07-01-2021 11:37
07-01-2021 13:29
Dziś już analiza wniosku trwa 25-28 dni roboczych. Także zmienia się to bardzo szybko. Względem chwili kiedy składaliśmy wniosek, czas wydłużył się niemal dwukrotnie.
07-01-2021 16:12
07-01-2021 18:24
08-01-2021 08:06
@Konto usunięte
Naprawdę nie rozumiem Twojego kąśliwego komentarza. Na jakiej podstawie wysnułeś teorię, że wypowiadałam umowę najmu? Oraz, skąd przypuszczenia, że nie korzystam z usług doradcy, jak również że w niosek złożyłam w jednym banku?
Umowa najmu była zawarta na czas określony, korzystam z usług doradcy, oraz złożyłam wniosek w dwóch bankach.
W dniu dostarczenia kompletu dokumentów zapewniano mnie, że decyzja będzie na pewno do końca roku (termin już z widełkami), gdyż takie terminy podają banki. Nawet jeśli w Millenium były dłuższe, to jeśli chodzi o ING miałam informację, że w przypadku złożenia wniosku z operatem decyzja będzie podjęta szybciej i tak też zrobiliśmy - poszedł wniosek wraz z operatem.
A żale wylewam bo mogę, nikogo przy tym nie obrażam, ani nie krzywdzę.
Miłego dnia
08-01-2021 09:50
08-01-2021 09:54
08-01-2021 10:42
08-01-2021 10:58 | Edytowano: 08-01-2021 11:05
@NowyMM, zapytaj swojego pośrednika, co z tym fantem możesz zrobić, ewentualnie czy pisał może prośbę o przyspieszenie rozpatrywania Twojego wniosku. Jeśli chcesz walczyć albo domagać się 21 dni na otrzymanie decyzji to zapytaj pośrednika on Ci wytłumaczy i doradzi co z tym zrobić. Zakładam, że składałaś wraz z wnioskiem również wycenę nieruchomości, bo to jest niezbędny dokument w procesie przyznawania kredytu.
Jeśli chcesz dalej wyjaśniać tą sprawę to zapytaj jakie inne 2 oferty poza ING Ci zaproponował pośrednik i dlaczego nie wspomiał o potencjalnym ryzyku (wydłużony czas wydania decyzji w porównaniu do innych banków) przy składaniu wniosku do ING, jako profesjonalny, wyspecjalizowany podmiot powinien wiedzieć, które banki szybciej rozpatrują wnioski, a które mają proces dłuższy. Jeśli Twoim wymogiem/kryterium było uzyskanie kredytu w miarę szybko lub dokumenty dotyczące tranzakcji zakupu nieruchomości to wskazywały to pośrednik powinien złożyć kilka wniosków, żebyś nie musiała teraz się tak stresować. Uzyskując odpowiedzi poznasz bardziej proces kredytowy i może Cię to uspokoi ewentualnie odpowiesz sobie na pytanie czy mogłaś zrobić coś inaczej - nauka na przyszłość.
"Pośrednik kredytu hipotecznego niebędący powiązanym pośrednikiem kredytu hipotecznego oraz jego agent, świadczący usługi doradcze, są obowiązani przedstawić konsumentowi co najmniej 3 oferty umów o kredyt hipoteczny dostępnych na rynku oraz rekomendować taką umowę o kredyt hipoteczny, która najbardziej odpowiada potrzebom oraz sytuacji finansowej i osobistej konsumenta, uwzględniając preferencje i cele konsumenta."
"Kredytodawca, pośrednik kredytu hipotecznego oraz agent świadczą usługi doradcze w najlepszym interesie konsumenta, uzyskując informacje o potrzebach konsumenta i jego sytuacji finansowej i osobistej oraz rekomendując odpowiednie kredyty hipoteczne, przy uwzględnieniu szczególnych wymagań zgłoszonych przez konsumenta oraz rozsądnych założeń dotyczących ryzyka dla konsumenta w okresie obowiązywania umowy o kredyt hipoteczny."
Na koniec warto powiedzieć, że tak ten system działa i jeśli nie akceptujesz wyjaśnień z tego forum to pozostaje Ci walka z systemem - możesz nawet założyć sprawę do UOKIK w sprawie 21 dni, ewentualnie należy poczekać cierpliwie w kolejce na decyzję lub wybrać inny bank biorąc pod uwagę kryterium szybkiego czasu rozpatrywania wniosku.
W internecie można znaleźć wiele informacji na temat tego jak to jest w rzeczywistości z tymi 21 dni na wydanie decyzji kredytowej więc może warto było poczytać, żeby przygotować się mentalnie na stres, ewentualnie wiedzieć o co pytać pośrednika kredytowego.
Trzymam kciuki za otrzymanie pozytywnej decyzji - potem jest już tylko z górki
08-01-2021 11:31
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024