Odpowiedz

proces kredytowy

Witam,

 

Mam pytania odnośnie procesu kredytowego:

1. Czy możliwa jest wypłata kredytu przed aktem notarialnym ?

2. Jaki jest czas na podpisanie aktu notarialnego od czasu podpisania umowy kredytowej ? (umowa na stałe %) I co sie stanie jesli deweloper nie dotrzyma tego terminu ?

3. Co się stanie jeśli przed finalna decyzja kredytowa budynek zostanie oddany do użytkowania a wcześniej została już podpisana umowa deweloperska?

Odpowiedz
0 Lajków
pawelwawa
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
28-09-2022
Wiadomość 1 z 2 (1 525 wyświetleń)

Re: proces kredytowy

Witaj, przesyłam odpowiedzi na Twoje pytania Emotikon: Szczęśliwy

 

1. To zależy od celu kredytowania. Jeżeli chodzi o ostateczny akt notarialny przenoszący własność, to wypłata kredytu przed tym jest możliwa tylko w takim celu kredytowania jak budowa od dewelopera, wykup mieszkania z urzędu miasta/gminy lub przetarg.

 

2. Jeśli chodzi o budowę domu lub lokalu przez dewelopera, sytuacja wygląda następująco:

- Podpisanie umowy kredytowej z bankiem. W przypadku wyboru stałego oprocentowania umowa kredytowa jest ważna 60 dni. W tych 60 dniach Klient musi uruchomić pierwszą transzę dla dewelopera.

-  Termin na podpisanie aktu notarialnego ostatecznego deweloper podaje przed podpisaniem z bankiem umowy kredytowej. Ten termin jest podawany w umowie przedwstępnej deweloperskiej. Jeśli deweloper nie dotrzyma tego terminu, to trzeba z nami zawrzeć aneks do umowy kredytowej lub złożyć w Moim ING dyspozycję wydłużenia tego terminu.

 

3. Jeśli przed ostateczną decyzją kredytową budynek zostanie oddany do użytkowania i klient o tym wie, a deweloper przekaże mu dokumenty z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, w których jest informacja, że budynek jest oddany do użytkowania - to klient wnioskujący o kredyt powinien ten dokument jak najszybciej przekazać specjaliście, który procesuje wiosek.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
586
125
19-03-2018
Wiadomość 2 z 2 (1 478 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Ja znów mam problem taki ze wpłaciłem środki na konto i ostatecznie nie mam ich na koncie

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

mogli w jakiś sposób poinformować, niekiedy są komunikaty o ew. przerwach lub awariach

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy