04-12-2018 11:18
Obecnie na wstępną decyzje przy komplecie dokumentów trzeba czekać od 4 do 6 tygodni.
Główną przyczyną jest brak tworzenia nowych stanowisk pracy dla analityków.
15-07-2019 17:55
Nie potrzebujesz do tego numeru wniosku
Dzwoniłem i bez wniosku nic nie da się ustalić.
11-11-2020 12:24
11-11-2020 12:49 | Edytowano: 11-11-2020 12:58
Na dziś dzień bank zaczyna analizować wnioski złożone 22 października i może to potrwać: 10-14 dni roboczych. Ref: https://www.ing.pl/partner/hipoteka/proces-kredytowy
Jeśli masz numer swojego wniosku kredytowego to możesz śledzić kolejne zmiany statusu wniosku pod tym linkiem: https://forms.ingbank.pl/statuswniosku/
Aby uzyskać informacje na temat procedowania Twojego wniosku w każdej chwili możesz się skontaktować z Infolinią lub pośrednikiem u którego składałaś wniosek kredytowy - powinnaś bez problemu uzyskać informacje kiedy (data) wniosek zmienił status na dany krok/etap.
Wniosek przechodzi przez poniższe etapy:
1. Witamy (patrz na czas: Krok 1 poniżej)
2. Analizujemy dokumenty (patrz na czas: Krok 2 poniżej)
3. Wynik analizy
4. Wyceniamy nieruchomość (patrz na czas: Krok 3 poniżej)
5. Podejmujemy decyzję (patrz na czas: Krok 4 poniżej)
6. Decyzja
z czego obecnie bank potrzebuje tyle dni na każdy krok:
Krok 1 - Rejestracja wniosku w aplikacji PDP - Czas: 1-2 dni roboczych
Krok 2 - Analiza wniosku - Czas: 10-14 dni roboczych
Krok 3 - Wycena nieruchomości - Czas: 10 dni roboczych
Krok 4 - Decyzja ostateczna / Umówienie spotkania - Czas: 2-3 dni roboczych
* Podane czasy są szacunkowe i mogą ulec zmianie.
11-11-2020 12:57
11-11-2020 19:40
A ja chciałbym spytać o możliwość sprawdzania wniosków za pośrednictwem strony internetowej. Złożyłem tydzień temu wniosek stacjonarnie w placówce banku wraz z kompletem dokumentów. Otrzymałem numer wniosku i na stronie "Status wniosku o kredyt hipoteczny" po wpisaniu numeru nie widzę nic, jedynie komunikat błędu: Nie udało się pobrać danych. Spróbuj później lub skontaktuj się ze swoim specjalistą.
Spytałem się o to osoby u której składałem wniosek i dostałem informację, że został wprowadzony "pilotażowy Nowy Proces Hipoteczny" i nie można sprawdzać statusu wniosku online. Tymczasem widzę post z dzisiaj @m365 i wszystko jednak działa. Czy to oznacza, że pracownik banku wprowadził mnie w błąd? Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
11-11-2020 20:28
Ile wniosek ma cyfr, bo zastanawiam się jaki numer otrzymałeś.
Następnym razem dzwoniąc dopytaj konsultanta o ten nowy proces czym on się różni i gdzie można mieć więcej informacji na jego temat, a dodatkowo zapytaj czemu po numerze wniosku, który Ci konsultant przedstawia nie można wyszukać jego statusu. Warto po 2-3 dniach sprawdzić samemu status poprzez podany link, bo być może system banku musi się przemielić, aby ten wnioek był uwzględniony w narzędziu do sprawdzania statusu.
11-11-2020 22:18
@m365 Podesłałem numer w wiadomości prywatnej, dzięki za pomoc. Zakładałem, że system musi "przemielić" wniosek, ale sprawdzam już gdzieś od tygodnia i dalej nic.
12-11-2020 14:26 | Edytowano: 12-11-2020 14:40
Możesz już zacząć sprawdzać status wniosku via: https://forms.ingbank.pl/statuswniosku/
Obecnie jesteś na 1 etapie:
Witamy
Dziękujemy za wybór naszego banku.
Twoje dokumenty czekają na analizę.
Możesz podać tu na forum datę złożenia swojego wniosku, to inne osoby w podobnej sytuacji będą wiedziały ile na dziś dzień czeka się, żeby wniosek został uwzględniony w module sprawdzania statusu wniosków.
Według mnie od dzisiaj do 30 dni kalendarzowych powinieneś zobaczyć wynik Analizy Wstępnej (zmienę statusu na kolejny krok). Wiem, że to sporo, ale podawane przez bank daty tak mi to wygląda na dziś dzień.
Powodzenia!
12-11-2020 16:17
Dziękuję, faktycznie teraz mogę sprawdzić wniosek. Złożony był 02-11-2020 z kompletem dokumentów i 2 dni później dostarczyłem operat szacunkowy.
Niestety nie wygląda to dobrze, jeżeli składam wniosek z kompletem dokumentów i mam czekać aż do 30 dni kalendarzowych dopiero na wynik analizy wstępnej i szkoda, że nikt tego nie komunikuje od razu w banku - ale rozumiem, po co zniechęcać potencjalnego klienta...
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024