22-02-2024 00:23
Zauważyłem, że przy logowaniu do Moje ING na androidzie, apka podczas logowania próbuje łączyć się z serwerem:
ingbankslaski.d2.sc.omtrdc.net
Rejestratorem domeny omtrdc.net jest firma Adobe:
https://www.whois.com/whois/omtrdc.net
I tu pojawia się pytania:
Dlaczego przy logowaniu do Moje ING następuje próba łączenia się z serwerem "obcej" firmy?
Jakie dane są wysyłane?
Z jakiego powodu jeśli zablokuję domenę omtrdc.net w aplikacji blokującej reklamy i elementy śledzące nie jestem w stanie korzystać z Moje ING
22-02-2024 15:27
Do przeanalizowania tej sytuacji prosimy, napisz nam z jakiego oprogramowania do blokowania domen korzystasz?
22-02-2024 17:55
Używam serwerów DNS NextDNS nextdns.io
Problem jest powtarzalny i znika po dodaniu *.ingbankslaski.d2.sc.omtrdc.net do wyjątków, ale chyba nie o to chodzi.
Problemem jest dlaczego jakieś dane aplikacja Mój ING próbuje wysłać na obcy serwer.
29-02-2024 15:04
Związane jest to z plikami cookies stosowanymi w Systemie bankowości internetowej. Wykorzystywane są one w celu ustanowienia i utrzymania sesji użytkownika, w tym Systemie oraz wsparcia ochrony integralności systemu lub transakcji oraz w celach analitycznych.
Informacje zebrane na podstawie plików cookies może odczytać tylko Bank oraz - ze względów technicznych, bez dostępu do danych osobowych lub finansowych - zaufani partnerzy, z których technologii korzystamy. Cookies analityczne służą do wykonywanych przez Bank analiz statystycznych związanych z ruchem na stronie.
Pliki analityczne możesz samodzielnie ustawić. Jeśli się zgodzisz na wszystkie ustawienia akceptujesz używanie przez Bank cookies analitycznych.
Szczegóły tutaj: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#cookie-policy
29-02-2024 23:09
Od kiedy aplikacje używają plików cookies?
01-03-2024 15:08
Nasza aplikacja zbiera pliki cookies zgodnie z polityką plików cookie - szczegóły tutaj: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#cookie-policy. Pytanie o zgodę pojawia się zaraz podczas aktywacji aplikacji. Możliwość wycofania zgody jest możliwa w każdym momencie.
Dane statystycznie pomagają nam rozwijać aplikację.
01-03-2024 23:43
Niestety ale jakoś nie przekonuje mnie taka argumentacja.
Po pierwsze, dlaczego blokowanie występuje na etapie logowania do aplikacji? Sugeruje to, że "analizie" podlega już proces logowania. Na podlinkowanej stronie jest informacja o 2 rodzajach ciasteczek jakie aplikacja wykorzystuje, ale nawet zakładając, że są to cookies techniczne to w/g mnie nie powinny być wysyłane na serwery zewnętrzne. Logowanie do systemu/aplikacji bankowej w żaden sposób nie można określić jako działania statystyczne, czy marketingowe.
Po drugie na tej stronie są informacje jak wyłączyć te cookies ale tylko dla przeglądarek, nie ma sposobu na wyłączenie tego z poziomu aplikacji. Przynajmniej ja nie znalazłem tego w ustawieniach aplikacji, ani na wspomnianej stronie nie ma o tym ani słowa.
A już żeby było całkiem ciekawie to na komputerze w przeglądarkach mam powyłączane cookies, oraz odznaczone pole "Zezwalaj na przechowanie danych lokalnie" (patrz załącznik).
13-03-2024 17:38
Do momentu wyrażenia zgody, opcjonalne cookies nie są zbierane. Robimy to dopiero po otrzymaniu zgody przez klienta. Pozostałe szczegóły znajdują się w polityce cookies.
Wersja przeglądarkowa – do momentu zaakceptowania zgody na ekranie, który wyświetlany jest na samym starcie witryny, żadne dane nie są wysyłane do zewnętrznych serwerów. Dopiero gdy zgody zostaną zaakceptowane, to aplikacja zaczyna wysyłać dane analityczne na tę domenę. Zgody możesz wycofać pod linkiem https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#cookie-policy.
Aplikacja mobilna – podczas aktywacji aplikacji wyświetlamy ekran z pytaniem o zgodę na wykonywanie analizy aktywności. Na dole ekranu aplikacji jest link do polityki cookies, pod którym możesz wycofać zgody.
13-03-2024 18:37
19-03-2024 06:56 | Edytowano: 19-03-2024 06:57
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024