Bankowość internetowa

Odpowiedz

Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Witam 

16 grudnia br około godz 10 wykonałam przelew na ponad 1200 zł. Bank wysłał kod autoryzacyjny i poszło! W poniedziałek dzwoni do mnie człowiek, z informacją że towar już wysłał a pieniędzy brak. Sprawdzam na koncie, w historii transakcji a tam  brak takiego przelewu, ale oczywiście pieniądze zniknęły!!!  Żeby nie wyjść na złodzieja dokonałam kolejnego przelewu (zwykłego, nie płatnego) i przelew ten doszedł do sprzedawcy w ciągu 5 min, też miał konto w ING.  Dziś tj 20 grudnia za nim zdążyłam wyjść do banku zadzwonił  sprzedający i poinformował, że dostał kolejny  ten piątkowy przelew. Oczywiście pieniądze mi przelał, ale w historii nadal taki przelew nie istnieje!!! Facet był uczciwy, a co by było gdyby nie był? Czy bank ,,zapomniał,, sobie o przelewie i odnotowaniu tego faktu, ale o pobraniu kasy już nie?! Czy ktoś może mi wyjaśnić ta sytuacje, bo nie rokuje ona dobrze dla mnie na przyszłość? Gdybym nie była czujna to poprosi została bym oszukana?!! 

Odpowiedz
0 Lajków
Liliana
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
20-12-2016
Wiadomość 1 z 14 (78 216 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

@Liliana Chcemy to dla Ciebie wyjaśnić. Prosimy napisz do nas przez bankowość internetową lub zadzwoń na infolinię naszego banku pod numerem 32 357 00 69 / 801 222 222. Nasi doradcy sprawdzą co może być powodem sytuacji o której piszesz.

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
228
12-10-2015
Wiadomość 2 z 14 (78 205 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Nie mam zamiaru bawić się w pisanie reklamacji i wymianę maili. Myślałam że uzyskam tutaj jakieś sensowne wyjaśnienie tej sytuacji. A do banku wybiorę się osobiście ale nie odpowiadam za siebie. Nie wykluczam rezygnacji z usług, bo inne "cyrki" jeszcze byłam w stanie znieść, ale teraz przeszli samych siebie.

Odpowiedz
0 Lajków
Liliana
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
20-12-2016
Wiadomość 3 z 14 (78 201 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Warto byłoby wyjaśnić tą sytuację jaką spotkała @Liliana choćby na przyszłość jak weryfikować czy przelew faktycznie został przekazany do dyspozycji. Gdzie monitorować jego aktualny status itp. @Liliana wrzuciłbym na Twoim miejscu kopię Twojego wpisu do Wiadomości w Moje ING i gdy dostaniesz odpowiedź wkleił ją po odpowiedniej edycji tutaj. Zachęcam i z góry dziękuje.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 4 z 14 (78 119 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Przez forum nie możemy wyjaśnić tej sytuacji. Konieczna jest weryfikacja danych w systemie bankowym. Zachęcam do wysłania zgłoszenia przez bankowość internetową lub telefonicznie: 32 357 00 69.

 

Opisana sytuacja może sugerować, że płatnośc była zrealizowana za pomocą karty.

W takim przypadku pieniądze najpierw są blokowane na koncie (blokady są widoczne w ING BankOnLine: Historia->Blokady na rachunku lub w nowym systemie Moje ING bezpośrednio w historii konta). Po kilku dniach, po rozliczeniu płatności przez sprzedawcę, płatność kartą widoczna jest w historii konta.

 

Dodatkowym potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej płatności jest wiadomość z serwisu Allego, z informacją, że sprzedawca otrzymał pieniądze. 

 

Jednak abyśmy mogli to zweryfikować, proszę o kontakt z nami. 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MarcinB
Były moderator
Były moderator icon
445
144
04-09-2015
Wiadomość 5 z 14 (78 114 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Zgadzam się, że szczegóły są tutaj ważne. Chociaż @Liliana pisze, że "wykonano przelew". Być może tak opisała operację płaności za zakupy w internecie. Mimo to nawet takie operacje blokują automatycznie środki na rachunku. W nowym Moje ING blokady widać od razu po zalogowaniu się do serwisu. Podobnie płatności kartami. W ich przypadku brak "blokady" wystęuje najczęściej gdy terminal działa w trybie off (sieci handlowe, częst proceder). Tu jednak mowa o przelewie. Czy przez np. payu, czy bezpośrednio do odbiorcy?

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 6 z 14 (78 109 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Właśnie wróciłam z banku. Przelew był zwykły, nie kartą, bezpośrednio na konto odbiorcy, nie przez Allegro. W banku twierdzą że przelewu 16 grudnia nie było. Sprzedawca twierdzi że dostał pieniądze 2 razy. Mnie kwoty po oddaniu jednej wpłaty dopiero teraz się zgadzają. Pan w banku stwierdził że sprzedawca oddając mi pieniądze , nie będzie miał zapłacone. Kazał wyjaśnić sobie mailowo bo jemu się wszystko zgadza. A mnie dopiero jak facet oddał mi jedną wpłatę. Paranoja!!!!
Odpowiedz
0 Lajków
Liliana
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
20-12-2016
Wiadomość 7 z 14 (78 097 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Dzięki za c.d. @Liliana Ciekawa sprawa. Dziwi trochę podejście obsługi w tej sprawie. Wydaje mi się, że zgłoszenie online przez Moje ING byłoby bardziej precyzyjne w odpowiedzi i szczegółach. Pamiętam, że moje zgłoszenie dotyczące płatności kartą rozpatrzono dosyć analitycznie. Inna sprawa, że problem nie został rozwiązany i istnieje do dziś. Nie był to jednak taki incydent, jak Twój o którym piszesz. Pozdrawiam.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 8 z 14 (78 091 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!

Jeżeli nie otrzymałaś wyjaśnienia sprawy to prosimy o zgłoszenie nam reklamacji przez bankowość internetową lub telefon.

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
789
172
04-09-2015
Wiadomość 9 z 14 (78 046 wyświetleń)

Re.: Brak wykonanego przelewu, brak informacji w historii, pieniądze pobrane z konta!


Liliana pisze:
Właśnie wróciłam z banku. Przelew był zwykły, nie kartą, bezpośrednio na konto odbiorcy, nie przez Allegro. W banku twierdzą że przelewu 16 grudnia nie było. Sprzedawca twierdzi że dostał pieniądze 2 razy. Mnie kwoty po oddaniu jednej wpłaty dopiero teraz się zgadzają. Pan w banku stwierdził że sprzedawca oddając mi pieniądze , nie będzie miał zapłacone. Kazał wyjaśnić sobie mailowo bo jemu się wszystko zgadza. A mnie dopiero jak facet oddał mi jedną wpłatę. Paranoja!!!!

Liliana - sprawdź historię transakcji w nowej wersji systemu. Tam jest saldo po każdej transakcji i powinno być jej potwierdzenie. U ciebie saldo się zmieniło a potwierdzenia brak. Chyba, że nagle się zmaterializowało. Jeśli nadal nie ma, nie daruj im tego. Pieniądze nie mogą zniknąć z konta samoistnie. Możesz łatwo udowodnić, że wykonałaś w sumie dwa przelewy, bo otrzymał je sprzedawca, który mam nadzieję ma potwierdzenia ich odbioru. Niech ten pan w banku sam sobie mailuje, skoro ewidentnie olał sprawę. Jeśli wykręcają takie numery, może to dotknąć każdego z nas. Pozdrawiam

erty
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
24
8
18-11-2015
Wiadomość 10 z 14 (77 917 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Inne dane przelewu niż właściciela konta

I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?

23-11-2024
Re.: Problem z założeniem konta.

Zależy mi na wyjaśnieniu sytuacji, jednak w tym miejscu nie mamy podglądu do danych w systemie i danych naszych klientów.
Przykro mi, że syn ma kłopot z kontem. Jeśli było zapisane zgłoszenie w tej spr...

22-11-2024
Inne dane przelewu niż właściciela konta

Hej, korzystając z Vinted, olx czy innych portali w ramach bezpieczeństwa swoich danych nie podaje swoich prawdziwych danych, pojawił się problem pierwszy raz dopiero gdy założyłem konto w ING, przysz

...

23-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy