07-01-2021 11:37
07-01-2021 13:29
Dziś już analiza wniosku trwa 25-28 dni roboczych. Także zmienia się to bardzo szybko. Względem chwili kiedy składaliśmy wniosek, czas wydłużył się niemal dwukrotnie.
07-01-2021 16:12
07-01-2021 18:24
08-01-2021 08:06
@Konto usunięte
Naprawdę nie rozumiem Twojego kąśliwego komentarza. Na jakiej podstawie wysnułeś teorię, że wypowiadałam umowę najmu? Oraz, skąd przypuszczenia, że nie korzystam z usług doradcy, jak również że w niosek złożyłam w jednym banku?
Umowa najmu była zawarta na czas określony, korzystam z usług doradcy, oraz złożyłam wniosek w dwóch bankach.
W dniu dostarczenia kompletu dokumentów zapewniano mnie, że decyzja będzie na pewno do końca roku (termin już z widełkami), gdyż takie terminy podają banki. Nawet jeśli w Millenium były dłuższe, to jeśli chodzi o ING miałam informację, że w przypadku złożenia wniosku z operatem decyzja będzie podjęta szybciej i tak też zrobiliśmy - poszedł wniosek wraz z operatem.
A żale wylewam bo mogę, nikogo przy tym nie obrażam, ani nie krzywdzę.
Miłego dnia
08-01-2021 09:50
08-01-2021 09:54
08-01-2021 10:42
08-01-2021 10:58 | Edytowano: 08-01-2021 11:05
@NowyMM, zapytaj swojego pośrednika, co z tym fantem możesz zrobić, ewentualnie czy pisał może prośbę o przyspieszenie rozpatrywania Twojego wniosku. Jeśli chcesz walczyć albo domagać się 21 dni na otrzymanie decyzji to zapytaj pośrednika on Ci wytłumaczy i doradzi co z tym zrobić. Zakładam, że składałaś wraz z wnioskiem również wycenę nieruchomości, bo to jest niezbędny dokument w procesie przyznawania kredytu.
Jeśli chcesz dalej wyjaśniać tą sprawę to zapytaj jakie inne 2 oferty poza ING Ci zaproponował pośrednik i dlaczego nie wspomiał o potencjalnym ryzyku (wydłużony czas wydania decyzji w porównaniu do innych banków) przy składaniu wniosku do ING, jako profesjonalny, wyspecjalizowany podmiot powinien wiedzieć, które banki szybciej rozpatrują wnioski, a które mają proces dłuższy. Jeśli Twoim wymogiem/kryterium było uzyskanie kredytu w miarę szybko lub dokumenty dotyczące tranzakcji zakupu nieruchomości to wskazywały to pośrednik powinien złożyć kilka wniosków, żebyś nie musiała teraz się tak stresować. Uzyskując odpowiedzi poznasz bardziej proces kredytowy i może Cię to uspokoi ewentualnie odpowiesz sobie na pytanie czy mogłaś zrobić coś inaczej - nauka na przyszłość.
"Pośrednik kredytu hipotecznego niebędący powiązanym pośrednikiem kredytu hipotecznego oraz jego agent, świadczący usługi doradcze, są obowiązani przedstawić konsumentowi co najmniej 3 oferty umów o kredyt hipoteczny dostępnych na rynku oraz rekomendować taką umowę o kredyt hipoteczny, która najbardziej odpowiada potrzebom oraz sytuacji finansowej i osobistej konsumenta, uwzględniając preferencje i cele konsumenta."
"Kredytodawca, pośrednik kredytu hipotecznego oraz agent świadczą usługi doradcze w najlepszym interesie konsumenta, uzyskując informacje o potrzebach konsumenta i jego sytuacji finansowej i osobistej oraz rekomendując odpowiednie kredyty hipoteczne, przy uwzględnieniu szczególnych wymagań zgłoszonych przez konsumenta oraz rozsądnych założeń dotyczących ryzyka dla konsumenta w okresie obowiązywania umowy o kredyt hipoteczny."
Na koniec warto powiedzieć, że tak ten system działa i jeśli nie akceptujesz wyjaśnień z tego forum to pozostaje Ci walka z systemem - możesz nawet założyć sprawę do UOKIK w sprawie 21 dni, ewentualnie należy poczekać cierpliwie w kolejce na decyzję lub wybrać inny bank biorąc pod uwagę kryterium szybkiego czasu rozpatrywania wniosku.
W internecie można znaleźć wiele informacji na temat tego jak to jest w rzeczywistości z tymi 21 dni na wydanie decyzji kredytowej więc może warto było poczytać, żeby przygotować się mentalnie na stres, ewentualnie wiedzieć o co pytać pośrednika kredytowego.
Trzymam kciuki za otrzymanie pozytywnej decyzji - potem jest już tylko z górki
08-01-2021 11:31
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024