03-09-2018 10:03
Dzień dobry,
Blika używam od dawna i uważam że jest to jedna z wygodniejszych form płatności, jednak dzisiaj pierwszy raz spotkałem sie z taka sytuacją.
Kupowałem usługę allegro smart, wbiłem kod blik na stronie, sprawdziłem dane i kwotę, a następnie podałem pin w aplikacji i (mój błąd) odruchowo kliknąłem pomarańczowy przycisk. Dopiero po kliknięciu zorientowałem się, że zamiast standardowej pary przycisków "Zatwierdź" - pomarańczowy i "Odrzuć" - biały, tym razem pomarańczowym byłą opcja "Zatwierdź i zapamiętaj".
I teraz dwie sprawy.
1. Dla mnie to niedopuszczalne podejście UXowe, aby w aplikacji bankowej w taki sposób zmieniała się treść i ułożenie przycisków. Wprowadza to w błąd usera. Ok, mój błąd, że kliknąłem odruchowo, ale po to wyraźnie bank w swojej aplikacji odróżnia przyciski od siebie juz sama barwą, żeby user się przyzwyczaił. A tu taka podmiana. To powinno być wykonane za pomocą dodatkowego checkboxa.
2. Inna sprawa. Dlaczego to właśnie płatność za allegro smart miała taką zmianę przycisków? Dlaczego np. inne transakcje płatności Blikiem tego nie mają? Cos tu jest nie tak.
3. Już idąc za ciosem, skoro zapamiętałem odbiorcę allegro przy płatności blik, to teraz jak gdzie mogę znaleźć listę sklepów, które są zapamiętane w tej usłudze i co za . tym idzie, gdzie mogę skasować taki konkretny sklep z listy?
pozdrawiam
Łukasz
04-09-2018 15:50
Faktycznie zmieniliśmy wygląd przycisków i w sytuacji, gdy możliwe jest zapamiętanie sklepu podczas płatności BLIK dajemy taką możliwość. Zapamiętanie wybranych sklepów ułatwia zakupy w przyszłości Nie musisz wtedy wpisywać kodu BLIK. Listę zapamiętanych sklepów znajdziesz po zalogowaniu do Mojego ING w zakładce Karty i płatności telefonem/Płatności BLIK/Zakupy bez kodu. Możesz w tej opcji usunąć zapamiętane sklepy.
04-09-2018 16:23
Dziękuję za odpowiedź.
Nie ukrywam, ze jest to dziwne posunięcie od strony UXowej. Powinno być to rozwiązane na zasadzie dodatkowej opcji z checkboxem, który defaultowo jest odznaczony. Odsiałoby to od razu możliwość pomyłki po stronie usera Z logicznego punktu widzenia lepiej nie zaznaczyć tej opcji i ewentualnie dokonać tego przy kolejnych zakupach, niż dodać taki sklep do zaufanych przez pomyłkę. A już na pewno dobrym zagraniem nie jest zmiana funkcji najbardziej rzucającego się w oczy przycisku, który wcześniej służył do czegoś innego Tym bardziej, że drugi przycisk, który jest biały wcześniej służył jako anulowanie transakcji, a obecnie jest zwyczajnym potwierdzeniem. I najgorsza rzecz, że przycisk anuluj również jest biały i co gorsza poza widokiem, bo aby go zobaczyć musiałem zescrollować widok, a tego to już można się jedynie domyślić bo sam scroll jest ukryty w waszej aplikacji.
Fajnie jakby moje uwagi zostały przekazane do odpowiedniego działu
06-09-2018 16:35
Zgodnie z Twoją prośbą przekazałem Twoje uwagi do osób zajmujących się rozwojem naszej aplikacji
26-09-2018 00:06
26-09-2018 17:49
PawelGawel Doceniam to, że zarejestrowałeś się na naszej Społeczności, aby podzielić się swoimi uwagami. Przekazałam je do zespołu, który odpowiada za naszą aplikację mobilną.
28-09-2018 08:44
Faktycznie przydało by się to zmienić. Sam przypadkiem nie wiedząc kiedy dodałem Allegro do zaufanych, więc mam nadzieję, że programiści uwzględnią proponowaną zmianę.
29-09-2018 12:46
21-10-2018 12:45
22-10-2018 12:16
Zapamiętanie sklepu nie obniża bezpieczeństwa transakcji, ponieważ za każdym razem musi być ona potwierdzona kodem pin, którym logujesz się do aplikacji. Ułatwia to jedynie kolejną płatność w danym sklepie - nie trzeba przepisywać kodu BLIK.
Dziękuję za Twoją sugestię. Przekażę ją do odpowiedniego zespołu w naszym banku.
Możesz odkryć widok stanu kont wchodząc w aplikacji w prawy górny róg. Wybierasz tam Ustawienia - Widok - Strona główna.
30-12-2024Dlaczego Bank oferuje takie produkty z możliwością wpłaty na konto dziecka 200000 zł z oprocentowaniem 7% przez 3 mies? A co dalej? Pułapka i zamrożone środki. Oprocentowanie 1,5% i brak możliwości wy
... 29-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
8 | |
7 | |
5 | |
3 | |
3 |