Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Syndyk po upadłości konsumenckiej a całkowita blokada konta

po ogloszeniu mojej upadlosci zgłosiłam się do syndyka, który poinstruował mnie, ze wedlug litery prawa:

 

1. od tego momentu na moim koncie nie mam już komorników, a kwota powyżej minimalnej krajowej (1920 netto) bedzie przekazana na konto masy upadlosciowej.

2. ze kwoty do 1920 zl  NIE MOGĄ BYĆ ZAJĘTĘ, aby nie pozbawić mnie srodkow do zycia (jako osoby pracującej na etat)

3. dostaje z tytułu wynagrodzenia 970 zł na konto

 

po czym ING...

 

raz - blokuje mi najpierw możliwość CAŁKOWICIE możliwość zarządzania kontem, choć  syndyk nie rosci sobie prawa do żadnej kwoty mniejszej/równej 1920 zł. chociaz przez kilka dni jeszcze wyświetla sie na moim koncie 970 zl, z tym że nie moge tego ruszyć.

 

dwa - bez uprzedzenia zamyka mi limit zadłużenia na koncie (sam go przyznał 14 lat temu), w wysokości 2000 zł i na ten poczet zajmuje sobie to 970 zł (przypominam, że mozna zająć kwotę powyżej 1920 zł, nie wspominajac o kwocie wolnej od zajęcia 1950 zł)

 

trzy - w tym samym czasie ING dostaje (wystawione i wysłane na moją prośbę) pismo od syndyka, potwierdzające, że mogę dysponować swoim kontem.

 

cztery - po zwolnieniu blokady wpływu na moje konto, ING zajęło resztę z przyznanego mi limitu, dobijając do tych 2000 zł (niech będzie, jestem z bankiem na zero). Nadwyżką, zaliczoną przez bank "na plus" jest 490 zł.

 

wielki finał i MOJE PYTANIE:

skoro

- bank zajął kwotę wolną od zajęcia,

- nie reaguje po ponad-ustawowym 2-tygodniowym piśme od syndyka, że dyspozycja kontem należy do mnie (do gwarantowanej prawem kwoty),

- przez ponad miesiąc zostawia mnie nie tylko bez (dosłownie!) 1 grosza, żebym choć zapłaciła czynsz, ale nawet po tym, kiey sam wyświetla mi na plusie 490 zł

 

to DLACZEGO NAWET W TYM MOMENCIE NIE MOGĘ ani zrobić przelewu na 1zł, ani wypłacić w bankomacie 20 ..?

 

P.S.  wybaczcie proszę irytację, ale kiedy czytam na forum w większości odpowiedzi, że "prosze skontaktować się z komornikiem/syndykiem, on musi wysłać najpierw pismo...", albo "proszę napisać/zadzwonic na infolinię..." (pisałam/dzwoniłam, kolejne dni na byciu karmioną przez znajomych w pracy - słyszę "pani kontem dysponuje syndyk / ale... jak już wysłał do nas pismo, muszę sprawdzić...") - to MUSIAŁAM zapytać: ile jeszcze tygodni? miesięcy? ING (łamiąc ustawę, o wyświetlanej mi "kwocie wolnej od zajęcia" nie wspominając)  będzie blokowało dostęp do zarządzania środkami na moim koncie..?

 

Odpowiedz
0 Lajków
uzytkowniczkapo
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
03-09-2020
Wiadomość 1 z 6 (17 401 wyświetleń)

Re: Syndyk po upadłości konsumenckiej a całkowita blokada konta

@uzytkowniczkapo Przykro nam, że spotkała Cię taka sytuacja i że nie masz dostępu do swoich pieniędzy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że sytuacja jest niekomfortowa i może powodować negatywne emocje. Przepraszamy, jeśli to po naszej stronie jest opóźnienie w realizacji dyspozycji od syndyka. Chcemy to dla Ciebie szczegółowo sprawdzić i wyjaśnić, dlatego proszę, zadzwoń do nas na infolinię 32 357 00 69 (24/7) lub skontaktuj się z nami przez czat/ wiadomość w Moim ING. Tutaj niestety nie mamy dostępu do Twoich danych i możemy Ci udzielić jedynie ogólnych informacji, jak to wygląda w przypadku ogłoszenia upadłości i zgłoszenia do syndyka. Mianowicie, w przypadku ogłoszenia upadłości upadły traci możliwość korzystania ze środków. W jego imieniu kontem zarządza syndyk.To czy pozwoli osobie z ogłoszoną upadłością na dysponowanie środkami, zależy tylko od syndyka. Pisma od syndyka trafiają do odpowiedniego zespołu w naszym banku. To kiedy zgoda syndyka zostanie wprowadzona, zależy od tego, kiedy dotrze do właściwej jednostki. Jeśli pismo syndyka będzie niekompletne, odpowiedni zespół wysyła do niego pismo z informacją o konieczności wizyty w oddziale i tam złożenie właściwej zgody. Jeśli syndyk złoży dyspozycję prawidłowo w oddziale, to zostanie wprowadzona najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeszcze raz zachęcamy do kontaktu z nami w celu wyjaśnienia tej sytuacji.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
584
126
12-04-2017
Wiadomość 2 z 6 (17 335 wyświetleń)

Re.: Syndyk po upadłości konsumenckiej a całkowita blokada konta

[ Edytowane ]
Dzień dobry wszystkim!!!! Mam podobną sytuację jak koleżanka.Moje pytanie jest następujące:jakim prawem bank ING blokuje pieniądze zwolnione od zajęcia.Przypomniec chciałem że według prawa nikt,ani syndyk nie może pozbawić upadłego środków niezbędnych do utrzymania rodziny itp.....To że syndyk dysponuję kontem ja rozumiem. Ale nikt środków powinien zablokować które są zwolnione z blokady. Ja nie zamierzam dzwonić i chodzić po syndyku. Jest odp artykuł który mówi wyraźnie. Ja swoją sprawę skierowałem prawnikowi o naruszeniu przez bank. Chciałem zaznaczyć że chodzi o pensje za pracę 2.200 za pracę
Odpowiedz
0 Lajków
mariusz1982
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
29-07-2022
Wiadomość 3 z 6 (12 064 wyświetleń)

Re: Re.: Syndyk po upadłości konsumenckiej a całkowita blokada konta

Jeżeli ogłosiłeś upadłość konsumencką automatycznie rachunki są blokowane.
Jeżeli masz mieć możliwość korzystania z kont to syndyk masy upadłościowej powinien skontaktować się z nami i wyrazić taką zgodę. 
 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
788
172
04-09-2015
Wiadomość 4 z 6 (11 976 wyświetleń)

Re: Re.: Syndyk po upadłości konsumenckiej a całkowita blokada konta

W naszym przypadku prosiliśmy Pana Syndyka o odblokowanie konta. 

Syndyk przekazał nam swoje stanowisko iż od dnia postanowienia nie jest stroną, ponieważ zarząd nad majątkiem upadłego zakończył się z momentem zakończenia postępowania upadłościowego.

 

Zarząd nad majątkiem upadłego przez syndyka kończy się z momentem zakończenia post. upadł. a zatem albo na skutek uprawomocnienia się postanowienia o ustaleniu planu spłaty albo na skutek umorzenia zobowiązań bez planu spłaty. USTAWA z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe. Art.  491 14 [Postanowienie o ustaleniu planu spłaty wierzycieli], punkt. 8.

Wydanie postanowienia o ustaleniu planu spłaty wierzycieli albo umorzeniu zobowiązań upadłego bez ustalenia planu spłaty wierzycieli lub warunkowym umorzeniu zobowiązań upadłego bez ustalenia planu spłaty wierzycieli oznacza zakończenie postępowania.”

 

W trakcie wizyty w oddziale, poinformowaliśmy pracownika o odblokowaniu nam konta, przekazaliśmy postanowienie oraz zarządzenie o prawomocności wyroku. Pracownik twierdził stanowczo że tylko Syndyk może nam odblokować konto.

Powstała dziwna sytuacja, Bank działa niezgodnie z prawem ? Czy może Pan Syndyk nie chce się zająć sprawą.

Proszę o pomoc w powyższej sprawie. 

Odpowiedz
0 Lajków
micalmm
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
03-07-2023
Wiadomość 5 z 6 (8 258 wyświetleń)

Re: Re.: Syndyk po upadłości konsumenckiej a całkowita blokada konta

Chciałabym Ci pomóc, jednak tutaj nie sprawdzimy szczegółów. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING lub skontaktuj się z naszą infolinią 32 357 00 69. Sprawdzimy to. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 6 z 6 (8 121 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy