16-07-2018 13:49
Nie mam konta walutowego w USD, mam normalny ROR w PLN, do tego kartę Visa zbliżeniowa i jej klon w telefonie. Dziś po raz pierwszy tego użyć chciałem w Castoramie w Polsce, a na terminalu pokazał mi się należność... 20 USD... Anulowałem i zapłaciłem zwyczajnie kartą i kwota już była w PLN. Kasjerka mówiła, że to się nigdy nie zdarza.
18-07-2018 13:41
Wszystko wskazuje na to, że był to błąd terminala płatniczego. My nie mamy wpływu na to jaka waluta wyświetli się na terminalu.
02-08-2018 10:30
02-08-2018 13:53
Sprawdziłem dla Ciebie, że sytuacja o której piszesz okazuje się być błędem po stronie organizacji płatniczej Visa. Dostaliśmy od nich informację, że pracują oni nad zmianą konfiguracji terminali, która powoduje błąd w wyświetlaniu waluty płatności. Cieszę się, że zachowałeś czujność podczas wykonywania płatności telefonem.
02-08-2018 22:35
Już kilkakrotnie miałem podobną sytuację. Jak ING podejdzie do reklamacji takich transakcji?
03-08-2018 21:11
guren Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Jeśli zgłosisz nam reklamację, nasi analitycy ustosunkują się do Twojego zgłoszenia.
03-08-2018 21:20 | Edytowano: 03-08-2018 21:23
Kilka razy już mi wyskoczyło przewalutowanie płacąc właśnie visa w telefonie i udawało mi się tego uniknąć, ale ostatnio na pinpadzie nie zauważyłem tego i skasowaliście mnie na DCC. Dzisiaj złożyłem na to reklamację. Znając podejście banków do reklamacji to pewnie i tak ją odrzucicie, argumentując, że podając PIN godzę się na DCC.
Z drugiej strony to nie każdy wie co to jest DCC i narażacie ludzi na koszty, płacąc normalnie plastikiem w Polsce nigdy nie miałem opcji przewalutowania.
04-08-2018 21:42
Usługa DCC i błąd po stronie organizacji płatniczej Visa to dwie odrębne kwestie. Usługę DCC kierujemy do klientów innych banków, którzy korzystają z kont zagranicznych w walutach dostępnych w naszej tabeli. Tym samym jeżeli korzystasz z bankomatów za granicą i zdecydujesz się na skorzystanie z tego typu usługi to kurs przewalutowania ustali usługodawca/bank u którego wypłacisz gotówkę. Błąd o którym pisałem powoduje, że na terminalu pojawia się po prostu błędna waluta transakcji. Właśnie to opisał @Sajmon. Tak jak pisałem jest to błąd po stronie organizacji płatniczej. Dostaliśmy od nich informację, że pracują nad jak najszybszym wyprowadzeniem tego błędu konfiguracji terminali. Jeżeli nie zauważysz błędu terminala i wykonasz transakcję w błędnej walucie to proszę Cię o zgłoszenie reklamacji w tym temacie u naszych specjalistów.
06-08-2018 18:27
Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i bardzo szybko.
Aplikacja bankowa dziala na blu******s.com ale ING wymaga przyjścia do oddziału banku ze smartonem w celu aktywacji. Gratulacje ING obyście stracili klientów.
12-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
3 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |