23-12-2020 00:35
Witam,
Chciałem wypowiedzieć umowę na prowadzenie jednego z rachunków bankowych.
Zaskoczyło mnie, że ING nie uznało wypowiedzenia podpisanego podpisem kwalifikowanym (a takie wysłałem do Banku).
Zwrotnie otrzymałem odpowiedz:
"przykro mi, że podjął Pan decyzję o zamknięciu konta w naszym banku. Nie możemy tego zrobić za pomocą formularza kontaktowego- nie mamy tutaj dostępu do Pana danych w systemie."
Następnie zadałem pytanie:
"Dlaczego nie uznajecie Państwo dokumentu podpisanego certyfikatem kwalifikowanym skoro ma on moc równoważną podpisowi odręcznemu? Rozumiem, że macie swoje regulaminy ale prawo obowiązuje również Państwa i powinniście zrealizować moją dyspozycję."
Po czym otrzymałem odpowiedz:
"formularz kontaktowy jest kanałem nieszyfrowanym. Odpisując na wiadomości naszych klientów, którzy zdecydowali się na kontakt z nami w ten sposób nie mamy wglądu do systemu bankowego. Oznacza to, że nie możemy tutaj udzielić informacji na temat stanu rachunku klienta, jego salda, historii i jakichkolwiek danych wrażliwych"
Oczywiście kilka kolejnych maili było w podobnym tonie i ich celem było odesłanie mnie do oddziału lub na pocztę (czyli zniechęcenie).
Zważywszy, że jest czas pandemii i ktoś może być chory lub przebywać na kwarantannie to powyższy sposób złożenia wypowiedzenia jest dla niego nieosiągalny.
Druga rzecz, z informacji otrzymanych drogą mailową wywnioskowałem że rachunek można zamknąć z poziomu bankowości elektronicznej a konsultant z chatu twierdził że nie można zamknąć rachunku z poziomu bankowości elektronicznej.
Jak się finalnie okazało to konsultant z chatu miał rację. Fajne gdyby wiedza konsultantów była spójna i zgodna ze stanem faktycznym,
Pytanie do Banku: Jaki jest powód, że Bank, który wdraża nowinki i chce być Bankiem przyjaznym dla Klientów nie stosuje rozwiązań ułatwiających życie Klientów zwłaszcza w tych trudnych czasach? (że nie wspomnę o dostosowaniu do obowiązujących regulacji).
pozdrawiam
24-12-2020 10:26
Aktualnie przez naszą bankowość internetową można zamknąć konta osobiste i oszczędnościowe w złotówkach. Kont firmowych nie da się zamknąć przez internet. Możliwe, że w przyszłości się to zmieni. Ciągle wprowadzamy nowe udogodnienia dla klientów. Prawdą jest, że można to aktualnie zrobić tylko w oddziale banku lub korespondencyjne. Możliwe, że w przyszłości pojawią się kolejne ułatwienia w tej kwestii w naszej bankowości internetowej. Jeżeli w Moim ING chciałeś zamknąć konto firmowe, to rzeczywiście tam nie da się tego zrobić.
31-12-2020 11:29 | Edytowano: 31-12-2020 11:31
Czy bank przyjąłby wypowiedzenie umowy gdyby klient wysłał listem poleconym do banku nośnik danych (CD-R) z plikiem PDF zawierającym stosowne oświadczenie o wypowiedzeniu umowy podpisane certyfikatem kwalifikowanym?
31-12-2020 13:22
@JoannaLBN Chcemy to dla Ciebie dokładnie wyjaśnić. Pytasz o zamkniecie konta indywidualnego, czy firmowego?
31-12-2020 16:30
MateuszF, proszę o odpowiedź dla obydwu przypadków.
04-01-2021 12:15
@JoannaLBN Konto indywidualne i firmowe możesz zamknąć przez wysłanie nam załącznika w formacie PDF z podpisem kwalifikowanym. Jeśli podpis będzie prawidłowy, to zamkniemy konto. Nie zaakceptujemy jednak wysłanie do nas takiego pliku na nośniku danych np. na płycie CD-R. Plik z podpisem kwalifikowanym można do nas wysłać przez bankowość internetową> Twoje dane> Wiadomości> Napisz do nas> Prześlij dokumenty. W tym miejscu dodaj załącznik i wpisz treść zgłoszenia.
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
19 | |
12 | |
6 | |
5 | |
4 |