19-07-2022 09:04
"Dla każdego okresu zawieszenia musisz złożyć osobny wniosek. Jeśli chcesz skorzystać z zawieszenia wszystkich możliwych okresów, musisz zawnioskować 8 razy. Pamiętaj, że nie możesz wnioskować o zawieszenie rat z wyprzedzeniem. Wniosek na kolejny miesiąc złożysz dopiero po terminie płatności raty w bieżącym miesiącu, np. jeśli chcesz zawiesić ratę płatną w listopadzie, wniosek złożysz dopiero po terminie płatności raty z października."
Jaka jest podstawa prawna dla powyzszych regulacji, skoro ustawa wprost daje mozliwosc jednorazowego wnioskowania o wiele okresow zawieszen?
20-07-2022 15:15
W ustawie jest mowa o okresach w bieżącym i kolejnym roku, w jakich możesz wystąpić o zawieszenie raty. Jednak zgodnie z informacjami na stronie - należy złożyć osobny wniosek dla każdego miesiąca.
20-07-2022 15:39
Ustawa daje mozliwosc wskazania wielu okresow zawieszen w jednym wniosku.
Nie pytam o tresc niezgodnej z ustawa procedury, ktora ING podaje do wiadomosci. Pytam o podstawe prawna sformulowania jej tak, a nie inaczej.
21-07-2022 13:41
Zgodnie z ustawą (wskazanie wnioskowanego okresu lub okresów zawieszenia spłaty kredytu), my przyjęliśmy wnioskowanie o każdy okres (miesiąc) zawieszenia osobno.
21-07-2022 14:20
Doceniam, ze jako jedno z rozwiazan proponujecie Panstwo takie, ktore jest Wam wygodne i miesci sie w zakresie ustawowym. Nie mozecie jednak wylaczyc tresci ustawy uniemozliwiajac forme wprost wynikajaca z ustawy a wykraczajaca poza mozliwosci preferowanego przez Was rozwiazania.
Bede chcial zlozyc jeden wniosek na wybrana przez mnie liczbe okresow z ich we wniosku wskazaniem, zgodnie z ustawa. Czy bedziecie Panstwo to respektowac?
22-07-2022 11:13
Na podstawie ustawy wybraliśmy opcję, gdzie klient ma możliwość wnioskowania o każdy okres zawieszenia osobnym wnioskiem.
Nie będziemy mieli możliwości zawnioskowania w inny sposób.
22-07-2022 11:26
Ustawa nie przedstawia mozliwosci wnioskowania do wyboru przez bank. Ustawa definiuje mozliwe sposoby wnioskowania przez konsumenta.
Zgodnie z z ustawa konsument moze wnioskowac w postaci papierowej badz elektronicznej. Wniosek w takiej postaci i zgodny z trescia art. 73 pkt. 6-7, zatem zawierajacy informacje o jednym lub wielu okresach zawieszania, jest w swietle ustawy wazny. Czy mimo to ING bedzie taki zgodny z ustawa wniosek odrzucac?
22-07-2022 11:44
Może rozjasni nieco intencje ustawodadawcy ponizszy obrazek:
Czy jest tam cokolwiek sugerujacego, ze to bank decyduje o dopuszczalnych sposobach wnioskowania? Ze to bank okresla forme wniosku ingerujac w zapisy ustawy?
22-07-2022 14:01
nie chca przez internet to wyslac poleconym zostaje, ze zawieszamy splate raty na 8mies w tym i tym miesiacu i roku
nie moga wg. ustawy odmowic
23-07-2022 14:12
Wniosek o zawieszenie raty przyjmujemy przez Moje ING, w szczegółach kredytu - Wnioski. Tutaj udostępnimy nowy wniosek. W przypadku braku dostępu do bankowości internetowej, taki wniosek można złożyć w naszej placówce bankowej.
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą Maksymalny czas na rozpatrzenie wniosku to 21 dni od otrzymania kompletu dokumentów. Decyzja oczywiście może być szybciej, każdy jednak wniosek rozpatrujemy
Prosimy skontaktuj się w tej sprawie z nami przez kanały szyfrowane, czat w Moje ING lub nasza infolinia. Postaramy się to sprawdzić.
23-06-2025Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
14 | |
3 | |
2 | |
2 | |
2 |