03-10-2023 15:10
Sprawdzając dzisiaj informację w aplikacji mobilnej dotyczące mojego kredytu hipotecznego zostałem zaskoczony przedłużeniem okresu stałego oprocentowania (o ilość miesięcy z tzw. "wakacji kredytowych", z 05.12.2023 na 05.08.2024).
Reklamację miałem uznaną we wrześniu 2022r, w dniu 25.09.2023 napisałem prośbę o interwencję do Rzecznika Finansowego, nie jestem pewien czy to jest przyczyną wywiązania się z uznanej reklamacji czy to iż październik jest ostatnim miesiącem z zawieszoną ratą (ostatni miesiąc wakacji kredytowych).
03-10-2023 15:46
To ciekawe u mnei niestety sprawdzajac przez www brak przedłuzenia okresu, rowniez pazdzeirnik to dla mnie ostatni miesiac "wakacji kredytowych". Roznica taka, ze poki co nie skladalem reklamacji. Jak bank czesci osob przedłuzy a innym nie to dopiero bedzie "wesola" sytuacja ... Bardzo bede wtedy ciekawy stanowska rzecznika i ewentulanei pozniej co z tym zrobia Sady...
03-10-2023 18:55
03-10-2023 19:32
03-10-2023 21:59
04-10-2023 10:04
Ze strony https://rf.gov.pl/wzory-wnioskow/ pobrałem wzór wniosku o interwencję, wypełniłem go i zeskanowałem. Następnie przez platformę ePUAP (https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne wystarczy wybrać rzecznika oraz rodzaj pisma itd.) złożyłem wniosek elektroniczny do Rzecznika Finansowego z prośbą o interwencję wraz w załączonym skanem wniosku papierowego.
04-10-2023 12:36
Hej. Czy mógłbyś podzieli się treścią pisma, które wysłałeś. Chętnie bym skorzystał skoro w Twoim przypadku jego wysłanie dało efekty.
04-10-2023 13:57
WNIOSEK
o podjęcie interwencji z podmiotem rynku finansowego,
w związku z nieuwzględnieniem roszczeń w trybie reklamacyjnym
Wnoszę o podjęcie interwencji wobec
ING BANK ŚLĄSKI Spółka Akcyjna, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice
w sprawie: niewywiązania się uznanej reklamacji dotyczącej przedłużenia stałego oprocentowania o zawieszenie spłaty potocznie nazywane wakacjami kredytowymi (rządowymi) przez Bank ING (Nr umowy XYZ, zawarta dnia XYZ).
Uzasadnienie
Złożyłem reklamację w banku ING dotyczącą przedłużenia stałego oprocentowania o ilość miesięcy z "wakacji kredytowych" w dniu 09.08.2022. Dnia 06.09.2022 otrzymałem odpowiedź o pozytywnym rozpatrzeniu mojej reklamacji (przesyłam ją w załączniku).
Pomimo tego, że upłynął już pełny rok w informacjach o kredycie termin przejścia na stałe oprocentowanie nigdzie nie został zmieniony. Przesłany przez bank harmonogram spłat kredytu kończy się właśnie na ostatniej racie oprocentowania stałego to jest 05.12.2023
Na oficjalnym forum dotyczącym kredytów hipotecznych banku ING inni posiadacze kredytów ze stałym oprocentowaniem dzielą się informacjami, iż bank nie uznaje ich reklamacji o przedłużenie oprocentowania stałego. W moim przypadku przejście na oprocentowanie zmienne bez przedłużenia je o tak zwane wakacje kredytowe (uznane w reklamacji) może spowodować utratę płynności finansowej.
W dniu 25.09.2023 otrzymałem także odpowiedź od opiekuna swojego kredytu hipotecznego, zadałem pytanie czy bank wywiąże się z uznania reklamacji, poniżej odpowiedź e-mail: „Panie Rafale wg komunikacji jaką my otrzymywaliśmy z Centrali zawieszenie spłaty potocznie nazywane wakacjami kredytowymi nie powoduje wydłużenia obowiązywania stałej stopy. Zaskoczyła mnie odpowiedź jaką Pan uzyskał w ramach reklamacji.”
Proszę rzecznika finansowego o interwencję oraz pomoc w wyegzekwowaniu uznanej reklamacji przez bank ING.
04-10-2023 14:21
Cyrk na kołach. Niby przepisy są takie same dla wszystkich, a jednak wygląda na to, że każdego klienta banku traktują wg innej interpretacji tych przepisów. Z jakiego powodu?
04-10-2023 15:02
a kiedy dokładnie masz ostatnią ratę zawieszoną w ramach wakacji kredytowych (jeżeli masz taką w ostatnim kwartale).
I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?
23-11-2024Hej, korzystając z Vinted, olx czy innych portali w ramach bezpieczeństwa swoich danych nie podaje swoich prawdziwych danych, pojawił się problem pierwszy raz dopiero gdy założyłem konto w ING, przysz
... 23-11-2024