- Subskrybuj źródło RSS
- Oznacz temat jako nowy
- Oznacz temat jako przeczytany
- Przyklej wątek Wątek u bieżącego użytkownika
- Zakładka
- Subskrybuj
- Strona dopasowana do drukarki
- « Poprzedni
- Następny »
Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
03-09-2018 10:03
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
Blika używam od dawna i uważam że jest to jedna z wygodniejszych form płatności, jednak dzisiaj pierwszy raz spotkałem sie z taka sytuacją.
Kupowałem usługę allegro smart, wbiłem kod blik na stronie, sprawdziłem dane i kwotę, a następnie podałem pin w aplikacji i (mój błąd) odruchowo kliknąłem pomarańczowy przycisk. Dopiero po kliknięciu zorientowałem się, że zamiast standardowej pary przycisków "Zatwierdź" - pomarańczowy i "Odrzuć" - biały, tym razem pomarańczowym byłą opcja "Zatwierdź i zapamiętaj".
I teraz dwie sprawy.
1. Dla mnie to niedopuszczalne podejście UXowe, aby w aplikacji bankowej w taki sposób zmieniała się treść i ułożenie przycisków. Wprowadza to w błąd usera. Ok, mój błąd, że kliknąłem odruchowo, ale po to wyraźnie bank w swojej aplikacji odróżnia przyciski od siebie juz sama barwą, żeby user się przyzwyczaił. A tu taka podmiana. To powinno być wykonane za pomocą dodatkowego checkboxa.
2. Inna sprawa. Dlaczego to właśnie płatność za allegro smart miała taką zmianę przycisków? Dlaczego np. inne transakcje płatności Blikiem tego nie mają? Cos tu jest nie tak.
3. Już idąc za ciosem, skoro zapamiętałem odbiorcę allegro przy płatności blik, to teraz jak gdzie mogę znaleźć listę sklepów, które są zapamiętane w tej usłudze i co za . tym idzie, gdzie mogę skasować taki konkretny sklep z listy?
pozdrawiam
Łukasz
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
04-09-2018 15:50
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Faktycznie zmieniliśmy wygląd przycisków i w sytuacji, gdy możliwe jest zapamiętanie sklepu podczas płatności BLIK dajemy taką możliwość. Zapamiętanie wybranych sklepów ułatwia zakupy w przyszłości Nie musisz wtedy wpisywać kodu BLIK. Listę zapamiętanych sklepów znajdziesz po zalogowaniu do Mojego ING w zakładce Karty i płatności telefonem/Płatności BLIK/Zakupy bez kodu. Możesz w tej opcji usunąć zapamiętane sklepy.
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
04-09-2018 16:23
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję za odpowiedź.
Nie ukrywam, ze jest to dziwne posunięcie od strony UXowej. Powinno być to rozwiązane na zasadzie dodatkowej opcji z checkboxem, który defaultowo jest odznaczony. Odsiałoby to od razu możliwość pomyłki po stronie usera Z logicznego punktu widzenia lepiej nie zaznaczyć tej opcji i ewentualnie dokonać tego przy kolejnych zakupach, niż dodać taki sklep do zaufanych przez pomyłkę. A już na pewno dobrym zagraniem nie jest zmiana funkcji najbardziej rzucającego się w oczy przycisku, który wcześniej służył do czegoś innego
Tym bardziej, że drugi przycisk, który jest biały wcześniej służył jako anulowanie transakcji, a obecnie jest zwyczajnym potwierdzeniem. I najgorsza rzecz, że przycisk anuluj również jest biały i co gorsza poza widokiem, bo aby go zobaczyć musiałem zescrollować widok, a tego to już można się jedynie domyślić bo sam scroll jest ukryty w waszej aplikacji.
Fajnie jakby moje uwagi zostały przekazane do odpowiedniego działu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
06-09-2018 16:35
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgodnie z Twoją prośbą przekazałem Twoje uwagi do osób zajmujących się rozwojem naszej aplikacji
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
26-09-2018 00:06
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tego typu ruch nie powinien być robiony w ten sposób, zgadzam się z przedmówca że powinien być w formie dodatkowego checkboxa bo to wygląda jak wymuszenie akceptacji sklepu a taki ruch zmniejsza bezpieczeństwo transakcji.
Samo dodanie sklepu to wpisanie kodu pin i zaakceptowanie dodania ale już usunięcie sklepu wiąże się z wpisaniem kodu SMS, śmiech na sali, powinno być odwrotnie.
Jestem zły że tak podchodzicie do sprawy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
26-09-2018 17:49
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
PawelGawel Doceniam to, że zarejestrowałeś się na naszej Społeczności, aby podzielić się swoimi uwagami. Przekazałam je do zespołu, który odpowiada za naszą aplikację mobilną.
-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
28-09-2018 08:44
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Faktycznie przydało by się to zmienić. Sam przypadkiem nie wiedząc kiedy dodałem Allegro do zaufanych, więc mam nadzieję, że programiści uwzględnią proponowaną zmianę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
29-09-2018 12:46
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mam nadzieję, że więcej takich zaskoczeń nie będzie, w końcu powierzamy tutaj swoje pieniądze, całkiem prawdziwe, a nie wirtualne

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
21-10-2018 12:45
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To fatalna zmiana z punku widzenia UX.
TO TAK JAKBY JEDNEGO DNIA W WINDOWSIE I PROGRAMACH OFFICE ZAMIENIONO MIEJSCAMI PRZYCISKI “ZAPISZ ZMIANY i “ANULUJ”.
Rozumiem, ze intencja Banku byla “wygoda” klienta, ale przed takimi zmianami trzeba dokonac analizy ryzyka, bo wieksza wygoda czasem moze oznaczac wyzsze ryzyko i Bank powinien byc tego swiadomy.
Gdyby nie instrukcja na tym forum, nigdy bym nie zgadl jak usunac dostawce z takiej listy. Tez zarejestrowalem sie na tym forum tylko po to, by zglosic niezadowolenie z tej fatalnej zmiany.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
22-10-2018 12:16
Re: Blik - wgląd w zapamiętane sklepy i usunięcie ich
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zapamiętanie sklepu nie obniża bezpieczeństwa transakcji, ponieważ za każdym razem musi być ona potwierdzona kodem pin, którym logujesz się do aplikacji. Ułatwia to jedynie kolejną płatność w danym sklepie - nie trzeba przepisywać kodu BLIK.
Dziękuję za Twoją sugestię. Przekażę ją do odpowiedniego zespołu w naszym banku.
-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- « Poprzedni
- Następny »