Odpowiedz

Refinansowanie kredytu hipotecznego

Witam, mam nadzieję, że ktoś z forum będzie w stanie mi pomóc Emotikon: Szczęśliwy
Postanowiłam refinansować kredyt hipoteczny, który obecnie mam w innym banku i przenieść go do ING. Do spłaty pozostało mi jakieś 100tyś. Pierwotnie w innym banku posiadałam 2 kredyty hipoteczne - główny oraz na wykończenie - ten drugi spłaciłam dwa miesiące temu, mniej więcej w momencie, kiedy zaczęłam ubiegać się o refinansowanie w ING, lecz nie wykonałam wykreślenia z hipoteki, a ze starego banku otrzymałam potwierdzenie, że kredyt został spłacony i że jest zgoda na wykreślenie hipoteki, które brzmi następująco:

"Bank oświadcza, że po całkowitej spłacie kredytu oraz wygaśnięciu wszystkich zobowiązań, które wynikały z tej umowy, zgadza się na wykreślenie:
- hipoteki wpisanej pod numerem 2,
- roszczenia o przeniesienie tej hipoteki na miejsce opróżnione przez hipotekę wpisaną pod numerem 1 w wysokości (kwota kredytu głównego.)"

Tydzień temu podpisałam umowę kredytową i tego samego dnia udałam się do sądu, by złożyć wnioski i wpisy i wykreślenia z hipoteki. Co do wykreślenia hipoteki spłaconego kredytu na wykończenie we wniosku sądowym wpisałam:
"Proszę o wykreślenie roszczenia hipoteki wpisanej pod numerem 2." Dodałam dokument z banku (o powyższej treści) jako załącznik, aby sędzia dokładnie widział o co chodzi. 
Niestety otrzymałam informację z ING, że (mimo spełnienia warunku) wniosek o wykreślenie wypełniony został niepoprawnie i że wypłata kredytu nie zostanie uruchomiona. Z załącznika do umowy kredytowej wynika, że warunkiem do uruchomienia transzy jest "potwierdzenie złożenia do sądu wniosku o wykreślenie hipoteka (pisownia oryginalna) wpisanej na rzecz innego Banku do księgi wieczystej". Doradca w ING niestety nie jest w stanie podać mi konkretnego rozwiązania tej sytuacji, ani też nie podał konkretnej treści, jaka ma być wpisana we wniosku o wykreślenie, a dodatkowo doradca zażyczył sobie potwierdzenia z banku odnośnie daty spłaty kredytu na wykończenie... Niestety nie jestem specjalistą od hipoteki i prawdę mówiąc liczyłam na większe wsparcie doradcy, usłyszałam jedynie, że podpisałam umowę kredytową, więc jeśli chcę dostać pieniądze, to muszę to wyjaśnić sama - pozostawię to bez kometarza... Udam się do sądu i spróbuję to z nimi wyjaśnić, dlatego będę wdzięczna za poradę, co w takim wniosku powinno być zawarte, aby uniknąć kolejnych komplikacji - być może ktoś był w podobnej sytuacji. Na chwilę obecną jestem tak zniechęcona postawą doradcy w ING i sfrustrowana faktem, że poniosłam już pewne koszty (pieniądze, czas), że rozważam rozwiązanie umowy kredytowej, anulowanie całej procedury i pozostanie w obecnym banku.
Z góry dziękuję.

Odpowiedz
0 Lajków
ChicChick
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
1
28-09-2022
Wiadomość 1 z 2 (1 686 wyświetleń)

Re: Refinansowanie kredytu hipotecznego

Przykro nam, że taka sytuacja miała miejsce. Doradca podczas wizyty w placówce powinien przeanalizować dokładnie jak brzmi warunek uruchomienia kredytu w naszej decyzji kredytowej. Następnie potrzebny będzie kontakt z Wydziałem Ksiąg Wieczystych w celu ustalenia jak ma brzmieć treść wniosku o wykreślenie hipoteki innego banku, aby sąd nie odrzucił go, a jednocześnie, aby był spełniony warunek uruchomienia kredytu u nas. 
Specjalista hipoteczny powinien pomóc w ustaleniu tych informacji. Prosimy o ponowny kontakt z Pani doradcą hipotecznym.

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1078
216
07-06-2017
Wiadomość 2 z 2 (1 641 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Zablokowane konto przez dział bezpieczenstwa

Aby to wyjaśnić, napisz proszę do specjalisty na czacie w Moim ING. Czat znajdziesz na dole strony po zalogowaniu do Mojego ING. Czatujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 22:00 i w sobot...

20-07-2024
Re.: Wpłatomat nie wydał pieniędzy mimo błędu transakcji

Otrzymaliśmy wiadomość, że w Twojej sprawie są dostępne nowe informacje. Znajdziesz je po zalogowaniu w Moim ING

19-07-2024
Re.: Nie można dodać karty ING Visa do Google Pay

Prosimy, napisz do nas na czacie po zalogowaniu do Mojego ING. Dzięki temu będziemy mieli wgląd do danych w systemie i sprawdzimy Twoją kartę.

 

19-07-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy