Płatności

Odpowiedz

ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

Cześć, 

 

od około 2-3 miesięcy zauważyłem bardzo dziwny proceder ze strony banku ING. Mianowicie: posiadam konto w EUR. Do tego konta mam kartę. Kartę mam podpiętą pod różne usługi online. Pomimo wejścia w życie dyrektywy PSD2 (chyba w lutym tego roku), płatności procesowane są przez ING bez żadnej autoryzacji. To doprowadziło, przynajmniej na moim koncie w walucie EUR, że niektóre z płatności były procesowane 2 krotnie i np. zamiast zapłacić 40 euro, z konta zostało pobrane 80 euro Emotikon: Szczęśliwy 

 

Tak się zastanawiam, czy ktoś z was ma podobne przejścia z tym bankiem oraz czy w ogóle bank ING respektuje dyrektywę PSD2, bo patrząc jak przebiega autoryzacja w bankach poza Polską, to tam nie spotkałem się w tym roku z sytuacją, żeby płatność kartą nie była dodatkowo autoryzowana. 

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
JeepersCreepers
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
23-11-2020
Wiadomość 1 z 11 (5 856 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

@JeepersCreepers jeśli podpiąłeś swoją kartę i aktywowałeś płatności cykliczne to takich, płatności nie trzeba za każdym razem autoryzować, są pobierane automatycznie.

Jako bank jesteśmy zobowiązani do przestrzegania dyrektywy PSD2. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/czym-jest-dyrektywa-psd2

Jeżeli nie jest to cykliczna płatność to aby sprawdzić dlaczego została pobrana drugi raz, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 32 357 00 69 lub przez czat w Moim ING.

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
DorotaB
Były moderator
Były moderator icon
38
8
11-02-2020
Wiadomość 2 z 11 (5 827 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

Co wg. banku ING oznacza "płatność cykliczna"? Z mojej perspektywy i z tego jak działają banki chociażby w UK, to spotkałem się jednak z tym, że każda opłata subskrypcyjna wymaga ode mnie autoryzacji. Wy robicie za to tak, że zamiast zapytać użytkownika najpierw, czy faktycznie opłata subskrypcyjna ma miejsce poprzez powiadomienie w apce lub sms, to od razu obciążacie konto klienta i to dwukrotnie na dwie różne kwoty (już mam taką sytuację z waszym bankiem 4 raz). Podejście waszego banku to podejście pańszczyźniane, gdzie traktujecie po prostu klientów jak śmieci i złodziei.

 

Odpowiedz
0 Lajków
JeepersCreepers
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
23-11-2020
Wiadomość 3 z 11 (5 711 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

W przypadku subskrypcji i cyklicznych płatności pierwsza płatność jest obarczona dodatkową autoryzacją. Kolejne płatności z cyklu już nie wymagają dodatkowego potwierdzenia.
Zapisaliśmy Twoją sugestię w tym temacie.
Trudno nam odnieść się na forum, dlaczego Twoje konto zostało obciążone podwójnie. 
Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING (po zalogowaniu w dolnej części strony). Specjaliści czatują w dni robocze od 8:00 do 00:00 i w soboty od 8:00 do 22:00. Sprawdzimy tę płatność.
 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1095
216
07-06-2017
Wiadomość 4 z 11 (5 564 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

Dzięki za odpowiedź, ale na czacie u was nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na pytanie, dlaczego zawsze moje płatności obciążane są podwójnie. Domyślam się, że po prostu bank widząc że są pieniądze na koncie klienta, po prostu blokuje dodatkową prawie tę samą kwotę żeby zrobić tak zwany obrót dzienny. Ciekawe, czy jest gdzieś to u was napisane w regulaminie usług. 

Odpowiedz
0 Lajków
JeepersCreepers
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
23-11-2020
Wiadomość 5 z 11 (5 534 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

Zgłoś nam w tym temacie reklamację. Uzyskasz oficjalną odpowiedź.
Możesz to zrobić telefonicznie na infolinii reklamacyjnej pod numerem 32 357 00 62 ( 8:00-19:00) lub na infolinii ogólnej 32 357 00 12 (przez całą dobę).

Możesz także poprosić specjalistę na czacie w Moim ING o przyjęcie zgłoszenia. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1095
216
07-06-2017
Wiadomość 6 z 11 (5 488 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

a ty nie piszesz czasem o blokowaniu czasem w zwiazku z rozliczniem kursu?  i w apce wyglada jak pobranie dwóch podobnych kwot tylko jedna jest zablokowana na szaro,ja mam to samo ale to nie jest pobieranie dwukrotnie tej  samj kwoty...

Odpowiedz
0 Lajków
jacku6
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
16-11-2020
Wiadomość 7 z 11 (5 279 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

[ Edytowane ]

To o czym piszesz, znam. Ja piszę o sytuacji, gdzie np. ING pobiera mi dwie kwoty np. 60,24 eur i 60,20 euro. I często gęsto dzieje się tak, że bank sam nie jest łaskawy zwolnić mi którejś z tych kwot, tylko np. charguje mi z konta 60,24 eur a jak się sam nie upomnę i nie sprawdzę historii na koncie ING, to np. 60,20 euro bank dostaje gratis. Ludzie, serio sprawdzajcie sobie historie w ING, bo pieniądze szybko odchodzą, tak samo jak przychodzą. 

Odpowiedz
0 Lajków
JeepersCreepers
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
23-11-2020
Wiadomość 8 z 11 (5 241 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

[ Edytowane ]

@IlonaU: Wy na serio jesteście poj***ni. Nie dość, że to w waszym za***nym obowiązku jest to, żeby hajs waszych klientów się zgadzał, to jeszcze muszę się fatygować kolejny raz, żeby zgłosić się po hajs który po prostu ukradliście. No bo jak to inaczej nazwać? Naprawdę, mega trzeba na was uważać i trzeba pisać o tym, co robicie bo jeszcze za niedługo dojdzie do tego, że będziecie wg. własnego uznania blokować ludziom dostępy do kont bankowych i zagarniać ich pieniądze, bo "bank ma problem techniczny" albo "prace konserwacyjne". Nie czarujmy się, że ciśnięcie już tego typu ściem kupują tylko ludzie nieświadomi. 

Odpowiedz
0 Lajków
JeepersCreepers
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
23-11-2020
Wiadomość 9 z 11 (5 237 wyświetleń)

Re: ING konto walutowe w EUR- brak autoryzacji banku przy płatnościach online kartą

JeepersCreepers, nie stosujemy praktyk, o które nas podejrzewasz. Ciężko nam się tutaj odnieść do sytuacji na Twoim koncie, ponieważ nie mamy wglądu do danych w systemie i nie możemy sprawdzić Twoich transakcji. Więcej informacji nie będziemy Ci w stanie przekazać na forum. Proszę skontaktuj się z nami w Moim ING lub telefonicznie +48 32 357 00 69 (infolinia jest całodobowa).



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
586
125
19-03-2018
Wiadomość 10 z 11 (5 200 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy