Odpowiedz

Re.: WIBOR 6m - aktualizacje

Zakończenie karencji nie powinno zmieniać harmonogramu, chyba że zakończyłaś karencję przed zakończeniem karencyjnego okresu budowlanego. 

Zmiana oprocentowania może też wynikać z:

a) Złożenia w banku potwierdzenia wpisu hipoteki, 

b) Wypełnienie / zaprzestanie spełniania dodatkowych warunków zdefiniowanych w Umowie, a wpływających na wartość oprocentowania (np. wymagane minimum wpływów, wykupienie ubezpieczenia od spłaty kredytu czy ubezpieczenia nieruchomości),

 

Nie dokonywałaś którejś z tych czynności?

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 11 z 15 (3 853 wyświetleń)

Re: Re.: WIBOR 6m - aktualizacje

[ Edytowane ]

@MX Proszę, skontaktuj się z nami w tej sprawie - przez czat w Moim ING lub telefonicznie, pod numerem (32) 357 00 57. Nasza infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-20:00, w soboty 8:00-16:00. Podczas rozmowy, sprawdzimy to dla Ciebie i wyjaśnimy Twoje wątpliwości 😉

 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaS
Były moderator
Były moderator icon
408
112
12-10-2015
Wiadomość 12 z 15 (3 792 wyświetleń)

Re: Re.: WIBOR 6m - aktualizacje

Rate mam na 15 dnia miesiaca i zmiany wiboru w marcu i we wrzesniu. RPP 17 marca zmienila stopy. Po kolejnych 2 tygodniach ponownie.
Jako bank gdzie "licza sie ludzie" i w tak wyjatkowych okolicznosciach moglibyscie pokazac klase i aneksowac obnizke wiboru "niezgodnie" z umowa...
Odpowiedz
0 Lajków
malkus
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
8
1
13-04-2020
Wiadomość 13 z 15 (3 543 wyświetleń)

Re.: WIBOR 6m - aktualizacje

Galanelu,

 

Mam do Ciebie pytanie: jaką masz datę zawarcia Umowy i jak u Ciebie Bank zapisał treść paragrafu 3 punkt 1 ?

 

Pozdrawiam,

YoBu

Odpowiedz
0 Lajków
YoBu
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
16
3
20-12-2022
Wiadomość 14 z 15 (1 596 wyświetleń)

Re.: WIBOR 6m - aktualizacje

Hej,

 

Data zawarcia Umowy - 15.09.2019

 

Ten paragraf brzmi:

"(...) Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej, która na dzień podpisania umowy kredytu wynosi
3,69 % (słownie procent: trzy 69/100) w stosunku rocznym. Wysokość zmiennej stopy procentowej ustalana jest
przez Bank jako suma wskaźnika referencyjnego WIBOR 6M (sześciomiesięczny wskaźnik WIBOR) oraz marży
Banku, w wysokości 1,90 p.p. (słownie punktów procentowych: jeden 90/100). Marża Banku jest niezmienna w
całym okresie kredytu, z zachowaniem postanowień ust. 1.1 i ust. 4 i 4.1 . Powyższe stanowi ustalenie sposobu i
warunków ustalenia stopy procentowej.
W sytuacji, gdy wskaźnik referencyjny WIBOR 6M przyjmie wartość „0” (zero) lub ujemną oprocentowanie
kredytu będzie równe wysokości marży Banku. (...)" i potem jeszcze zapisy o limicie oprocentowania wobec odsetek maksymalnych.

 

Ale chyba ten wątek bardziej o ten fragment się rozchodzi:

"(...) W pierwszym okresie obowiązywania stopy procentowej wskaźnik referencyjny WIBOR 6M jest ustalany w
wysokości tego wskaźnika z ostatniego dnia roboczego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, w
którym została zawarta Umowa, zaokrąglony z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Pierwsza zmiana
wskaźnika referencyjnego nastąpi w szóstym miesiącu kalendarzowym od podpisania niniejszej umowy, w dniu
określonym w niej jako dzień spłaty raty kapitałowo-odsetkowej. (...) Każda następna zmiana wskaźnika referencyjnego następuje co 6 miesięcy od poprzedniej zmiany. W dniu zmiany oprocentowania kredytu stosowany jest wskaźnik WIBOR 6M obowiązujący w tym dniu, zaokrąglony z
dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. (...)"

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 15 z 15 (1 537 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Karta debetowa do wyboru VISA/MC

Millennium nie daje wyboru. Tylko MC.

12-10-2024
Re: Re.: Nowy wygląd Mojego ING


Czy to celowe działanie, czy przejaw lekceważącego podejścia do klienta, trudno powiedzieć, ale na pewno nie jest to działanie godne instytucji zaufania publicznego.

Nie wydaje mi się, żeby to było cel

...

12-10-2024
Re.: Brak wibracji przy płatności telefonem

W tej sytuacji proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING lub zgłoś nam sprawę przez infolinię pod numerem 32 357 00 69. Sprawdzimy tę sytuację w naszym systemie. 

12-10-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy