Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia na rachunku - dlaczego nie pierwszego dnia miesiąca?

Proszę o wytłumaczenie następującej kwestii. Kwota wolna od zajęcia egzekucyjnego na zajętym rachunku bankowym odnawia się co miesiąc. Już w pierwszych minutach nowego miesiąca kwota wolna od zajęcia komorniczego na bankowym koncie zeruje się. Wg interpretacji przepisów powinno to być od 1 dnia miesiąca do 30 dnia miesiąca. Ale w ING wyzerowała się dzisiaj po południu ( rano był stary limit ) czyli 29.01. W dniu dzisiejszym na moje konto wpłynęło wynagrodzenie, którego nie zdążyłem wypłacić w ramach limitu wolnej od zajęcia w miesiącu styczniu. Jeżeli go teraz wypłacę, to limit wolnej od zajęcia ( a już ustawił się ten lutowy ) zmniejszy się, a kolejne wynagrodzenie, które wpłynie 26 lutego, zostanie potraktowane jak nadpłata powyżej tego limitu i automatem przekazane w całości do organu egzekucyjnego. W poprzednim miesiącu limit wyzerował się 4 stycznia. Dlaczego taka dowolność panuje w ING? Czy nie powinno być również informacji w bankowości internetowej o tym jakie terminy blokad są w danym miesiącu?   

Odpowiedz
0 Lajków
Szuba
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
1
30-12-2020
Wiadomość 1 z 6 (14 652 wyświetleń)

Re: Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia na rachunku - dlaczego nie pierwszego dnia miesiąca?

Rzeczywiście kwota wolna jest odnawiana co miesiąc. Jeśli kwotę wolną masz wykorzystaną w jednym miesiącu (np. 20. dnia), z nowej skorzystasz pierwszego dnia następnego miesiąca. Zależy mi na wyjaśnieniu Twojej sprawy jednak tutaj nie mam wglądu do danych w systemie. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING - sprawdzimy to dla Ciebie. W tym temacie czatujemy od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 20:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00. Ikonę czata znajdziesz za dole ekranu - po zalogowaniu do swojej bankowości internetowej. Zapraszam do czatowania z nami.

 

 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaS
Były moderator
Były moderator icon
408
112
12-10-2015
Wiadomość 2 z 6 (14 605 wyświetleń)

Re: Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia na rachunku - dlaczego nie pierwszego dnia miesiąca?

Pani Agnieszko, chyba wyraziłem się jasno. Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia powinno nastąpić pierwszego dnia miesiąca, czyli 1 stycznia, 1 lutego itd.

W ING w 2021 roku wygląda to tak: 4 stycznia, 29 stycznia. Pytam skąd taka dowolność? Przez ten stan rzeczy powstają nieprawidłowości. Ps. nie chcę z Państwem rozmawiać na czacie, bo przez ostatni miesiąc co innego czytam tutaj w odpowiedziach, co innego słyszę przez telefon, a co innego w odpowiedzi na reklamację.

 

Szuba
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
1
30-12-2020
Wiadomość 3 z 6 (14 562 wyświetleń)

Re: Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia na rachunku - dlaczego nie pierwszego dnia miesiąca?

@Szuba chcemy wyjaśnić dla Ciebie tą kwestię, bo nie jest to prawidłowe działanie, Kwotę wolną odnawiamy zawsze 1- wszego dnia miesiąca. Jeśli u Ciebie działa to inaczej, to najlepiej jakbyś zrobił screen ze swojej bankowości i skontaktował się z nami na czacie po zalogowaniu do Moje ING lub na naszej infolinii 32 357 00 69. Zanotujemy zgłoszenie i przyjrzymy się sprawie

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
410
81
18-01-2021
Wiadomość 4 z 6 (14 494 wyświetleń)

Re: Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia na rachunku - dlaczego nie pierwszego dnia miesiąca?

Witam, mam ten sam problem, i mimo że wszędzie jest napisane że limity się odnawiają itp, to działa to inaczej. Np w tym miesiące zablokowano mi całą kwotę, pomimo że wynagrodzenie wpłynęlo tylko raz, a inne wpływy które można zając to ok 60zł. Zostałam kolejny raz bez środków

Odpowiedz
0 Lajków
agakmiecik944
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
31-12-2020
Wiadomość 5 z 6 (8 169 wyświetleń)

Re: Odnowienie kwoty wolnej od zajęcia na rachunku - dlaczego nie pierwszego dnia miesiąca?

Limit odnawia się zawsze 1 każdego miesiąca. Jeśli zajęliśmy środki, których wg. Twoich obliczeń nie powinniśmy, proszę skontaktuj się z naszym działem zajęć egzekucyjnych, którzy to dla Ciebie sprawdzą i wyjaśnią.

Możesz to zrobić na czacie, po zalogowaniu do Mojego ING lub na naszej infolinii - 32 357 00 69.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
233
45
11-02-2020
Wiadomość 6 z 6 (8 089 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Bankowość internetowa dla osób małoletnich 6-13 lat

Dzień dobry, kiedy wprowadzicie funkcjonalność dostępu do aplikacji ing dla posiadaczy kart Mastercard dla dzieci poniżej 13 rok życia ?

24-04-2024
Moje ING wymaga ustawienia aplikacji jako domyślną do płatności zbliżeniowych

Jak w temacie.
Zapytałbym dlaczego, ale zaczniecie pisać jak bardzo jesteśmy dla was najważniejsi i jak bardzo to dla naszego bezpieczeństwa. Powiem tylko, że w aplikacjach PKO, Millenium i Google Pay ...

24-04-2024
Re: Pełnomocnictwo aktualizacja dokumentu tożsamości - zagranica

Pełnomocnictwo musi być sporządzone w formie pisemnej z podpisem mocodawcy potwierdzonym przez notariusza albo w formie aktu notarialnego. W przypadku, gdy dokument pełnomocnictwa sporządzony jest za

...

23-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy