Odpowiedz

Problem z kredytem hipotecznym

Witam. Piszę do Państwa w sprawie mojej sytuacji w jakiej postawił mnie Bank ING. Ponad miesiąc temu złożyłem do banku wniosek kredytowy dotyczący przeniesienia kredytu do Banku ING. Kredyt miał refinansować kredyt w innym banku oraz udzielić finansowania na dokończenie budowy. Dziś po pięciu tygodniach okazuje się, iż Pracownik Banku ING wycenił wykonane prace zaniżajac je do kuriozalnej kwoty. Do wniosku została dołączona wycena (operat szacunkowy bardzo znanego rzeczoznawcy) za którą poniosłem koszty i wygląda tak to że wogóle nie została wzięta pod uwagę. Wycena Analityka Banku jest tak kuriozalna że osoba nie mająca do czynienia z budową nie potrafiła by tego logicznie wyjaśnić. Po co ten operat? - nie wiem.Nadmienię tylko że na działce 1300 m2 na obecną chwilę stoi budynek około 170 m2 na etapie pokrytej konstrukcji dachowej (obecnie trwają już prace montażu dachówki o czym poinformowałem także bank), ponadto w budynku w całości wykonano ściany dzialowe oraz kominy i przyłącze wody. W tym miejscu dodam tylko, że podaczas szukania firmy budowlanej, oferty na wykonanie prac (sama robocizna) to ceny od 65 000 do 120000 oczywiście bez dachu. Na obecną chwilę zainwestowalem nie licząc zakupu działki okolo 220000 zł i za chwilę zapłacę około 15000 za położenie dachówki. Cała budowa opierała się na szukaniu oszczędności i tylko dzięki siledzeniu cen materiałów nie kosztowała jeszcze więcej. Analityk banku ING wycenił prace na około 130 000 opierając się na jakiejś innej rzeczywistości. Straciłem mnóstwo czasu poniosłem koszty i nikt nie potrafi tego wyjaśnić. Proszę o podpowiedź do kogo mogę zwrócić się o wyjaśnienie sprawy i czy ktoś nadzoruje tego rodzaju działanie Banku.
Odpowiedz
0 Lajków
kanadarob
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
22-12-2020
Wiadomość 1 z 6 (4 417 wyświetleń)

Re: Problem z kredytem hipotecznym

Chcielibyśmy pomóc, ale przez forum nie mamy dostępu do danych w systemie Emotikon: Smutny 
Proszę żebyś w tej sprawie skontaktował się ze specjalistą, u którego kompletowałeś dokumenty. Sprawdzi to w systemie. Możesz też złożyć reklamację w tej sprawie. 

 

Odpowiedz
0 Lajków
DamianB
Były moderator
Były moderator icon
108
21
14-12-2020
Wiadomość 2 z 6 (4 241 wyświetleń)

Re: Problem z kredytem hipotecznym

Cały problem polega na tym, że mój specjalista rozkłada ręce ponieważ sam tej sytuacji nie rozumie. Powiem więcej nie rozumie tej sytuacji wasz konsultant, który przyjmował ode mnie reklamację. Oświadczył iż nie spotkał się z sytuacją podważenia operatu. Może się co prawda różnić o 10000 zł no może nowet 20000 zł ale specjalista Państwa Banku zaniżył inwestycję o 100000 - niewiarygodne. W takiej sytuacji to chyba można wziąć mnie za kogoś kto chce wyłudzić kredyt. Więc przechodząc do meritum reklamację złożyłem zarówno ja jak i mój specjalista. Specjalista oświadczył iż otrzymał odpowiedź od swojego koordynatora i nie została rozpatrzona pozytywnie., doszukujac się przy tym różnych teorii np. takich że wybieracie inwestycje tylko krystaliczne - nie komentuję. Na moją reklamację jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi jednak biorąc pod uwagę odpowiedź na tę złożoną przez specjalistę też spodziewam się najgorszego. Stąd moja aktywność na forum. Proszę o podpowiedź ci można w takiej sytuacji zrobić. Nie można pozwalać na takie traktowanie klienta nawet w takim trudnym czasie. Stracony czas jest dla mnie szczególnie dotkliwy ponieważ rozpoczęcie procedury w innym Banku to są kolejne miesiące i oczywiście koszty. Pragnę tylko nadmienić, że dla zainteresowanych byłbym w stanie przesłać zdjęcie przedmiotowej inwestycji. Jestem przekonany, że Państwa specjalista nie będzie mógł się obgonić od ofert jeśli potrafi taktycznie doprowadzić inwestycję do takiego etapu za kwotę około 130000 zł.
Odpowiedz
0 Lajków
kanadarob
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
22-12-2020
Wiadomość 3 z 6 (4 227 wyświetleń)

Re: Problem z kredytem hipotecznym

Przykro mi z powodu tej sytuacji. Zależy mi, aby to wyjaśnić jednak nie mogę tego zrobić tutaj Emotikon: Smutny Jeśli złożyłeś już w tej sprawie reklamację, proszę poczekaj na naszą odpowiedź. Mam nadzieję, że Twoja sprawa zakończy się pomyślnie.

 

 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaS
Były moderator
Były moderator icon
408
112
12-10-2015
Wiadomość 4 z 6 (4 122 wyświetleń)

Re: Problem z kredytem hipotecznym

Witam ponownie. W dniu dzisiejszym skontaktowałem się z Państwa konsultantem i przedstawiając swoją sprawę poprosiłem o odczytanie odpowiedzi na moją reklamację. Konsultant oświadczył, że jeszcze jej nie ma i w systemie widnieje jako w trakcie analizy i w sumie to on nie widzi kiedy ja składałem. Ponadto oświadczył że powinienem skontaktować się ze swoim pośrednikiem, a jak odpowiedziałem, iż pośrednik składał własne odwołanie do swojego koordynatora i uzyskał po kilku dniach odpowiedź negatywną to usłyszałem że moja reklamacja też raczej będzie negatywna. Wychodzi na to że zderzyłem się z polityką Banku, iż analityk rzecz święta i nikt jej nie podważy . Chciałabym się dowiedzieć jak długo należy oczekiwać na odpowiedź - sam ustaliłem że było to około 11 grudnia. Na marginesie dotarła do mnie dzisiaj że stanowisko Państwa Banku wcale nie musi być taka niezrozumiała. Bo jeśli ja zainwestuje kolejne sto tysięcy złotych, a Państwo wycenia to po swojemu to tym samym wkład własny, który według operatu jest wyższy Państwo przedstawiają jako niższy. To tak jakby Bank klientowi oznajmił że udzieli mu np 50 tyś kredytu na samochód ale pod warunkiem że to będzie nowy Mercedes.
Odpowiedz
0 Lajków
kanadarob
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
22-12-2020
Wiadomość 5 z 6 (3 890 wyświetleń)

Re: Problem z kredytem hipotecznym

Witam, czy sprawa została wyjaśniona?

Odpowiedz
0 Lajków
Marta2
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
5
0
01-06-2020
Wiadomość 6 z 6 (3 416 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Makler - daleko do waszej konkurencji

Patrzymy na to co robi konkurencja i dostrzegamy zainteresowanie IKE i rynkami zagranicznymi. Analizujemy możliwość wprowadzenia tych usług u nas. Rozumiemy, że chcielibyście skorzystać z nich już ter

...

19-11-2024
Re.: Zakup bilety komunikacji miejskiech - ulubione


@DominikaW:

Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne. 


To chyba będz

...

18-11-2024
Rangi w społeczności

Dzień dobry, jestem tutaj nowa Emotikon: Szczęśliwy i nieco pogubiona Emotikon: Mrugający Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,

...

18-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy