Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

Witam,

Chciałem wypowiedzieć umowę na prowadzenie jednego z rachunków bankowych.

Zaskoczyło mnie, że ING nie uznało wypowiedzenia podpisanego  podpisem kwalifikowanym (a takie wysłałem do Banku). 

 

Zwrotnie otrzymałem odpowiedz:

"przykro mi, że podjął Pan decyzję o zamknięciu konta w naszym banku. Nie możemy tego zrobić za pomocą formularza kontaktowego- nie mamy tutaj dostępu do Pana danych w systemie."

 

Następnie zadałem pytanie:

"Dlaczego nie uznajecie Państwo dokumentu podpisanego certyfikatem kwalifikowanym skoro ma on moc równoważną podpisowi odręcznemu? Rozumiem, że macie swoje regulaminy ale prawo obowiązuje również Państwa i powinniście zrealizować moją dyspozycję."

 

 Po czym otrzymałem odpowiedz:

"formularz kontaktowy jest kanałem nieszyfrowanym. Odpisując na wiadomości naszych klientów, którzy zdecydowali się na kontakt z nami w ten sposób nie mamy wglądu do systemu bankowego. Oznacza to, że nie możemy tutaj udzielić informacji na temat stanu rachunku klienta, jego salda, historii i jakichkolwiek danych wrażliwych"

 

Oczywiście kilka kolejnych maili było w podobnym tonie i ich celem było odesłanie mnie do oddziału lub na pocztę (czyli zniechęcenie).

Zważywszy, że jest czas pandemii i ktoś może być chory lub przebywać na kwarantannie to powyższy sposób złożenia wypowiedzenia jest dla niego nieosiągalny. 

 

Druga rzecz, z informacji otrzymanych drogą mailową wywnioskowałem że rachunek można zamknąć z poziomu bankowości elektronicznej a konsultant z chatu twierdził że nie można zamknąć rachunku z poziomu bankowości elektronicznej.

Jak się finalnie okazało to konsultant z chatu miał rację. Fajne gdyby wiedza konsultantów była spójna i zgodna ze stanem faktycznym,

 

Pytanie do Banku: Jaki jest powód, że Bank, który wdraża nowinki i chce być Bankiem przyjaznym dla Klientów nie stosuje rozwiązań ułatwiających życie Klientów zwłaszcza w tych trudnych czasach?  (że nie wspomnę o dostosowaniu do obowiązujących regulacji). 

 

 

pozdrawiam

jwa
jwa
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
1
22-12-2020
Wiadomość 1 z 8 (8 729 wyświetleń)

Re: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

Aktualnie przez naszą bankowość internetową można zamknąć konta osobiste i oszczędnościowe w złotówkach. Kont firmowych nie da się zamknąć przez internet. Możliwe, że w przyszłości się to zmieni. Ciągle wprowadzamy nowe udogodnienia dla klientów. Prawdą jest, że można to aktualnie zrobić tylko w oddziale banku lub korespondencyjne. Możliwe, że w przyszłości pojawią się kolejne ułatwienia w tej kwestii w naszej bankowości internetowej. Jeżeli w Moim ING chciałeś zamknąć konto firmowe, to rzeczywiście tam nie da się tego zrobić. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
230
12-10-2015
Wiadomość 2 z 8 (8 664 wyświetleń)

Re.: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

[ Edytowane ]

Czy bank przyjąłby wypowiedzenie umowy gdyby klient wysłał listem poleconym do banku nośnik danych (CD-R) z plikiem PDF zawierającym stosowne oświadczenie o wypowiedzeniu umowy podpisane certyfikatem kwalifikowanym?

Odpowiedz
0 Lajków
JoannaLBN
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
17
2
04-01-2019
Wiadomość 3 z 8 (8 540 wyświetleń)

Re: Re.: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

@JoannaLBN Chcemy to dla Ciebie dokładnie wyjaśnić. Pytasz o zamkniecie konta indywidualnego, czy firmowego?



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
601
127
12-04-2017
Wiadomość 4 z 8 (8 517 wyświetleń)

Re: Re.: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

MateuszF, proszę o odpowiedź dla obydwu przypadków.

Odpowiedz
0 Lajków
JoannaLBN
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
17
2
04-01-2019
Wiadomość 5 z 8 (8 496 wyświetleń)

Re: Re.: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

@JoannaLBN Konto indywidualne i firmowe możesz zamknąć przez wysłanie nam załącznika w formacie PDF z podpisem kwalifikowanym. Jeśli podpis będzie prawidłowy, to zamkniemy konto. Nie zaakceptujemy jednak wysłanie do nas takiego pliku na nośniku danych np. na płycie CD-R. Plik z podpisem kwalifikowanym można do nas wysłać przez bankowość internetową> Twoje dane> Wiadomości> Napisz do nas> Prześlij dokumenty. W tym miejscu dodaj załącznik i wpisz treść zgłoszenia.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
MateuszF
Moderator
Moderator icon
601
127
12-04-2017
Wiadomość 6 z 8 (8 358 wyświetleń)

Re: Re.: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

czy tak samo mogę zamknąć IKE, wysyłając podpisany plik pdf poprzez bankowość elektroniczna?

Odpowiedz
0 Lajków
jacekj2
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
26-12-2024
Wiadomość 7 z 8 (3 472 wyświetleń)

Re: Re.: Wypowiedzenie umowy rachunku za pomocą podpisu elektronicznego

Żeby zamknąć IKE konieczna jest wizyta w placówce. Listę dostępnych placówek znajdziesz tutaj: https://www.ing.pl/placowki-oddzialy-bankomaty?type=oddzial

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
SebastianM
Moderator
Moderator icon
127
20
03-03-2023
Wiadomość 8 z 8 (3 410 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Konto osobiste walutowe EUR - jak wykonać ekspresowy przelew na Niemieckie konto

Przelew możesz zlecić z konta w złotych jako przelew walutowy lub bezpośrednio z konta walutowego. W przypadku trybu pilnego DZIŚ, przelew zostanie udostępniony w banku odbiorcy w tym samym dniu. Jeśl

...

12-03-2025
Re.: Ciągła aktywacja aplikacji

Jeśli w ciągu 90 dni nie zalogujesz się do aplikacji na zaufanym urządzeniu, automatycznie usuniemy je z Twoich zaufanych ze względu bezpieczeństwa. W tej sytuacji faktycznie wymagana jest ponowna akt

...

12-03-2025
Re.: Ogromny problem - jedna osoba w reprezentacji przy dwuosobowym schemacie akceptacji

Spróbuj proszę ponownie w tej sprawie napisać na czacie w bankowości lub zadzwoń na naszą infolinię dla przedsiębiorców pod numerem 32 357 00 24.

11-03-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy