Aplikacja mobilna

Odpowiedz

Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Zauważyłem, że przy logowaniu do Moje ING na androidzie, apka podczas logowania próbuje łączyć się z serwerem:

ingbankslaski.d2.sc.omtrdc.net

Rejestratorem domeny omtrdc.net jest firma Adobe:

https://www.whois.com/whois/omtrdc.net

I tu pojawia się pytania:

Dlaczego przy logowaniu do Moje ING następuje próba łączenia się z serwerem "obcej" firmy?

Jakie dane są wysyłane?

Z jakiego powodu jeśli zablokuję domenę omtrdc.net w aplikacji blokującej reklamy i elementy śledzące nie jestem w stanie korzystać z Moje ING

 

Odpowiedz
0 Lajków
-LEVY-
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
22-02-2024
Wiadomość 1 z 10 (6 693 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Do przeanalizowania tej sytuacji prosimy, napisz nam z jakiego oprogramowania do blokowania domen korzystasz? 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MonikaC
Moderator
Moderator icon
647
122
04-09-2015
Wiadomość 2 z 10 (6 623 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Używam serwerów DNS NextDNS nextdns.io 

Problem jest powtarzalny i znika po dodaniu *.ingbankslaski.d2.sc.omtrdc.net do wyjątków, ale chyba nie o to chodzi.

Problemem jest dlaczego jakieś dane aplikacja Mój ING próbuje wysłać na obcy serwer.

 

Odpowiedz
0 Lajków
-LEVY-
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
22-02-2024
Wiadomość 3 z 10 (6 600 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Związane jest to z plikami cookies stosowanymi w Systemie bankowości internetowej. Wykorzystywane są one w celu ustanowienia i utrzymania sesji użytkownika, w tym Systemie oraz wsparcia ochrony integralności systemu lub transakcji oraz w celach analitycznych.

Informacje zebrane na podstawie plików cookies może odczytać tylko Bank oraz - ze względów technicznych, bez dostępu do danych osobowych lub finansowych - zaufani partnerzy, z których technologii korzystamy. Cookies analityczne służą do wykonywanych przez Bank analiz statystycznych związanych z ruchem na stronie.

Pliki analityczne możesz samodzielnie ustawić. Jeśli się zgodzisz na wszystkie ustawienia akceptujesz używanie przez Bank cookies analitycznych.

Szczegóły tutaj: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#cookie-policy



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
SylwiaG
Moderator
Moderator icon
181
41
23-04-2018
Wiadomość 4 z 10 (6 206 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Od kiedy aplikacje używają plików cookies?

Odpowiedz
0 Lajków
f0ku5
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
150
45
02-12-2022
Wiadomość 5 z 10 (6 162 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Nasza aplikacja zbiera pliki cookies zgodnie z polityką plików cookie - szczegóły tutaj: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#cookie-policy. Pytanie o zgodę pojawia się zaraz podczas aktywacji aplikacji. Możliwość wycofania zgody jest możliwa w każdym momencie.  

Dane statystycznie pomagają nam rozwijać aplikację. 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
SebastianM
Moderator
Moderator icon
100
16
03-03-2023
Wiadomość 6 z 10 (6 108 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Niestety ale jakoś nie przekonuje mnie taka argumentacja.

Po pierwsze, dlaczego blokowanie występuje na etapie logowania do aplikacji? Sugeruje to, że "analizie" podlega już proces logowania. Na podlinkowanej stronie jest informacja o 2 rodzajach ciasteczek jakie aplikacja wykorzystuje, ale nawet zakładając, że są to cookies techniczne to w/g mnie nie powinny być wysyłane na serwery zewnętrzne. Logowanie do systemu/aplikacji bankowej w żaden sposób nie można określić jako działania statystyczne, czy marketingowe.

Po drugie na tej stronie są informacje jak wyłączyć te cookies ale tylko dla przeglądarek, nie ma sposobu na wyłączenie tego z poziomu aplikacji. Przynajmniej ja nie znalazłem tego w ustawieniach aplikacji, ani na wspomnianej stronie nie ma o tym ani słowa.

A już żeby było całkiem ciekawie to na komputerze w przeglądarkach mam powyłączane cookies, oraz odznaczone pole "Zezwalaj na przechowanie danych lokalnie" (patrz załącznik).

Odpowiedz
0 Lajków
-LEVY-
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
22-02-2024
Wiadomość 7 z 10 (6 047 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Do momentu wyrażenia zgody, opcjonalne cookies nie są zbierane. Robimy to dopiero po otrzymaniu zgody przez klienta. Pozostałe szczegóły znajdują się w polityce cookies.

Wersja przeglądarkowa – do momentu zaakceptowania zgody na ekranie, który wyświetlany jest na samym starcie witryny, żadne dane nie są wysyłane do zewnętrznych serwerów. Dopiero gdy zgody zostaną zaakceptowane, to aplikacja zaczyna wysyłać dane analityczne na tę domenę. Zgody możesz wycofać pod linkiem https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#cookie-policy.

Aplikacja mobilna –  podczas aktywacji aplikacji wyświetlamy ekran z pytaniem o zgodę na wykonywanie analizy aktywności. Na dole ekranu aplikacji jest link do polityki cookies, pod którym możesz wycofać zgody.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolB
Moderator
Moderator icon
149
22
02-09-2021
Wiadomość 8 z 10 (4 196 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

Obawiam się, że nigdzie nie ma ustawień dla cookies dla samej aplikacji mobilnej. Cyt.:"Aplikacja mobilna – podczas aktywacji aplikacji wyświetlamy ekran z pytaniem o zgodę na wykonywanie analizy aktywności. Na dole ekranu aplikacji jest link do polityki cookies, pod którym możesz wycofać zgody." Owszem link jest ale prowadzi do ogólnej strony z polityką cookies, jest tam opis jak wyłączyć obsługę ciasteczek ale tylko dla przeglądarek Firefox, Chrome i Internet Explorer (Należy pamiętać, że aplikacja stacjonarna Internet Explorer (IE) 11 zakończyła wsparcie dla niektórych systemów operacyjnych z dniem 15 czerwca 2022 r., została zastąpiona przez Microsoft Edge). Zero informacji o możliwości wyłączenia ciasteczek dla aplikacji mobilnej. Z kolei link na dole strony z polityką cookies prowadzący "podobno" do wyłączenia danych prowadzi do strony która umożliwia wyłączenie udostępnianie danych, ale również tylko dla przeglądarek, tu nawet nie ma info której przeglądarki to dotyczy. Załączam zrzuty ekranu
Odpowiedz
0 Lajków
-LEVY-
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
22-02-2024
Wiadomość 9 z 10 (4 188 wyświetleń)

Re: Aplikacja mobilna i narzędzia śledzące innych firm

[ Edytowane ]
Bo to nie jest natywna aplikacja, to tylko lekko zmodyfikowany widok strony mobilnej umieszczony w „aplikacji”.
Odpowiedz
0 Lajków
tomgacz
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
22
12
23-12-2023
Wiadomość 10 z 10 (3 699 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy