14-08-2017 09:32
Witam, czy do wypłaty drugiej transzy kredytu hipotecznego trzeba pierwszą transzę rozliczyć w 100 %, to znaczy czy wszystko według kosztorysu musi być wykonane. Trochę kosztorys mi się rozminął z rzecywistością i nie na wszystko starczyło pieniędzy. Czy bank bardzo rygorystycznie do tego podchodzi?
14-08-2017 16:58 | Edytowano: 12-11-2017 18:32
@torafal Abyśmy wypłacili kolejną transzę, wymagamy rozliczenia poprzedniej. W tym celu prosimy o przesłanie zdjęć, które potwierdzą wykonanie prac. Ich postęp powinien być spójny z kosztorysem. Odpowiedni dział na podstawie aktualnych fotografii oceni zgodność z dokumentami.
Zdjęcia możesz wysłać na dwa sposoby:
Wypłata kolejnej transzy wiąże się z osobistą wizytą w oddziale banku (wystarczy 1 kredytobiorca). Poprosimy o złożenie pisemnej dyspozycji jej uruchomienia.
06-10-2017 12:55
Witam,
Podpinam się pod temat.
Zleciłem wypłatę pierwszej drugiej (ostatniej transzy), mając co prawda jeszcze ok 20% środków z pierwszej i dostałem decyzję odmowną z uwagi na zbyt mały postęp prac budowlanych.
Banku udzielił takiej odpowiedzi ustosunkowując się jedynie do stwierdzenia iż w dzienniku budowy jest mało wpisów....
W jaki sposób weryfikowane sa wpisy, liczy się ilość wpisów, czy to co faktycznie zostało napisane oraz było potwierdzone oczywiście zdjęciami.
Co w takim przypadku mam uczynić?
Co prawda jeszcze mam 20% środków, ale jest to wartość niewystarczająca aby pokryć ekipie wykonanie w 100% kolejnego etapu prac
Z góry dziekuję za odpowiedź
Pozdrawiam
06-10-2017 17:48
@mkriso Proszę skontaktuj się ze swoim doradcą hipotecznym. Przez społeczność nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Nie mamy tym kanałem kontaktu dostępu do danych naszych klientów.
10-03-2020 13:11
Dzień dobry,
Podpinam się także pod temat.
W związku z agresywnym wzrostem cen materiałów i robocizny rozminął mi się troszkę kosztorys.
Czy do wypłacenia 2 transzy wymagane jest rozliczenie pierwszej transzy w 100 % nie ma żadnych widełek lub innego sposobu na pozyskanie środków?
10-03-2020 22:14
Przykro mi, ale nie ma takiej możliwości. Żebyśmy mogli uruchomić drugą transzę, powinieneś rozliczyć się z pierwszej.
17-03-2020 12:36
Czy to celowe działanie, czy przejaw lekceważącego podejścia do klienta, trudno powiedzieć, ale na pewno nie jest to działanie godne instytucji zaufania publicznego.
Nie wydaje mi się, żeby to było cel
... 12-10-2024W tej sytuacji proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING lub zgłoś nam sprawę przez infolinię pod numerem 32 357 00 69. Sprawdzimy tę sytuację w naszym systemie.
12-10-2024