08-12-2022 16:12
Zgadzam się, ale to nie ma najmniejszego znaczenia w tej kwestii.
Ważny jest tylko punkt 2 - brak naliczania odsetek w okresie zawieszenia. Sorry, ale tutaj nie ma pola do różnych interpretacji. Zresztą, nawet w samym wniosku o wakacje bank potwierdza, że "odsetki naliczone w okresie zawieszenia zostaną umorzone przez Bank" (to nie z mojego wniosku - okres jest inny, ale każdy wniosek zawiera ten punkt).
W takim razie pytam się ponownie - dlaczego odsetki naliczone w okresie zawieszenia 5 listopada - 4 grudnia nie zostały umorzone? To chyba proste pytanie?
18-12-2022 18:28
Na moją reklamację, w której pytam, dlaczego Bank nalicza odsetki w okresie zawieszenia otrzymałem odpowiedź:
"wysokość Pana raty kredytu jest prawidłowa. Ratę wyliczyliśmy w oparciu o aktualne oprocentowanie 9,26 %.
Zawieszenie spłaty raty nie powoduje zatrzymania aktualizacji oprocentowania."
Myślałem, że padnę ze śmiechu . Otrzymałem odpowiedź na temat, który absolutnie nie był treścią reklamacji - nie podważam tego, że w okresie zawieszenia może się zmienić oprocentowanie - podważam to, że w okresie zawieszenia nie mogą być naliczane odsetki, a jeśli bank coś nalicza, to powinien to umorzyć, co zresztą sam potwierdzał we wniosku o zawieszenie kredytu.
W racie z 5 grudnia zapłaciłem odsetki, które zostały naliczone w okresie 5 listopada - 4 grudnia (czyli w okresie, gdy kredyt był zawieszony), a według:
1. ustawy:
"W okresie zawieszenia spłaty kredytu nie są naliczane odsetki ani pobierane opłaty inne niż wskazane w potwierdzeniu, o którym mowa w ust. 10.";
2. bankowego wniosku o zawieszenie kredytu - "odsetki naliczone w okresie zawieszenia zostaną umorzone przez Bank".
Oba punkty zostały złamane/niedotrzymane przez bank i bank nawet się z tym specjalnie nie kryje.
22-12-2022 13:55
W opisanej przez Ciebie sytuacji prosimy o ponowny kontakt z naszymi doradcami hipotecznymi: telefonicznie, na czacie lub w placówce i złożenie odwołania od reklamacji. Na postawie Twoich wyjaśnień przeanalizujemy ponownie, dokładnie Twoją sytuację.
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024