Odpowiedz

Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Dzień dobry,

dlaczego po dzisiejszej zmianie wyglądu strony utrudniają Państwo korzystanie z menedżerów haseł ?

Przy starym wyglądzie mogłem mieć bezpieczne, 30 znakowe, losowe, hasło i zarówno login jak i hasło poprawnie uzupełniał mój menedżer haseł, więc logowanie było szybkie, wygodnie i bezpieczne.

 

 

Obecnie po zmianie wyglądu w żaden sposób nie mogę zmusić menedżera haseł do uzupełnienia ani loginu ani hasła. Czyli teraz zamiast bezpiecznie korzystać z menedżera haseł mam 2 opcje, albo zmiana hasła na jakieś proste co jest bez sensu albo za każdym razem bawienie się w liczenie znaków bo dalej nie umożliwiają Państwo wyłączenia hasła maskowanego które i tak nie zapewnia żadnej dodatkowej ochrony. Zrozumiały to już wszystkie banki w PL z wyjątkiem ING i PEKAO. Tym samym są Państwo obecnie w topce najgorszych banków jeśli chodzi o logowanie....

 

 

Jak już nie chcą Państwo umożliwić wyłączenia bezsensownego maskowania haseł to przywróćcie możliwość uzupełnienia haseł przez menedżery haseł. Wcześniej każdy znak z hasła miałem osobno zapisany z odpowiednią nazwą i Bitwarden pięknie uzupełniał hasło, więc nie musiałem bawić się w pojedyncze uzupełnienie znaków. Obecnie logowanie to tragedia i jeśli tak ma zostać to zastanawiam się nad rezygnacją Emotikon: Smutny

b9MSJPa9brrw7BS
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
27
02-04-2023
Wiadomość 1 z 56 (29 870 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Podpisuję się rękami i nogami, wyłączcie w końcu te maskowane hasło!
f0ku5
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
155
45
02-12-2022
Wiadomość 2 z 56 (29 828 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Popieram. Miały być ułatwienia, a są utrudnienia. Tak samo jak Ty ze względu na blokadę menedżera haseł zostałem ZMUSZONY do zmiany hasła na SŁABSZE. Czy tak wg ING ma wyglądać dbanie o bezpieczeństwo?
Przy okazji: przy mojej prędkości wpisywania znaków z klawiatury podczas ręcznego uzupełniania tego maskowanego hasła formularz ING gubi znaki (zostają puste pola). Żeby to prawidłowo uzupełnić muszę po wciśnięciu każdego znaku chwilę odczekać. Co to ma być?
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
24
16
05-02-2022
Wiadomość 3 z 56 (29 800 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Mnie to wkurza do tego stopnia, że zacząłem zastanawiać się jak obejść to bezsensowne rozwiązanie. Nie mam aktualnie na to więcej czasu, ale dla tych co lubią kombinować (ekran z loginem):
document.querySelector("#layout-region > div > login-subapp").shadowRoot.querySelector("div > main > provider-login-content").shadowRoot.querySelector('[data-tag-name="login-form"]').shadowRoot.querySelector('[data-tag-name="ing-form"] > form > [name="login"] > [name="login"]')
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
24
16
05-02-2022
Wiadomość 4 z 56 (29 797 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Też już trochę próbowałem kombinować, ale na ten moment nic, za każdym odświeżeniem strony zmienia się ID pola, więc menedżer haseł nie rozpoznaje tego...

 

Tu niby banki zalecają stosowanie bezpiecznych haseł, a jak już takie ustawisz to specjalnie utrudnią korzystanie z menedżerów haseł żeby ludzie masowo zmienili hasła na łatwiejsze...

 

Z loginem to chociaż kopiuj wklej można zrobić i jakoś można z tego korzystać. Ale z hasłem obecnie za każdym razem muszę wyświetlić całe hasło na ekranie, włączyć jego widoczność, następnie włączyć numerowanie znaków, wtedy Bitwarden mi pokazuje gdzie co wpisać. Muszę następnie ręcznie wszystko wprowadzić.

 

Więc na pewno ING bardzo "poprawiło" bezpieczeństwo, teraz jawnie muszę na ekranie mieć wyświetlone całe hasło żeby jakoś je wprowadzić. No po prostu świetne rozwiązanie....  A na zapamiętanie hasła nie ma szans, bo to w 100% losowe hasło. Do każdego serwisu kompletnie inne hasło, grubo ponad 300 haseł w Bitwarden. 

ING i tak robi u mnie tylko za dodatkowy bank, jak ciągle tylko zamierzają utrudniać logowanie to chyba najwyższy czas złożyć rezygnacje i poszukać innego banku jako dodatkowego Emotikon: Smutny

 

 

Tak samo jak spieprzyli sprawę z kluczami U2F, o ile przez www da się z tego korzystać. O tyle brak możliwości dodania aplikacji do zaufanych i konieczność przykładania klucza przy każdym uruchomieniu aplikacji kompletnie wyklucza to rozwiązanie. Więc niby dodali coś co powinno poprawić bezpieczeństwo jednocześnie dodając to w taki sposób, żeby 99,9% osób to wyłączyło. Już nie dość, że mało kto z U2F korzysta to tutaj tak samo utrudniają korzystanie z tego zabezpieczenia. 

b9MSJPa9brrw7BS
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
27
02-04-2023
Wiadomość 5 z 56 (29 783 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Totalne jaja! Nie jestem w stanie korzystać z podstawowego banku! Nie ma możliwości przepisania (automatycznego wypełnienia) w przypadku hasła maskowanego. Stawiam kursor w pierwszym polu, przechodzę do menadżera haseł (KeePass), wybieram znaki jakie mają być przepisane i co....nic. Kursor który ustawiłem wcześniej na pierwszej wymaganej pozycji zniknął.

Bardzo proszę to poprawi. W przeciwnym wypadku będę składał oficjalną uwagę na działanie strony.

conan
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
8
6
12-07-2021
Wiadomość 6 z 56 (29 662 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

[ Edytowane ]

Ten sam problem z Keepassem, trzeba ręcznie kliknąć kratkę za każdym razem, bo kursor znika z każdą zmianą focusa. W tej chwili muszę sobie wypluć żądane znaki hasła do notatnika i wklejać jeden po drugim.

kaisym
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
5
12-11-2023
Wiadomość 7 z 56 (29 624 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Ja również popieram autora. Używam menadżera haseł i szukanie odpowiedniego znaku w haśle o długości 25 znaków to dramat. Mam nadzieję, że zostanie to poprawione w jakikolwiek sposób.
damianb1
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
3
13-11-2023
Wiadomość 8 z 56 (29 487 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Również zgadzam się ze wszystkim co zostało tu napisane przez innych.
devnull
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
28
11
12-05-2021
Wiadomość 9 z 56 (29 483 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

ja również podzielam wszystkie uwagi, korzystanie z ING przy losowych hasłach bez wsparcia dla menadżera haseł to koszmar
bartoll7
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
4
13-11-2023
Wiadomość 10 z 56 (29 426 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Status wniosku - etapy i czas oczekiwania

Jak długo czekasz? Znasz powód wcześniejszej odmowy?

09-12-2024
Re.: Kredyt dokumenty elektroniczny podpis

Istnieje możliwość przyjmowania wymaganych dokumentów tj. np.: zaświadczenia o dochodzie, zaświadczenia z Urzędu Skarbowego/ZUS/KRUS z kwalifikowanym podpisem elektronicznym/kwalifikowaną pieczęcią. T

...

09-12-2024
Re.: Awaria bankomatu i utrata gotówki podczas wpłaty

Przykro mi z powodu tej sytuacji. Przekazałem prośbę o pilne rozpatrzenie zgłoszenia do działu reklamacyjnego.

09-12-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy