Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Wakacje kredytowe - zmiana oprocentowania

Dzień dobry,

jak wygląda aktualizacja oprocentowania (WIBOR) w przypadku, kiedy zmiana oprocentowania kredytu wypada 15.08, a wakacje kredytowe wziąłem na sierpień, wrzesień, październik, listopad. Czy pomimo zawieszenia, oprocentowanie zaktualizuje się 15.08, czy dopiero 15.12.2022?

Pozdrawiam
Mateusz
Odpowiedz
0 Lajków
MatysXX
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
03-08-2022
Wiadomość 1 z 3 (1 246 wyświetleń)

Re.: Wakacje kredytowe - zmiana oprocentowania

Jeśli zmianę oprocentowania masz 15.08, to zakładam, że tego dnia przypada też spłata raty.

 

ING przewidział wakacje kredytowe nie dla miesięcy kalendarzowych, ale dla okresów z umowy kredytowej, a więc w Twoim przypadku od 15-ego, do 15-ego. Przykładowo więc, to co w ustawie jest sierpniem u Ciebie jest okresem 15.08-15.09.

 

I teraz przechodząc do odpowiedzi:

W okresie 15.08.22 - 15.12.22 masz (powinieneś mieć) oprocentowanie zero

W okresie 15.12.22 - 15.02.23 masz (powinieneś mieć) oprocentowanie WIBOR6M z 15.08 + marża umowna

Po 15 lutego 2023 będzie to WIBOR6M z 15.02 + marża umowna, z wyjątkiem okresów dla których wnioskujesz o wakacje kredytowe (wtedy oprocentowanie zero). I tak dalej.

 

Zastrzegam jednak, że to tylko moje założenia, bo w harmonogramie w aplikacji wciąż widnieją błędne liczby i sporo nas jeszcze może zaskoczyć.

 

Odpowiedz
0 Lajków
lucky001
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
04-08-2022
Wiadomość 2 z 3 (1 012 wyświetleń)

Re: Wakacje kredytowe - zmiana oprocentowania

@MatysXX Cykl zmiany stopy nie ulega zmianie. Zaktualizujemy je w terminie w którym miało być pierwotnie zaktualizowane.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
203
40
11-02-2020
Wiadomość 3 z 3 (1 006 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Wpłatomat zabrał moje pieniądze

Dziękuję za podanie numeru zgłoszenia. Przekazałam prośbę o pilne rozpatrzenie do odpowiedniej jednostki w naszym banku. Mam nadzieję, że Twoja sprawa szybko się wyjaśni 😊

01-02-2023
Re: Wpłatomat zabrał moje pieniądze

122585/012023

01-02-2023
Re: Wpłatomat zabrał moje pieniądze

Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Reklamacje staramy się rozpatrywać tak szybko jak to możliwe. Czy możesz podać nam numer swojego zgłoszenia? Wtedy przekażemy prośbę do odpowiedniej jednostk

...

01-02-2023
Najbardziej pomocni użytkownicy