowy kredytowej.

Banki powołują się przy tym na art. 112b ustawy Prawo bankowe. Jednak przepis  ten uprawnia je do przetwarzania danych zawartych w dokumentach tożsamości. Nic nie stanowi o sporządzaniu kopii tych dokumentów.

Warto jednak wiedzieć, że na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (art. 34 ust. 4), część podmiotów może sporządzać kopie dokumentów tożsamości klienta (np. dowodu osobistego) na potrzeby stosowania przez nie środków bezpieczeństwa finansowego. Wśród podmiotów, które na podstawie tej ustawy są uprawnione do kopiowania dokumentów tożsamości, są m.in.: banki,, firmy ubezpieczeniowe, kantory, czy nawet notariusze. A tak może być, gdy miały podejrzenie co do legalności wykonywanych transakcji, czy operacji finansowych. W przypadku okazjonalnego transferu pieniędzy wystarczająca może być już kwota o równowartości 1 tys. euro.

O ile ustawa ta pozwala kopiować dokumenty w celu, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego, to wymienione w tych regulacjach podmioty, nie mogą robić np. kserokopii dokumentów tożsamości w innych celach."

 

Dlaczego więc zakładacie z góry że każdy Wasz klient, nawet ten który nie wykonuje przelewów na takie kwoty o jakich mówi ustawa "o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu" wymaga stosowania "środków bezpieczeństwa finansowego"?

 

Jaka jest inna procedura aktualizacji numeru dokumentu, bez wysyłania zdjęcia?

Odpowiedz
0 Lajków
MarcinG7
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
05-09-2022
Wiadomość 3 z 4 (3 833 wyświetleń)

Re: Zablokowanie konta ponieważ nie zaktualizowany został dowod

Obecnie dowód możesz dodać w swojej bankowości internetowej- bez dołączania skanu dokumentu. Możesz również dodać jego dane dzwoniąc na naszą infolinię pod numerem 32 357 00 69 albo poprosić o taką aktualizację w naszym oddziale. 


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
OlaM
Były moderator
Były moderator icon
81
13
26-05-2021
Wiadomość 4 z 4 (3 777 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Oko bonus dodatkowe warunki

Dzień dobry,

Czy w aplikacji da się w jakiś sposób podejrzeć, czy dodatkowe warunki do otrzymania oprocentowania premiowego zostały spełnione?

Pytam, ponieważ mam w aplikacji dwa konta OKO Bonus, jedneg

...

26-11-2024
Uruchomienie transzy - strona sie nie ładuje - security issue

Dzień dobry.
Chciałem uruchomić transze kredytu ale strona się nie ładuje.
Sprawdzałem w Chrome/Firefox i wersje mobilne też.


Problem jest z tym, że m.in przeglądarka nie ładuje strony z powodu Content S

...

26-11-2024
Kółeczko się kręci

Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s

...

25-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy