02-08-2021 20:52
Dzień dobry.
W poniedziałek 26 lipca podpisałem umowę kredytu. Już w sobotę, 31 lipca, otrzymałem wiadomość w "Moje ING" informującą, że harmonogram kredytu uległ zmianie. O 0,05% wzrosło również oprocentowanie. Z tego, co widzę na bankier.pl, WIBOR 6m wcale nie uległ żadnym zmianom w ostatnich dniach. Ponadto wydawało mi się, że w ING wskaźnik ten analizowany jest co 6 miesięcy od daty zawarcia umowy... O co więc tutaj chodzi?
03-08-2021 05:18
03-08-2021 11:41
Informowany byłem o tym, że do czasu, aż poinformuję bank o utworzeniu księgi wieczystej, rata kredytu będzie większa, i to oczywiście nie jest dla mnie zaskoczeniem. Nie miałem żadnej informacji o wzroście oprocentowania kilka dni po podpisaniu umowy.
Co to znaczy, że "dopóki nie dopiszę banku do księgi wieczystej to tak będzie"? Będą mi co tydzień podnosić oprocentowanie?
I czy w takim razie, gdy już sprawa z księgą wieczystą zostanie załatwiona, oprocentowanie zmaleje?
Dziękuję za pomoc.
03-08-2021 12:25
Może warto jednak samodzielnie umowę przeczytać, przecież tam wszystko jest napisane. Nie wiesz, co podpisałeś?
03-08-2021 20:35
Nie będzie tak co tydzień. Raz zwiększyli względem bazowego. Jak załatwisz to zmniejszą.
03-08-2021 22:43
@majkel1 Do momentu wpisu hipoteki do księgi wieczystej, podwyższamy marżę/oprocentowanie kredytu o wartość określoną w Twojej umowie kredytowej. Po dokonaniu wpisu hipoteki do księgi wieczystej otrzymasz zawiadomienie z sądu. My również je otrzymamy.
Oprocentowanie to będzie obniżone niezwłocznie i nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania przez Bank informacji o wpisie hipoteki.
Niezależnie od tego, kiedy otrzymamy informację o wpisie hipoteki, jesteśmy zobowiązani do zniesienia podwyższonej marży/oprocentowania od chwili wpisu do księgi wieczystej.
Dokonamy zwrotu naliczonych odsetek, za dni miedzy otrzymaniem informacji o wpisie, a faktycznym wpisem do księgi wieczystej.
Jako potwierdzenie, że informacja o wpisie hipoteki została przez nas przyjęta, otrzymasz od nas wiadomość SMS. Po obniżeniu oprocentowania wygenerowany zostanie nowy harmonogram spłaty. Dokument z informacją o wpisie do księgi wieczystej możesz wysłać w Moim ING.
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024