08-12-2022 16:12
Zgadzam się, ale to nie ma najmniejszego znaczenia w tej kwestii.
Ważny jest tylko punkt 2 - brak naliczania odsetek w okresie zawieszenia. Sorry, ale tutaj nie ma pola do różnych interpretacji. Zresztą, nawet w samym wniosku o wakacje bank potwierdza, że "odsetki naliczone w okresie zawieszenia zostaną umorzone przez Bank" (to nie z mojego wniosku - okres jest inny, ale każdy wniosek zawiera ten punkt).
W takim razie pytam się ponownie - dlaczego odsetki naliczone w okresie zawieszenia 5 listopada - 4 grudnia nie zostały umorzone? To chyba proste pytanie? ![]()
18-12-2022 18:28
Na moją reklamację, w której pytam, dlaczego Bank nalicza odsetki w okresie zawieszenia otrzymałem odpowiedź:
"wysokość Pana raty kredytu jest prawidłowa. Ratę wyliczyliśmy w oparciu o aktualne oprocentowanie 9,26 %.
Zawieszenie spłaty raty nie powoduje zatrzymania aktualizacji oprocentowania."
Myślałem, że padnę ze śmiechu
. Otrzymałem odpowiedź na temat, który absolutnie nie był treścią reklamacji - nie podważam tego, że w okresie zawieszenia może się zmienić oprocentowanie - podważam to, że w okresie zawieszenia nie mogą być naliczane odsetki, a jeśli bank coś nalicza, to powinien to umorzyć, co zresztą sam potwierdzał we wniosku o zawieszenie kredytu.
W racie z 5 grudnia zapłaciłem odsetki, które zostały naliczone w okresie 5 listopada - 4 grudnia (czyli w okresie, gdy kredyt był zawieszony), a według:
1. ustawy:
"W okresie zawieszenia spłaty kredytu nie są naliczane odsetki ani pobierane opłaty inne niż wskazane w potwierdzeniu, o którym mowa w ust. 10.";
2. bankowego wniosku o zawieszenie kredytu - "odsetki naliczone w okresie zawieszenia zostaną umorzone przez Bank".
Oba punkty zostały złamane/niedotrzymane przez bank i bank nawet się z tym specjalnie nie kryje.
22-12-2022 13:55
W opisanej przez Ciebie sytuacji prosimy o ponowny kontakt z naszymi doradcami hipotecznymi: telefonicznie, na czacie lub w placówce i złożenie odwołania od reklamacji. Na postawie Twoich wyjaśnień przeanalizujemy ponownie, dokładnie Twoją sytuację.
Dzień dobry
Spieszę poinformować, że problem opisywany przeze mnie został rozwiązany już wszystko działa. Bardzo dziękuję za szybką reakcję i szczęśliwe rozwiązanie. :-)
pozdrawiam
Rafał
05-12-2025Ja myślę, że banki za bardzo starają się zrobić aplikację jak facebook, allegro is coś tam jeszcze - zapominają, że ludzie chcą robić przelewy szybko i bezproblemowo. Ja mam np wiele celów oszczędnośc
... 04-12-2025Nie jestem w tej dziedzinie expertem, ale z tego co się orientowałem to SMS'y mogą być podrabiane - czyli wszystko wygląda poprawnie a jednak nie jest.
A PUSH notyfikacje są odporne na takie ataki, al
| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 5 | |
| 4 | |
| 2 | |
| 2 | |
| 2 |