01-08-2018 14:52
Nie pytam oczywiście o wygląd, a o zasadę działania (onlinowe, offlinowe, może jeszcze cos innego?). Zauważyłem że po wymianie karty nie mogę nią zapłacić zbliżeniowo w terminalach ZTM za bilet. Zawsze po zbliżeniu karty komunikat "Proszę włożyć lub zbliżyć kartę" zmienia się na "Płatność zbliżeniowa jest niemożliwa. Włóż kartę". Oczywiście wszędzie indziej karta działa prawidłowo. Wg. infolinii jest to wina ZTM bo ich terminale są offlinowe i usiłują w ten sposób wymusić autoryzację. Czy nowe karty w takim razie są Onlinowe czy Offlinowe? A jakie były stare? Skąd ta różnica w traktowaniu ich przez "offlinowy" terminal? P.S. Dla utrudnienia, wasz Mastercard zbliżeniowy w telefonie autoryzuje się zbliżeniowo w tych terminalach bez problemu. Czy on jest Onlinowy czy Offlinowy?
03-08-2018 13:50
Kwestia tego czy karta jest wypukła czy też nie wpływa jedynie na jej wygląd. Wszystkie karty Visa Zbliżeniowe jakie obecnie wydajemy naszym klientom działają w trybie online. Tak samo wygląda sytuacja w przypadku karty Mastercard w telefonie. Dawniej część transakcji wykonywanych naszymi kartami Visa Zbliżeniowa do konta mogły być realizowana w trybie offline. Żebyśmy mogli ustalić co jest powodem tego o czym wspomniałeś napisz proszę do nas przez Moje ING (Wiadomości > Nowa wiadomość). Nasi specjaliści sprawdzę to dla Ciebie w naszych systemach. Na naszej społeczności nie będziemy w stanie tego wyjaśnić.
06-08-2018 11:29
Ale >>wasi specjaliści<< już sprawdzili zgłoszenie i udzielili takiej oto odpowiedzi:
"terminale ZTM dla transakcji zbliżeniowych działają offlinowo - stąd transakcje wykonywane przez Pana są niedozwolone i terminal prosi o użycie karty w inny sposób, tak by odbyła się ona w trybie onlinowym.
Nie jest to wina karty, przyczyną są ustawienia terminala. "
Uznałem więc sprawę za wyjaśnioną, jednak postanowiłem się doszkolić z różnic pomiędzy kartami onlinowymi a offlinowymi, a w szczególności czym się różnią wasze dawne karty płaskie od tych nowych - wypukłych. Bo jakaś różnica musi być, skoro dawne były obsługiwane, a te nowe już nie.
06-08-2018 17:37
Zgodnie z naszą wcześniejszą wiadomością wszystkie karty Visa Zbliżeniowe jakie obecnie wydajemy naszym klientom działają w trybie online. Nie zaszło tutaj więcej zmian natomiast przez społeczność nie sprawdzimy problemów z płatnościami w ZTM. Proszę napisz do nas w tej sprawie jeszcze raz wiadomość w Moim ING.
07-08-2018 14:59
Zgodnie z sugestią wysłałem jeszcze raz zapytanie przez system ING. Mam nadzieję że tym razem ktoś mi odpowie coś więcej niż tylko "To nie wina banku".
pozdr
K
21-08-2018 10:57
No więc dostałem odpowiedź "z systemu" i okazuje się że jednak stare i nowe (płaskie i wypukłe) karty bankomatowe różnią się od siebie. Dla ciekawych załączam odpowiedź:
"
terminale mogą działać w dwóch trybach - online i offline. W trybie online zawsze występuje połączenie z bankiem, sprawdzane jest saldo konta, po płatności nakładana jest blokada na poczet rozliczenia.
Jeśli ustawienia terminala pozwalają na tryb offline, do takiego połączenia nie dochodzi. Transakcja dochodzi do skutku bez wstępnej autoryzacji w banku.
Może się jednak zdarzyć, że dana karta nie pozwoli na realizację transakcji bez połączenia z bankiem. Wymusza wtedy tryb online - jeśli terminal pozwoli na zmianę trybu, płatność dojdzie do skutku. Jeśli jednak terminal jest ustawiony wyłącznie na tryb offline, transakcja będzie odrzucana. To właśnie ma miejsce w opisanym przez Pana przypadku. Nasze nowe karty mają ustawienia, które wymuszają na terminalach tryb online podczas realizowania transakcji.
Z pozdrowieniami
"
19-01-2019 20:33
A jak sprawa wygląda z kartami kredytowymi?
20-01-2019 20:48
Z kartami kredytowymi sytuacja wygląda tak samo
30-01-2019 16:28
@AgnieszkaR:Z kartami kredytowymi sytuacja wygląda tak samo
Chyba nie do końca tak samo.
W tym tygodniu otrzymałem kartę kredytową Złota VISA z funkcją zbliżeniową, którą dziś wykonałem dwie transakcje zbliżeniowe (ok. 8 zł i 21 zł). Na koncie karty kredytowej nie pojawiły się blokady, nie przyszły powiadomienia push w aplikacji mobilnej. Wygląda na to, że transakcje nastąpiły w trybie offline, czyli karta kredytowa może działać w tym trybie.
Zastanawia mnie inna kwestia.
W jaki sposób zadziała opcja wyłączenia płatności zbliżeniowych (płatności można wyłączyć w bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej) skoro karta dopuszcza płatności offline?
Pozdrawiam
JarekB
02-02-2019 18:11
JarekB Masz rację, że może zdarzyć się opisana sytuacja. Wtedy transakcja zbliżeniowa wykonana w trybie offilne będzie widoczna w historii po jej rozliczeniu.
Gdy wyłączysz płatności zbliżeniowe, powinieneś pamiętać, aby wykonać kartą co najmniej jedną transakcję z kodem PIN w sklepie lub bankomacie.
Dzięki temu terminal podczas płatności zbliżeniowej (także w offline) odrzuci kartę.
Jeżeli tego nie zrobisz, płatności zbliżeniowe nie będą całkowicie wyłączone, co oznacza, że będzie możliwość dokonania transakcji zbliżeniowych do kwoty 50 zł.
Z komunikatu wynika, że kwota nadpłaty jest ciągle za niska. Nie skrócisz okresu kredytowania, jeśli nie można obciąć przynajmniej jednej raty. A żeby można było obciąć jedną ratę, musisz nadpłacić pr
... 17-11-2024Popieram przedmówcę i z dużym rozczarowaniem przyjmuję taką wiadomość.
Widziałem również odpowiedź co do programu "Orlen w Portfelu".
Natomiast za każdym razem informacja od Banku brzmi "nie przystępuj
... 17-11-2024Witam. Robiłam już kilka nadpłat, w różnych kwotach i dniach. Jak skrócić okres kredytowania? Niestety za każdym razem otrzymuje informację „Nie możesz teraz skrócić okresu kredytowania”. Nie chce mni
... 17-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
4 | |
3 | |
3 | |
1 | |
1 |