Płatności

Odpowiedz

Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Nie mam konta walutowego w USD, mam normalny ROR w PLN, do tego kartę Visa zbliżeniowa i jej klon w telefonie. Dziś po raz pierwszy tego użyć chciałem w Castoramie w Polsce, a na terminalu pokazał mi się należność... 20 USD... Anulowałem i zapłaciłem zwyczajnie kartą i kwota już była w PLN. Kasjerka mówiła, że to się nigdy nie zdarza.

Odpowiedz
0 Lajków
Sajmon
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
10
0
09-07-2018
Wiadomość 1 z 9 (15 939 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Wszystko wskazuje na to, że był to błąd terminala płatniczego. My nie mamy wpływu na to jaka waluta wyświetli się na terminalu. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
231
12-10-2015
Wiadomość 2 z 9 (15 854 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Znowu mi się to przydarzyło, tym razem na Lotosie. Z kartą to się nigdy nie dzieje. Muszę być uważnie bo bank mnie potem ostro skroi za ten luksus płacenie telefonem dolarami, w Polsce.
Odpowiedz
0 Lajków
Sajmon
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
10
0
09-07-2018
Wiadomość 3 z 9 (15 567 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Sprawdziłem dla Ciebie, że sytuacja o której piszesz okazuje się być błędem po stronie organizacji płatniczej Visa. Dostaliśmy od nich informację, że pracują oni nad zmianą konfiguracji terminali, która powoduje błąd w wyświetlaniu waluty płatności. Cieszę się, że zachowałeś czujność podczas wykonywania płatności telefonem. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
231
12-10-2015
Wiadomość 4 z 9 (15 548 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Już kilkakrotnie miałem podobną sytuację. Jak ING podejdzie do reklamacji takich transakcji?

Odpowiedz
0 Lajków
guren
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
41
3
08-04-2017
Wiadomość 5 z 9 (15 513 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

guren Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Jeśli zgłosisz nam reklamację, nasi analitycy ustosunkują się do Twojego zgłoszenia. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1138
226
07-06-2017
Wiadomość 6 z 9 (15 436 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

[ Edytowane ]

Kilka razy już mi wyskoczyło przewalutowanie płacąc właśnie visa w telefonie i udawało mi się tego uniknąć, ale ostatnio na pinpadzie nie zauważyłem tego i skasowaliście mnie na DCC. Dzisiaj złożyłem na to reklamację. Znając podejście banków do reklamacji to pewnie i tak ją odrzucicie, argumentując, że podając PIN godzę się na DCC.

 

Z drugiej strony to nie każdy wie co to jest DCC i narażacie ludzi na koszty, płacąc normalnie plastikiem w Polsce nigdy nie miałem opcji przewalutowania.

Odpowiedz
0 Lajków
guren
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
41
3
08-04-2017
Wiadomość 7 z 9 (15 434 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Usługa DCC i błąd po stronie organizacji płatniczej Visa to dwie odrębne kwestie. Usługę DCC kierujemy do klientów innych banków, którzy korzystają z kont zagranicznych w walutach dostępnych w naszej tabeli. Tym samym jeżeli korzystasz z bankomatów za granicą i zdecydujesz się na skorzystanie z tego typu usługi to kurs przewalutowania ustali usługodawca/bank u którego wypłacisz gotówkę. Błąd o którym pisałem powoduje, że na terminalu pojawia się po prostu błędna waluta transakcji. Właśnie to opisał @Sajmon. Tak jak pisałem jest to błąd po stronie organizacji płatniczej. Dostaliśmy od nich informację, że pracują nad jak najszybszym wyprowadzeniem tego błędu konfiguracji terminali. Jeżeli nie zauważysz błędu terminala i wykonasz transakcję w błędnej walucie to proszę Cię o zgłoszenie reklamacji w tym temacie u naszych specjalistów. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
231
12-10-2015
Wiadomość 8 z 9 (15 348 wyświetleń)

Re: Płatność Visą zbliżeniową telefonem, zamiast PLN woła o USD

Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i bardzo szybko.

Odpowiedz
0 Lajków
guren
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
41
3
08-04-2017
Wiadomość 9 z 9 (15 240 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Problem z blikiem wysyłanym z kategorii odbiorcy

Dzień dobry

Spieszę poinformować, że problem opisywany przeze mnie został rozwiązany już wszystko działa. Bardzo dziękuję za szybką reakcję i szczęśliwe rozwiązanie. :-)

pozdrawiam

Rafał

05-12-2025
Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Ja myślę, że banki za bardzo starają się zrobić aplikację jak facebook, allegro is coś tam jeszcze - zapominają, że ludzie chcą robić przelewy szybko i bezproblemowo. Ja mam np wiele celów oszczędnośc

...

04-12-2025
Re: Re.: nowy system bankowosci internetowej

Nie jestem w tej dziedzinie expertem, ale z tego co się orientowałem to SMS'y mogą być podrabiane - czyli wszystko wygląda poprawnie a jednak nie jest. 
A PUSH notyfikacje są odporne na takie ataki, al

...

04-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy