28-09-2022 15:19
Witam,
Mam pytania odnośnie procesu kredytowego:
1. Czy możliwa jest wypłata kredytu przed aktem notarialnym ?
2. Jaki jest czas na podpisanie aktu notarialnego od czasu podpisania umowy kredytowej ? (umowa na stałe %) I co sie stanie jesli deweloper nie dotrzyma tego terminu ?
3. Co się stanie jeśli przed finalna decyzja kredytowa budynek zostanie oddany do użytkowania a wcześniej została już podpisana umowa deweloperska?
29-09-2022 17:24
Witaj, przesyłam odpowiedzi na Twoje pytania
1. To zależy od celu kredytowania. Jeżeli chodzi o ostateczny akt notarialny przenoszący własność, to wypłata kredytu przed tym jest możliwa tylko w takim celu kredytowania jak budowa od dewelopera, wykup mieszkania z urzędu miasta/gminy lub przetarg.
2. Jeśli chodzi o budowę domu lub lokalu przez dewelopera, sytuacja wygląda następująco:
- Podpisanie umowy kredytowej z bankiem. W przypadku wyboru stałego oprocentowania umowa kredytowa jest ważna 60 dni. W tych 60 dniach Klient musi uruchomić pierwszą transzę dla dewelopera.
- Termin na podpisanie aktu notarialnego ostatecznego deweloper podaje przed podpisaniem z bankiem umowy kredytowej. Ten termin jest podawany w umowie przedwstępnej deweloperskiej. Jeśli deweloper nie dotrzyma tego terminu, to trzeba z nami zawrzeć aneks do umowy kredytowej lub złożyć w Moim ING dyspozycję wydłużenia tego terminu.
3. Jeśli przed ostateczną decyzją kredytową budynek zostanie oddany do użytkowania i klient o tym wie, a deweloper przekaże mu dokumenty z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, w których jest informacja, że budynek jest oddany do użytkowania - to klient wnioskujący o kredyt powinien ten dokument jak najszybciej przekazać specjaliście, który procesuje wiosek.
Klucz U2F służy tylko i wyłącznie do zatwierdzenia logowania. Nie autoryzuje nim żadnych przelewów.
I tutaj właśnie mamy problem. Ty musisz wpisywać kod z sms żeby wyszedł przelew. Czyli jest to bez
... 19-04-2024Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024