07-08-2017 13:15
Witam,
chciałbym zwrócić uwagę twórcom aplikacji na sprawę bezpieczeństwa podczas logowania do mobilnej ING.
Nie wiem jak jest na innych telefonach, ale na Iphone 5s wygląda to tak:
w starej wersji
logowanie dwuetapowe:
1 etap - polegało na wprowadzeniu numeru tworzącego cały LOGIN zaraz po pierwszych trzech literach imienia i nazwiska użytkowanika/wlasciciela konta
2 etap - czterocyfrowy PIN, który nie był widoczny w trakcie wprowadzania
obecna wersja
jednoetapowe logowanie:
1 etap - pierwsze trzy litery imienia i nazwiska wraz z czterocyfrowym numerem stanowiącym całość Logina już są a wystarczy wpisać tylko czterocyfrowy PIN, który niestety jest widoczny w trakcie wprowadzania.
Uważam, że w obecnej wersji, taki sposób logowania jest bardzo słaby, szczególnie w przypadku, gdy wpisując PIN, jest on widoczny dla osób postronnych, czyt. każda cyfra jest widoczna do chwili wbicia kolejnej. Dlatego uważam, że ktoś, kto będzie stał za moimi plecami, może spokojnie odczytać PIN, następnie pod moją nieobecność wziąć mój telefon, odpalić aplikację i spokojnie zalogować się jako "ja" - czy o takie bezpieczeństwo chodziło twórcom ING mobilnej? Wątpie!!
07-08-2017 17:25 | Edytowano: 07-08-2017 17:34
W iPhone możesz ustawić logowanie za pomocą odcisku palca. Zapewne spodziewałeś się takowej sugestii, wiec przejdę dalej. jeżeli uruchamiasz aplikacje finansową, posługujesz się karta,zamykasz dom czy samochód, to warto zadbać o bezpieczeństwo swojego otoczenia.
Wnioskujac po twojej relacji twój telefon nie jest chroniony kodem ani biometrią. Zaczął bym wiec od mniejszego koła by później oceniać bezpieczeństwo swoich partnerów biznesowych.
😏
08-08-2017 08:08
Oczywiscie masz racje co do zabezpieczenia telefonu, ale nie zmienia to jednak faktu, że samo logowanie jest słabe a widoczne cyfry PIN w trakcie wstukiwania, to już troszkę za dużo!
08-08-2017 13:00
Bezpieczeństwo jest dla nas jednym z najważniejszych elementów działania aplikacji. Brak konieczności podawania za każdym razem loginu nie stanowi zagrożenia, ze względu na zabezpieczony proces aktywacji aplikacji. Pierwsze uruchomienie aplikacji wymaga:
- podania loginu,
- podania maskowanego hasła do bankowości elektronicznej,
- podania danych identyfikacyjnych,
- dodania urządzenia do listy zaufanych,
- ustalenia indywidualnego kodu pin,
To tylko niektóre z zabezpieczeń, które chronią Twoje finanse przed nieuprawnionym dostępem.
08-08-2017 13:26
Hej Agnieszka,
dzięki za odpowiedź.
"Bezpieczeństwo jest dla nas jednym z najważniejszych elementów działania aplikacji." - myślałem, że najważniejszym.
Jasne..., zgadzam się z Tobą, że przy pierwszym uruchomieniu trzeba przejść przez poszczególne etapy weryfikacji użytkownika by używać aplikacji - 100% racja.
Jedynie zwracam uwagę, na to co potem?! Ja akurat mam zabezpieczony tel. kodem (tak jak wspomniał Source powyżej) i jak narazie jest ok, ale zwyczajnie mnie to zdziwiło, że poszczególne cyfry PIN są widoczne przez 2 sekundy w przypadku gdy nie wpisujesz kolejnej cyfry.
To inaczej zapytam..., czy przy dzisiejszym zaawansowaniu technologicznym, jest możliwość wykorzystania faktu pojawiania się cyfr kodu PIN podczas logowania za pomocą jakiegoś "wscipskiego" oprogramowania?
10-08-2017 13:19 | Edytowano: 12-08-2017 09:30
@Rafalkup Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo – to właśnie miałam mieliśmy na myśli. Jest dla nas najważniejsze.
Stale pracujemy nad rozwiązaniami, które chronią Twoje finanse. Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa komunikacja pomiędzy Twoim urządzeniem a bankiem jest szyfrowana protokołem SSL. Wszystkie informacje na temat prawidłowego korzystania z bankowości elektronicznej i mobilnej znajdziesz na naszej stronie.
11-08-2017 09:28 | Edytowano: 11-08-2017 09:31
Sorry, ale odnoszę wrażenie, że nie czytacie ze zrozumieniem.
Ja piszę swoje a wy swoje.
Rafal
PS. Czy AgnieszkaBin i AgnieszkaS to ta sama osoba?
11-08-2017 15:56 | Edytowano: 11-08-2017 15:59
12-08-2017 09:32 | Edytowano: 12-08-2017 09:33
@Rafalkup
Wyjaśniamy: @AgnieszkaS i @AgnieszkaBin to różne osoby
16-08-2017 09:49
(tu pytanie do samego ING, czy ma odpowiednie zabezpieczania w aplikacji, które nie pozwalają na instalację/uruchomienie aplikacji na zrootowanych telefonach, mam nadzieję, że tak jest).
Nie rekomendujemy root’owania telefonu. Nie blokujemy jednak możliwości aktywacji naszej aplikacji. Niektóre funkcje aplikacji (np. płatności HCE Mastercard w telefonie) wymagają urządzenia bez roota.
Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024