Coraz więcej zarówno początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców dostrzega, że współcześnie dochodowe i dobrze prosperujące firmy to takie, które są nastawione przede wszystkim na ułatwianie ludziom życia. Nowoczesny biznes nie funkcjonuje w oderwaniu od otaczającego go świata – w skali lokalnej i globalnej – ale jest wrażliwy na jego potrzeby i problemy.
Jak połączyć zarabianie z robieniem przyjemnych, ciekawych i wartościowych rzeczy? Jak otworzyć firmę, która ułatwia ludziom życie? Oto inspiracje z polskiej i światowej sceny biznesowej!
W artykule Eko-biznes. To się opłaca! pokazaliśmy, że nie ma jednego uniwersalnego modelu firmy przyjaznej dla środowiska. Zaangażowanie marki w ekologię może dziać się na różnych płaszczyznach i z różną intensywnością. Ważne jest, aby postawić sobie cel i sukcesywnie poszerzać swoje działania w tym kierunku. Podobnie jest z firmą sprzyjającą ludziom w ogóle! Najpierw warto po prostu uwierzyć, że wnosząc coś dobrego w życie innych, otrzymamy w zamian i satysfakcję finansową, i każdą inną! Fajny, konstruktywny biznes - taki, w którym pracownikom chce się wstawać rano do pracy, a klienci czerpią z niego prawdziwe zadowolenie. Możemy to opisać przez pryzmat kilku czynników, które się oczywiście nie wykluczają.
Najważniejsze jest oczywiście to, czym nasza firma będzie się zajmować. Jaki produkt lub usługę chcemy zaproponować klientom? Jak chcemy pomóc innym ludziom? Jakie problemy możemy rozwiązać? Jakie potrzeby chcielibyśmy zaspokoić i jaką to będzie miało wartość dla społeczeństwa? Biznes, za którym stoi prospołeczna idea i motywacja, to nie tylko dobry sposób na zarabianie, ale też pewien pozytywny styl życia. Przekonują o tym np. rozmowy z przedsiębiorcami w ramach naszego cyklu o ekologicznych start-upach.
Przypomnijmy:
W każdym z wywiadów znajdziecie mnóstwo cennych wskazówek i sugestii, które pomogą Wam wymyślić i zbudować biznes otwarty na ułatwianie ludziom życia. Gotowe przykłady z innych krajów? Bardzo interesujące wydają nam się np. te zrealizowane już pomysły:
na rozkręcenie firmy, a przedsprzedaż pieluszek przyniosła dochód przekraczający milion dolarów!
Warto pamiętać, ze firmy coraz częściej tworzone są w zgodzie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. CSR nie jest jedynie dodatkowym działaniem, a częścią DNA firmy. Nie chodzi tu tylko o przedmiot działalności danej firmy, ale też o to, jak cała ta działalność jest prowadzona. Jak pokazują badania, nowe przedsiębiorstwa, które jasno nakreśliły swoją strategię odpowiedzialnego biznesu, mają o 50% większe szanse na sukces od pozostałych. 50% millenialsów (pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90.) woli zarabiać mniej, ale pracować w firmie, która podziela ich wizję społecznego zaangażowania. 40% konsumentów świadomie wybiera te marki, które działają w szeroko rozumianym interesie społecznym.
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.