Odpowiedz

Mastercard w telefonie - problem

Cześć.
Mam od 25 sierpnia problem z płatnością zbliżeniową NFC dla karty Mastercard. Do 24 sierpnia wszystko działało bez zarzutu. 25.08 próbując zapłacić zbliżeniowo, po przyłożeniu telefonu do terminala na ekranie telefonu pojawiał się zielony znaczek "ok" i telefon wibrował tak, jakby wszystko przebiegło pomyślnie, natomiast na ekranie terminalu pojawiał się komunikat "wczytaj ponownie kartę". Oczywiście ponowne wczytanie nic nie pomaga. Problem występował w kilku sklepach. Mogłem zapłacić jedynie blikiem.
Problem zgłosiłem na czacie ING i zasugerowano mi, abym wykonał transakcję powyżej 100 zł żebym miał możliwość wpisać kod PIN. Tak zrobiłem i od tego czasu wszystkie płatności, nawet te poniżej 100 zł, przebiegały pomyślnie. Niestety do czasu, bo przedwczoraj czyli 8 września problem znowu wrócił - znowu ten sam monit na ekranie terminala po przyłożeniu telefonu. Czy ktoś mi może wyjaśnić co tu się dzieje? To zaczyna być irytujące... Czy ktoś ma jeszcze taki problem czy jestem w tym odosobniony?

Odpowiedz
0 Lajków
LukaszING
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
4
20-02-2018
Wiadomość 1 z 11 (10 269 wyświetleń)

Re.: Mastercard w telefonie - problem

> Czy ktoś ma jeszcze taki problem czy jestem w tym odosobniony?

Nie. Miałem podobną sytuację (nieopisywana na forum). Wątki z tym samym problemem znajdziesz w dziale "Płatności".

Na infolinii otrzymałem porady podobne do tych, które otrzymałeś. Nie sprawdzałem transakcji +100 zł + PIN. Zamknąłem kartę Mastercard w telefonie, zamówiłem nową. Po testach wszystko wydaje się działać poprawnie. Oczywiście jest to obejście problemu, a nie rozwiązanie. Jest natomiast szybkie, bez opłat i do wykonania z aplikacji.

> Czy ktoś mi może wyjaśnić co tu się dzieje?
Zapewne kwestia techniczna do zbadania przez support. Jeśli terminal wspiera standard Mastercard PayPass, powinieneś być w stanie dokonać płatności.
brajanusz
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
20
8
10-09-2021
Wiadomość 2 z 11 (10 253 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

@LukaszING Niestety przez forum nie możemy dla Ciebie sprawdzić niczego w naszych systemach, ale otrzymałeś dobrą propozycję od @brajanusz . To może pomóc. Warto jednak, abyś zgłosił się do nas ponownie na czacie lub telefonicznie 32 357 00 69 i opisał, co się dzieje oraz co już sprawdziłeś. Dzięki temu będziemy mogli przyjrzeć się temu jeszcze raz. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
228
12-10-2015
Wiadomość 3 z 11 (10 192 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

Dzięki. Zamknąłem kartę i stworzyłem nową. Na razie wszystko działa ok.
Odpowiedz
0 Lajków
LukaszING
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
4
20-02-2018
Wiadomość 4 z 11 (10 172 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

Witam.
Niestety problem znowu wrócił. Znowu nie mogę płacić kartą. W jednym ze sklepów ekspedientka powiedziała mi, że nie tylko ja mam ten problem, także coś jest na rzeczy.
Odpowiedz
0 Lajków
LukaszING
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
4
20-02-2018
Wiadomość 5 z 11 (9 847 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

[ Edytowane ]

Czy aplikacja Moje ING jest zaktualizowana do najnowszej wersji - 4.1.0? Zobacz ostatni post @MonikaC tutaj:

https://spolecznosc.ing.pl/-/P%C5%82atno%C5%9Bci/Niedzia%C5%82aj%C4%85ce-p%C5%82atno%C5%9Bci-telefon...

 

brajanusz
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
20
8
10-09-2021
Wiadomość 6 z 11 (9 820 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

Tak, zawsze na bieżąco aktualizuję aplikacje.
Odpowiedz
0 Lajków
LukaszING
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
4
20-02-2018
Wiadomość 7 z 11 (9 779 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

Spróbuj ponownie wykonać transakcję powyżej 100 zł z kodem PIN. To powinno pomóc.

Jeśli problem będzie się powtarzał, napisz do nas na czacie w Moim ING lub zadzwoń +48 32 357 00 69. Przekażemy sprawę do serwisu.


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
562
122
19-03-2018
Wiadomość 8 z 11 (9 704 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

To takie obejście problemu, a nie rozwiązanie... Rzadko płacę kartą powyżej 100 zł, robię zakupy często, ale za kwoty 30-50 zł. Zróbcie z tym coś proszę, bo jest to irytujące. Albo problem jest po Waszej stronie, albo po stronie Mastercard.

LukaszING
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
4
20-02-2018
Wiadomość 9 z 11 (9 309 wyświetleń)

Re: Re.: Mastercard w telefonie - problem

[ Edytowane ]

@LukaszING:

To takie obejście problemu, a nie rozwiązanie... Rzadko płacę kartą powyżej 100 zł, robię zakupy często, ale za kwoty 30-50 zł. Zróbcie z tym coś proszę, bo jest to irytujące. Albo problem jest po Waszej stronie, albo po stronie Mastercard.


Zgadza się. Ostatnio miałem rewelacji ciąg dalszy. Zawołało PIN, podałem i transakcja odrzucona. Druga próba - to samo. Podobno wyczerpaniu uległ losowy limit transakcji bezpinowych i potem znów powinno być w porzadku. Potem przeszły dwie mniejsze transakcje, więc chyba wróciło do normy. Niestety kolejna transakcja, PIN poprawny i odrzuciło.

 

Duet BLIK (internet + bankomat) + Mastercard w telefonie (płatności zbliżeniowe w sklepach) mógłby być idealny, ale drugie rozwiązanie musi być niezawodne. Dawno temu jak miałem inny plastik, nie pamiętam, żeby mi kiedykolwiek odrzuciło transakcję z PINem. Traktowanie Mastercard jako rozwiązania testowego (100 zł + PIN) albo usuwanie i zamawianie nowej karty co 1,5 miesiąca mija się z celem, to ma być niezawodne.

brajanusz
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
20
8
10-09-2021
Wiadomość 10 z 11 (9 304 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Brak informacji co poszło nie tak, choć jest opis w response

Dziękujemy za przesłaną opinię w tej sprawie 

13-04-2024
Usługa Visa Mobile została zamknięta...

Witam.

Mam problem, dostałem powiadomienia

"Zamknęliśmy Twoją kartę i nie możesz już nią płacić. Nową kartę możesz zamówić w aplikacji."

i drugie powiadomienie

"Usługa Visa Mobile została zamknięta. Nie m

...

13-04-2024
Re.: Kredyt hipoteczny - czas oczekiwania na decyzję


@karolina123:

Dzień dobry,

Czy ma już Pani decyzję?

Ja złożyłam wniosek 6.03, od 8.03 jest w analizie. Nie proszono mnie o dodatkowe dokumenty, miałam operat zewnętrzny, 19.03 ING sprawdzał mnie w BIK i

...

13-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy