Odpowiedz

proces kredytowy

Witam,

 

Mam pytania odnośnie procesu kredytowego:

1. Czy możliwa jest wypłata kredytu przed aktem notarialnym ?

2. Jaki jest czas na podpisanie aktu notarialnego od czasu podpisania umowy kredytowej ? (umowa na stałe %) I co sie stanie jesli deweloper nie dotrzyma tego terminu ?

3. Co się stanie jeśli przed finalna decyzja kredytowa budynek zostanie oddany do użytkowania a wcześniej została już podpisana umowa deweloperska?

Odpowiedz
0 Lajków
pawelwawa
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
28-09-2022
Wiadomość 1 z 2 (1 790 wyświetleń)

Re: proces kredytowy

Witaj, przesyłam odpowiedzi na Twoje pytania Emotikon: Szczęśliwy

 

1. To zależy od celu kredytowania. Jeżeli chodzi o ostateczny akt notarialny przenoszący własność, to wypłata kredytu przed tym jest możliwa tylko w takim celu kredytowania jak budowa od dewelopera, wykup mieszkania z urzędu miasta/gminy lub przetarg.

 

2. Jeśli chodzi o budowę domu lub lokalu przez dewelopera, sytuacja wygląda następująco:

- Podpisanie umowy kredytowej z bankiem. W przypadku wyboru stałego oprocentowania umowa kredytowa jest ważna 60 dni. W tych 60 dniach Klient musi uruchomić pierwszą transzę dla dewelopera.

-  Termin na podpisanie aktu notarialnego ostatecznego deweloper podaje przed podpisaniem z bankiem umowy kredytowej. Ten termin jest podawany w umowie przedwstępnej deweloperskiej. Jeśli deweloper nie dotrzyma tego terminu, to trzeba z nami zawrzeć aneks do umowy kredytowej lub złożyć w Moim ING dyspozycję wydłużenia tego terminu.

 

3. Jeśli przed ostateczną decyzją kredytową budynek zostanie oddany do użytkowania i klient o tym wie, a deweloper przekaże mu dokumenty z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, w których jest informacja, że budynek jest oddany do użytkowania - to klient wnioskujący o kredyt powinien ten dokument jak najszybciej przekazać specjaliście, który procesuje wiosek.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
597
127
19-03-2018
Wiadomość 2 z 2 (1 743 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Zablokowaliśmy tę kwotę na płatność kartą?

Na Twoim koncie środki są zablokowane, ponieważ bank wyraził zgodę na transakcję - taka odpowiedź zostaje wysłana do punktu, w którym płacisz. Może się zdarzyć, że takiej odpowiedni nie otrzymają, lub

...

25-04-2025
Re.: Błędne zaczytywanie danych do Profilu Zaufanego - 2 imiona

Hm... przy zakładaniu profilu informują, że:

 

"Twoje dane pobraliśmy z twojego banku. Nie możesz ich tu edytować. Jeśli chcesz je zmienić, zrób to najpierw w swoim banku."

 

i

 

"Uwaga: drugie imię musi by

...

25-04-2025
Zablokowaliśmy tę kwotę na płatność kartą?

Witam,

 

Dokonywałem płatności za hotel kartą, na stronie nie potwierdzili żadnej rezerwacji. Z konta pieniądze zniknęły. Informacja pod kwotą jest następująca "Zablokowaliśmy tę kwotę na płatność kartą

...

25-04-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy